Cine este si ce face clientul misterios

client misteriosmystery shopping
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Profilul unui „client misterios”

„Clientul misterios”
Un client misterios trebuie sa aiba anumite competente si abilitati si sa indeplineasca anumite conditii pentru a putea fi acceptat de firma care deruleaza astfel de programe.

De exemplu:
- sa aiba varsta minima de 18 ani;
- sa fie o persoana comunicativa si cu un grad inalt de obiectivitate;
- sa fie o persoana echilibrata din punct de vedere emotional si sa aiba un bun control al reactiilor;
- sa fie o persoana organizata si sa poata lucra in mod independent;
- sa fie o persoana punctuala si sa respecte termenele stabilite si principiul confidentialitatii;
- sa aiba cunostinte de psihologie umana pentru a observa corect atitudinea si/sau competentele unui angajat;
- sa aiba un spirit de observatie foarte dezvoltat;
- sa fie o persoana cu un anumit talent actoricesc, pentru a fi cat mai convingatoare si pentru a face fata unor situatii neprevazute;
- sa aiba computer si acces la internet in afara firmei, pentru a putea prelucra datele observate si pentru a transmite concluziile.

Cum se face recrutarea si pregatirea clientului evaluator

Recrutarea si instruirea evaluatorilor
Inainte de a fi ales pentru o anume actiune, clientul evaluator trebuie sa studieze documentatia care i se pune la dispozitie si sa treaca si un test de cunostinte privind procedurile si standardele de lucru ale firmei pentru care va efectua vizitele de mystery shopping.

De asemenea, se verifica:
- insusirea cunostintelor minime pe care trebuie sa le aiba cu privire la produsele sau serviciile oferite de firma respectiva;
- cunoasterea scenariului special conceput pe care trebuie sa-l urmeze pe durata activitatii de mystery shopping.

Iata care sunt cele 3 reguli de baza pe care trebuie sa le respecte persoanele selectate sa aplice metoda „Mystery Shopping”:
– Este obligatoriu ca evaluatorul sa respecte intocmai instructiunile si scenariul de lucru. In caz contrar, riscul este de a se deconspira sau de a obtine informatii eronate.
– Pe durata vizitei, clientul misterios nu trebuie sa influenteze in nici un fel rezultatul observarii si trebuie sa fie cat se poate de obiectiv in aprecieri.
– Este foarte important ca evaluatorul sa isi noteze impresiile imediat ce a parasit locatia, astfel incat sa nu omita detalii semnificative ale vizitei si sa asigure un grad mare de obiectivitate.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
client misteriosmystery shopping

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cine este si ce face clientul misterios Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]