legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sfaturi practice pentru a va evalua angajatii in mod obiectiv si eficient

04 Noiembrie 2011
04 Noiembrie 2011
evaluareevaluarea performantelorscopul evaluariiclient misterios
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Evaluarea performantelor este un subiect foarte delicat date fiind implicatiile pe care le poate avea asupra carierei viitoare si asupra salarizarii si recompensarii angajatilor.

Pentru a evita orice frustrari sau suspiciuni referitoare la obiectivitatea evaluarilor, va sfatuim sa va informati angajatii ca vor fi supusi unui program de mystery shopping.

Este bine sa le comunicati care sunt obiectivele urmarite, pentru ca astfel vor intelege necesitatea programului si vor actiona pentru a-si imbunatati competentele profesionale.

Practica a demonstrat ca, desi nu sunt informati asupra momentului in care vor fi evaluati, angajatii reactioneaza mult mai bine daca stiu ca urmeaza sa fie supusi unor evaluari, decat daca sunt luati prin surprindere.

In plus, inainte de implementarea acestei metode de evaluare, este bine sa va asigurati ca toate aspectele pe care doriti sa le surprindeti prin mystery shopping au fost bine explicate angajatilor, pentru a nu exista situatii in care ei sa nu-si cunoasca atributiile de serviciu si, in consecinta, evaluarea sa nu fie concludenta.

Conditii pentru evaluarea obiectiva

Pentru ca evaluarea sa fie obiectiva asigurati-va ca sunt respectate cel putin urmatoarele cinci conditii atunci cand este aplicata metoda „Mystery Shopping”:
– Nu se aleg situatii extreme din activitatea angajatilor (de exemplu: ore de varf, cu aglomeratie mare).
– Evaluarea nu se face la prima ora sau la sfarsitul programului, cel mai bun interval fiind la mijlocul zilei de lucru.
– Evaluarea se face in interactiunea cu mai multi clienti, pentru a surprinde activitatea sub mai multe aspecte.
– Evaluarea trebuie sa surprinda si interactiunea dintre angajati (de exemplu: cum isi predau colegii schimbul, cum se comporta intre ei etc.).
– Pentru cresterea gradului de obiectivitate, mai multi clienti misteriosi pot fi trimisi independent (fara sa stie unii de altii) in aceeasi locatie, pentru a observa comportamentul si competentele angajatilor, concluziile lor fiind apoi comparate.

NOUTATI din Legislatie muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei!


Noile prevederi au in vedere reincadrarea fiscala
a diurnei si declararea acestea in D 112!

Aflati care este noul regim al diurnei din lucrarea
Diurna legala in Romania si in strainatate!

BONUS: 37 de studii de caz privind acordarea diurnei in situatii controversate, insotite de solutiile specialistilor

Vedeti AICI modificarile explicate >>


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la NOUTATILE
din HR!
Descarcati raportul
"TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]