Premierul Ludovic Orban a anuntat ca se pregateste o ordonanta de urgenta pentru intrarea alternativa in
somaj tehnic a angajatilor de la stat, cu precizarea ca ordonanta nu vizeaza si institutiile implicate in lupta impotriva coronavirusului.
"Deja masura este gandita si urmeaza sa fie implementata. Restul sunt chestiuni de detaliu si de modul in care va fi structurata OUG. Aceasta masura va fi valabila nu numai pt administratia centrala, ci si pentrui cea locala si pentru toate institutiile publice care nu sunt in subordinea guvernului, ci si a Parlamentului sau sunt autonome", a explicat premierul, citat de Mediafax.
Acesta a precizat insa ca noile reglementari nu vor fi aplicate institutiilor implicate in lupta impotriva coronavirusului, printre care cele din Sanatate, MAI, zona militara, precum si din Ministerul Muncii, dar si care va fi procedura.
"Jumatate din angajati lucreaza 15 zile, restul de 15 zile urmand sa fie intr-o forma de somaj tehnic, platiti la fel cum sunt cei in somaj tehnic cu 75%".
Mecanismul propus va trebui sa asigure functionarea institutiilor publice si sa respecte si rigorile de a reduce posibilitatea de raspanduire a virusului.
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a venit cu o confirmare a proiectului aflat in lucru pentru institutiile publice.
In ce priveste masurile din proiectul normativ, conform explicatiilor oferite de ministrul Violeta Alexandru pe contul sau de socializare, se are in vedere stabilirea unui raport corect intre volumul de munca si remuneratie. De asemenea, se va reglementa somajul tehnic in institutiile publice:
“In fata acestei realitati, am pregatit un proiect de act normativ pentru a legifera o stare de fapt din sistemul public. Acum este momentul organizarii unui sistem de lucru in institutii, autoritati, companii publice, regii cu capital de stat care sa le asigure functionalitatea pe durata starii de urgenta dar care sa tina cont si de dorinta evidenta a multor angajati de a ramane la domiciliu si, binenteles, de necesitatea asigurarii unui raport just intre munca si plata. “Somaj tehnic” in institutiile publice, o decizie care asigura posibilitatea tuturor angajatilor de a ramane acasa in aceasta perioada, prin rotatie, intr-un numar egal de zile dintr-o luna, cu 75% din salariul de baza”.
Ministrul a atras atentia asupra faptului ca a remarcat dorinta angajatilor de a lucra in continuare de acasa:
"Trecem printr-o perioada in care multe lucruri s-au schimbat. Intr-o buna parte a sistemului public s-a redus activitatea. De la mediul privat, din datele pe care le vad zilnic despre contractele suspendate sau incetate, am cel mai clar semnal. Se vede tendinta de a se ramane acasa. Este si o perioada in care autoritatile competente insista, spre binele nostru, sa se ia in continuare toate masurile de preventie".
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punerea la dispozitia unui colaborator a unui vehicul. Incadrare venituri salarialeIntrebare: Avem un colaborator caruia ii punem la dispozitie gratis masina firmei societatii luata in leasing, nu este angajat. Exista oare riscul ca la un control sa fie considerat ca exista o dependenta a colaboratorului fata de firma societate? Astfel incat sa se considere ca este salariat? Mentionez ca restul conditiilor de independenta sunt indeplinite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Consilier in ManagementIntrebare: Va rog sa mi trimiteti fisa postului pentru Cod COR 263101Consilier/expert/inspector/referent/economist in Management.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<