Recent a fost aprobata de catre Ministerul Muncii noua procedura de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor catre inspectoratele teritoriale de munca. Registrul general de evidenta a salariatilor cuprinde contractele individuale de munca in desfasurare la data intrarii in vigoare a prevederilor hotararii, indiferent daca acestea sunt suspendate la data de 1 august 2011.
Registrul se completeaza in ordinea incheierii, modificarii, suspendarii sau incetarii contractelor individuale de munca.
Completarea elementului referitor la salariu se realizeaza si pentru contractele deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii. Registrul se completeaza de catre angajatori cu ajutorul aplicatiei informatice distribuita gratuit de Inspectia Muncii sau cu ajutorul aplicatiilor informatice proprii ale angajatorilor. Completarea registrului se face de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
Daca, pentru infiintarea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, angajatorii folosesc aplicatii informatice proprii de gestiune a salariatilor, acestea trebuie sa cuprinda si sa furnizeze elemente obligatorii, similar aplicatiei informatice puse la dispozitie de Inspectia Muncii.
Registrul de transmite catre ITM cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
40 Modele de Regulament Intern
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Transmiterea Revisal poate fi facuta online, prin intermediul portalului Inspectiei Muncii, dupa solicitarea si obtinerea de catre angajator a numelui de utilizator si a parolei, indiferent daca angajatorul presteaza serviciul de completare si transmitere sau are incheiat un contract de prestari servicii, si activarea accesului la portalul Inspectiei Muncii.
Obtinerea numelui de utilizator si parola se face la la sediul ITM in raza caruia angajatorul are sediul sau domiciliul, in baza prezentarii urmatoarelor documente: cerere scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si parola, imputernicire semnata si stampilata de angajator, in cazul in care persoana care solicita obtinerea numelui de utilizator si parola este alta decat reprezentantul legal al angajatorului, copie dupa certificatul de inmatriculare, copie act identitate imputernicit.
In al doilea rand, Revisalul poate fi transmis prin email, pe baza de semnatura electronica. Angajatorii care detin semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat, obtinut de la un furnizor de servicii de certificare in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, pot depune la REVISAL-ul la adresa de e-mail pusa la dispozitie de Inspectia Muncii.
Cea de-a treia modalitate de transmitere a registrului se face prin depunerea la sediul ITM prin intermediul unui suport de tip CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sisteme de fisiere FAT/FAT32.
Registrul, insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune astfel:
a) La sediul ITM in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul
b) La sediul ITM in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea unitatile fara personalitate juridica.
Pentru prima depunere la sediul ITM a registrului, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare la Registrul Comertului, a certificatului de inregistrare fiscala, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica. In cazul unitatilor fara personalitate juridica, adresa de inaintare este insotita de urmatoarele documente: delegarea de competenta pentru incadrarea personalului prin incheierea de CIM, delegarea de competenta pentru infiintarea si completarea REVISAL in format electronic, certificatul de inmatriculare al angajatorului, certificatul fiscal al unitatii fara personalitate juridica
Termenele de completare, respectiv inregistrare in REVISAL a elementelor prevazute in hotarire sunt stabilite astfel:
a) cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii - pentru angajatii noi - cu completarea elementelor prevazute la art.3 alin(2) lit.a) - g) din hotarare;
b) in termen de 90 zile de la intrarea in vigoare a hotaririi, pentru elementul referitor la salariu, sporuri si cuantumul acestora, in cazul contractelor individuale de munca deja inregistrate. prin salariu se intelegen salariul de baza brut stipulat in contractul individual de munca
c) cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 , republicata pentru modificarile elementelor prevazute art.3 alin(2) lit.a),c) - g) din hotarare, cu exceptia situatiilor in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cand inregistrarea in REVISAL se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii ca a luat la cunostinta de continutul acestora.
In cazul Modificarii ulterioare ale datelor de identificare ale angajatorului , depunerea ulterioara a REVISAL-ULUI trebuie insotita de documente doveditoare pentru modificarile survenite. Completarea eronata a datelor in registru da dreptul ITM-ului sa refuze inregistrarea acestuia.