legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Emiterea deciziei de concediere pentru necorespundere profesionala

26 Iunie 2011
26 Iunie 2011
decizie de concedierenecorespundere profesionalaconcediere
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decizia de concediere se emite in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care angajatorul a luat la cunostinta de necorespunderea profesionala manifestata de catre salariat.
 
Acest termen curge de la data la care contestatia hotararii comisiei de examinare, depusa de catre salariat, a fost respinsa, ori de la data la care a expirat termenul de 10 zile de la comunicarea hotararii comisiei de examinare, in situatia in care salariatul nu a facut contestatie.
 
Daca nu exista contract colectiv aplicabil care sa prevada cercetarea prealabila concedierii pentru necorespundere profesionala, angajatorul va stabili clar in Procedura de evaluare a performantelor salariatilor ce posibilitate au acestia de a contesta rezultatul evaluarii si care este momentul din care incepe sa curga termenul de 30 de zile.
 
Decizia se emite in scris si trebuie sa cuprinda:
a) motivele necorespunderii, prin descrierea imprejurarilor care au condus la insatisfactia angajatorului, precum si rezultatul evaluarii salariatului;
b) motivarea in drept, si anume art. 61 lit. d) din Codul muncii, ca temei pentru concediere;
c) durata termenului de preaviz acordat;
d) precizarea instantei competente sa judece o eventuala contestare a concedierii si termenul in care aceasta contestatie trebuie depusa. Termenul de contestare este de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii deciziei de concediere, iar instanta competenta este cea de la domiciliul reclamantului.
 
Decizia va avea anexate urmatoarele documente:
- rezultatele evaluarii prealabile;
- calificative, avertismente privind necorespunderea, alte notificari prealabile ale
insatisfactiei angajatorului fata de munca prestata de salariat (daca exista);
- lista locurilor de munca vacante in unitate, corespunzatoare pregatirii salariatului sau, dupa caz, mentiune a reprezentantului angajatorului privind inexistenta unor asemenea locuri vacante in unitate;
- copie dupa notificarea facuta salariatului cu privire la locurile de munca disponibile in unitate, cuprinzand termenul in care acesta isi va putea exprima optiunea privind ocuparea sau nu a unui alt loc de munca in unitate sau
- copie dupa notificarea facuta Agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de munca in vederea redistribuirii salariatului.
 
 
NOUTATI din Legislatia muncii

REGES-ONLINE: Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?


 Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:

1. Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE
2. Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior

Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul
Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges)

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la NOUTATILE
din HR!
Descarcati raportul
"TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]