Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Principalele efecte negative ale crizei economice asupra resurselor umane

departamentul resurse umanecriza economica

Va prezentam cele mai frecvente efecte negative ale crizei economice la nivelul Departamentului Resurse Umane.

Acestea se pot transforma in riscuri si vulnerabilitati, daca nu sunt gestionate din timp. Daca pana acum au fost considerate ca efecte „naturale” aferente crizei economice, din acest moment trebuie identificate masuri de corectare si echilibrare.

Efecte negative ale crizei

Efecte asupra departamentelor si politicilor de resurse umane

- Reducerea numarului de personal – firmele au functionat „sub limita” de angajati necesari
- Stoparea angajarilor – care s-a produs in ciuda unei nevoi acute de noi angajati si a nivelul crescut de incarcare al angajatilor existenti
- Reducerea sau blocarea programelor de instruire si training
- Diminuarea salariilor si a beneficiilor
- Comunicarea interna deficitara – in cele mai multe cazuri, masurile anticriza au fost adoptate si implementate fara informarea si consultarea anterioara a angajatilor

Efecte directe asupra angajatilor

- Scaderea dramatica a motivatiei
- Scaderea performantelor organizationale
- Schimbarea atitudinii angajatilor de la „spirit de initiativa” la „teama de initiativa”, din cauza temerii pierderii locului de munca
- Sentimente constante de incertitudine si teama
- Diminuarea increderii in managementul firmei
- Reducerea semnificativa a angajamentului fata de organizatie

Efecte asupra managerilor de resurse umane

- Constientizarea unui rol de „aducator de vesti proaste”
- Afectare la nivel psihologic, datorata implementarii constante a masurilor anticriza, masuri ce au impactat negativ vietile angajatilor din interiorul firmei
- Sentimente de frustrare si neputinta fata de efectele negative ale crizei resimtite la nivelul angajatilor
- Restringerea considerabila a diversitatii si complexitatii activitatilor de resurse umane datorate inghetarii programelor de recrutare si selectie, formare si dezvoltare profesionala etc.
- Incertitudinea propriului loc de munca
- Sentimentul de demotivare

Oportunitati

Cu toate acestea, criza economica a adus si o serie de oportunitati:
- O cerere mare de munca la nivelul companiilor si posibilitatea unei recrutari si selectii in concordanta cu obiectivele companiei
- Facilitati acordate de stat in vederea angajarii persoanelor provenite din categorii considerate defavorizate pe piata muncii
- Diversificarea metodelor de angajare, care pana acum erau considerate „cazuri izolate”: contracte pe perioada determinata, project-based sau part-time etc.
- Un mare numar de noi absolventi de studii superioare fara loc de munca, dispusi sa accepte un program de internship care le-ar asigura experienta in munca (si ar asigura companiei angajatoare costuri minime)
- Disponibilitatea – temporara – a angajatilor actuali de a vedea stabilitatea locului de munca mai importanta decat recompensa pecuniara. Exista insa riscul ca atasamentul fata de organizatie sa devina nesincer sau sa dispara in totalitate daca reducerile salariale nu sunt corelate cu cresterea unor beneficii non-financiare si oferirea unor perspective de promovare sau de recunoastere a statusului si a rolului.

Criza nu trebuie privita ca un moment care sa va permita o atitudine mai putin atenta fata de angajati. Reincepeti sa priviti resursa umana ca singura capabila sa ofere sustenabilitate si viabilitate companiei. Chiar daca angajatii tind sa fie mai permisivi cu masurile nepopulare, de teama pierderii locului de munca, in acelasi timp vor fi mai neperformanti si vor cauta un nou angajator imediat ce piata va permite acest lucru.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
departamentul resurse umanecriza economica

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 03 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Principalele efecte negative ale crizei economice asupra resurselor umane Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Sporurile Cu Caracter Ocazional Sunt Valorificate Pentru Calculul Pensiei?Intrebare: Buna ziua ! Am o intrebare legata de urmatoarea neclaritate: exista vreo reglementare noua legata de orele de noapte sau suplimentare? Se valorifica aceste sporuri pentru perioada anteriaoara anului 2001? Daca exista o lege/ reglementare va rog sa ma ajutati! Daca nu atunci nu inteleg de ce lucratorii de la Casa de Pensii Iasi poarta oamenii pe drumuri ! Salariatii sunt trimisi sa aduca adeverinta! Oare si-au pus intrebarea ce presupune acest lucru? Citi lucratori de la arhiv
 

Raspuns: Pentru timpul lucrat in schimburi de noapte se completeaza o adeverinta dupa modelul Anexei 16 a ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]