Sfaturi practice pentru a va evalua angajatii in mod obiectiv si eficient

evaluareevaluarea performantelorscopul evaluariiclient misterios
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Evaluarea performantelor este un subiect foarte delicat date fiind implicatiile pe care le poate avea asupra carierei viitoare si asupra salarizarii si recompensarii angajatilor.

Pentru a evita orice frustrari sau suspiciuni referitoare la obiectivitatea evaluarilor, va sfatuim sa va informati angajatii ca vor fi supusi unui program de mystery shopping.

Este bine sa le comunicati care sunt obiectivele urmarite, pentru ca astfel vor intelege necesitatea programului si vor actiona pentru a-si imbunatati competentele profesionale.

Practica a demonstrat ca, desi nu sunt informati asupra momentului in care vor fi evaluati, angajatii reactioneaza mult mai bine daca stiu ca urmeaza sa fie supusi unor evaluari, decat daca sunt luati prin surprindere.

In plus, inainte de implementarea acestei metode de evaluare, este bine sa va asigurati ca toate aspectele pe care doriti sa le surprindeti prin mystery shopping au fost bine explicate angajatilor, pentru a nu exista situatii in care ei sa nu-si cunoasca atributiile de serviciu si, in consecinta, evaluarea sa nu fie concludenta.

Conditii pentru evaluarea obiectiva

Pentru ca evaluarea sa fie obiectiva asigurati-va ca sunt respectate cel putin urmatoarele cinci conditii atunci cand este aplicata metoda „Mystery Shopping”:
– Nu se aleg situatii extreme din activitatea angajatilor (de exemplu: ore de varf, cu aglomeratie mare).
– Evaluarea nu se face la prima ora sau la sfarsitul programului, cel mai bun interval fiind la mijlocul zilei de lucru.
– Evaluarea se face in interactiunea cu mai multi clienti, pentru a surprinde activitatea sub mai multe aspecte.
– Evaluarea trebuie sa surprinda si interactiunea dintre angajati (de exemplu: cum isi predau colegii schimbul, cum se comporta intre ei etc.).
– Pentru cresterea gradului de obiectivitate, mai multi clienti misteriosi pot fi trimisi independent (fara sa stie unii de altii) in aceeasi locatie, pentru a observa comportamentul si competentele angajatilor, concluziile lor fiind apoi comparate.

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluareevaluarea performantelorscopul evaluariiclient misterios

Data aparitiei: 04 Noiembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Sfaturi practice pentru a va evalua angajatii in mod obiectiv si eficient Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]