Baza de calcul fond garantare creante salariale

25 Noiembrie 2011
25 Noiembrie 2011
Legea 200/2006Codul munciicreante salarialebaza calcul fond creante
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Intrebare:

In ceea ce priveste creantele salariale, in ce masura se poate stabili o legatura intre baza de calcul privind fondul de garantare a creantelor salariale si total fond salarii la care se plateste somaj? De asemenea, se va vedea din ce moment a intervenit o modificare in acest sens. Astfel, se va lua ca exemplu situatia unei societati care are numai angajati scutiti de plata indemnizatiei de somaj. Este aceasta societate obligata sa plateasca fondul de garantare a creantelor salariale?


Raspuns:

Potrivit prevederilor actuale prevazute de art. 7 din Legea 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la Fondul de garantare in cota prevazuta de lege, aplicata asupra veniturilor care constituie, potrivit legii, baza de calcul al acestei contributii, realizate de salariatii incadrati cu contract individual de munca, potrivit legii, inclusiv de salariatii care cumuleaza pensia cu salariul, in conditiile legii. Aceasta prevedere se aplica incepand cu 1 ianuarie 2011.

In acest sens, potrivit prevederilor art. 296^5 alin. (3) si (4) din Codul fiscal , pentru persoanele prevazute la  art. 296^3 lit. e) si g), baza lunara de calcul pentru contributia de asigurari pentru somaj prevazuta de lege reprezinta suma castigurilor brute acordate persoanelor prevazute la  art. 296^3 lit. a) si b), asupra carora exista, potrivit legii, obligatia de plata a contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj.
 
Pentru persoanele prevazute la  art. 296^3 lit. e), care pot sa angajeze forta de munca pe baza de contract individual de munca, in conditiile prevazute de Legea 53/2003 - Codul muncii , cu modificarile si completarile ulterioare, care au, cu exceptia institutiilor publice definite conform Legii 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare si Legii 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatia de a plati lunar contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, baza lunara de calcul a acestei contributii reprezinta suma castigurilor brute, realizate de salariatii incadrati cu contract individual de munca, potrivit legii, inclusiv de salariatii care cumuleaza pensia cu salariul, in conditiile legii, cu exceptia veniturilor de natura celor prevazute la art.296^15.

Potrivit normelor de aplicare, prin castig brut realizat de un salariat incadrat cu contract individual de munca, potrivit legii, inclusiv salariatul care cumuleaza pensia cu salariul, in conditiile legii,se intelege orice castig in bani primit de la angajator de catre aceste persoane, ca plata a muncii lor sau pe perioada in care sunt incadrate in munca, inclusiv in perioadele de suspendare ca urmare a statutului de salariat pe care il detin, cu exceptia veniturilor prevazute la pct. 24.
 
In concluzie tinand cont de faptul ca baza de calcul a contributiei la fondul de garantare nu mai este legata de baza de calcul a contributiilor la fondul de somaj, consideram ca daca nu exista o prevedere specifica potrivit careia societatea sa fie scutita de la plata acesteia in paralel cu scutirea de la plata contributiilor la fondul de somaj, atunci contributia la fondul de garantare este exigibila.
 
Pana la 01 ianuarie 2011, prevederea de la art. 7 din Legea 200/2006 era urmatoarea: angajatorii au obligatia de a plati lunar o contributie la Fondul de garantare in cota de 0,25%, aplicata asupra sumei veniturilor care constituie baza de calcul a contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj realizate de salariatii incadrati cu contract individual de munca, potrivit legii. Potrivit acestei prevederi baza de calcul era aceeasi pentru contributia la fondul de garantare ca si pentru contributiile la bugetul asigurarilor de somaj.

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]