Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sfaturi practice pentru a va evalua angajatii in mod obiectiv si eficient

evaluareevaluarea performantelorscopul evaluariiclient misterios

Evaluarea performantelor este un subiect foarte delicat date fiind implicatiile pe care le poate avea asupra carierei viitoare si asupra salarizarii si recompensarii angajatilor.

Pentru a evita orice frustrari sau suspiciuni referitoare la obiectivitatea evaluarilor, va sfatuim sa va informati angajatii ca vor fi supusi unui program de mystery shopping.

Este bine sa le comunicati care sunt obiectivele urmarite, pentru ca astfel vor intelege necesitatea programului si vor actiona pentru a-si imbunatati competentele profesionale.

Practica a demonstrat ca, desi nu sunt informati asupra momentului in care vor fi evaluati, angajatii reactioneaza mult mai bine daca stiu ca urmeaza sa fie supusi unor evaluari, decat daca sunt luati prin surprindere.

In plus, inainte de implementarea acestei metode de evaluare, este bine sa va asigurati ca toate aspectele pe care doriti sa le surprindeti prin mystery shopping au fost bine explicate angajatilor, pentru a nu exista situatii in care ei sa nu-si cunoasca atributiile de serviciu si, in consecinta, evaluarea sa nu fie concludenta.

Conditii pentru evaluarea obiectiva

Pentru ca evaluarea sa fie obiectiva asigurati-va ca sunt respectate cel putin urmatoarele cinci conditii atunci cand este aplicata metoda „Mystery Shopping”:
– Nu se aleg situatii extreme din activitatea angajatilor (de exemplu: ore de varf, cu aglomeratie mare).
– Evaluarea nu se face la prima ora sau la sfarsitul programului, cel mai bun interval fiind la mijlocul zilei de lucru.
– Evaluarea se face in interactiunea cu mai multi clienti, pentru a surprinde activitatea sub mai multe aspecte.
– Evaluarea trebuie sa surprinda si interactiunea dintre angajati (de exemplu: cum isi predau colegii schimbul, cum se comporta intre ei etc.).
– Pentru cresterea gradului de obiectivitate, mai multi clienti misteriosi pot fi trimisi independent (fara sa stie unii de altii) in aceeasi locatie, pentru a observa comportamentul si competentele angajatilor, concluziile lor fiind apoi comparate.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluareevaluarea performantelorscopul evaluariiclient misterios

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 04 Noiembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sfaturi practice pentru a va evalua angajatii in mod obiectiv si eficient Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Data Decizie Suspendare CIM Pentru Concediu Ingrijire CopilIntrebare: Salariata este in concediu de maternitate ultima zi fiind 31.05.2019. Doreste sa intre in CIC cu data de 01.06.2019. Cum este corect sa procedez : Transmit revisal in 31.05 Data deciziei va fi din 31.05 cu incepere suspendare 01.06 . In acest caz data de 01.06 cade intr-o sambata . Cum este corect sa procedez ? Multumesc
 

Raspuns: Este corect cum ati specificat, intocmire decizie in 31.05, transmitere Revisal 31.05, data inceput... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]