Acordarea echipamentului individual de protectie (EIP). Fisa de inventar in vederea predarii este OBLIGATORIE?

Acordarea echipamentului individual de protectiefisa de inventar EIPnorme ssm
Acordarea echipamentului individual de protectie (EIP). Fisa de inventar in vederea predarii este OBLIGATORIE?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Documentul Fisa de inventar, in vederea predarii echipamentului individual de protectie lucratorului este un document obligatoriu potrivit legii?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Acordarea echipamentului individual de protectie (EIP) reprezinta o masura tehnica stabilita prin Planul de prevenire si protectie, ca urmare a identificarii unui risc profesional care nu poate fi eliminat sau diminuat prin alta modalitate.
 
Este demn de mentionat ca EIP se distribuie gratuit de angajator si trebuie sa asigure o stare buna de functionare si o stare de igiena satisfacatoare prin intermediul intretinerii, repararii si inlocuirilor necesare.
 
Un EIP nou se acorda in cazul degradarii, pierderii calitatilor sale de protectie sau a expirarii valabilitatii.
 
Consemnarea primirii echipamentului individual de protectie de catre lucrator se va face pe fisa de acordare E.I.P (fisa de magazine), acest fapt reprezentand si dovada repartizarii acestuia catre lucrator.
 
Fisa va cuprinde numele si prenumele lucratorului, meseria, sortimentul de echipament acordat, data la care a fost eliberat si semnatura de primire.
 
Fisele de magazie servesc pentru evidenta cantitativa, pe feluri de stocuri, la locul de depozitare, iar in contabilitate, pentru controlul operatiunilor inregistrate de gestionar sau persoana desemnata, pentru preluarea in registrul stocurilor a cantitatilor aflate in stoc, precum si pentru calculul valorii bunurilor existente in stoc la sfarsitul lunii (perioadei), in scopul confruntarii cu datele din contabilitatea sintetica.
 
Predarea obiectelor de inventar se realizeaza prin procese verbale de predare – primire sau bonuri de restituire in vederea casarii.
 
Potrivit Normelor generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din 05.11.2015 (Ordin MFP 2634/2015), entitatile (persoane juridice sau fizice autorizate) consemneaza operatiunile economico-financiare, in momentul efectuarii lor, in documente justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate (in jurnale, fise si alte documente contabile, dupa caz).
 
Documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hartie sau in format electronic, cu conditia intocmirii acestora potrivit prezentelor norme.
Modelele documentelor financiar-contabile pot fi adaptate in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului de informatii prevazut la pct. 2, respectiv pct. 10, precum si a normelor de intocmire si utilizare a acestora. 
 
Acestea pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. Numarul de exemplare al documentelor financiar-contabile se stabileste prin proceduri proprii, in functie de necesitatile entitatilor.
 
FISA DE EVIDENTA A MATERIALELOR DE NATURA OBIECTELOR DE INVENTAR IN FOLOSINTA
 
(Cod 14-3-9)
 
Serveste ca document de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar, date in folosinta personalului, pana la scoaterea lor din uz.  Se intocmeste pe masura darii in folosinta a bunurilor, pentru fiecare persoana care le primeste. 

Avand in vedere prevederile legale de mai sus, rezulta ca acest document este prevazut de OMFP 2634/2015 si are rolul de a tine evidenta materialelor de natura obiectelor de inventar (inclusiv a echipamentului de lucru), pana la scoaterea din uz.
 
Documentul poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile fiecarei entitati, putand fi utilizat si in format electronic. Darea in folosinta a obiectelor de inventar, cum ar fi echipamentele de lucru ale salariatilor (trecerea pe cheltuieli) trebuie sa aiba la baza documentul "Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta", acest document avand rolul de a justifica practic achizitia respectivelor obiecte de inventar si, mai ales , consumul acestora (trecerea pe cheltuieli deductibile fiscal). 
 
Plecand de la faptul ca inregistrarea contabila pe cheltuieli are implicatii fiscale, exista riscul reconsiderarii acestor operatiuni (neacordarii deductibilitatii fiscale a cheltuielilor) cu ocazia unui control fiscal, in lipsa acestui document.
 
In concluzie, opinia mea este ca Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta este un document justificativ obligatoriu, fiind prevazut de OMFP 2634/2015, insa formularul din ordin poate fi adaptat in functie de specificul, dimensiunea si necesitatile firmei (se poate prezenta si sub forma unui registru electronic).
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Acordarea echipamentului individual de protectiefisa de inventar EIPnorme ssm

Data aparitiei: 13 Octombrie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Acordarea echipamentului individual de protectie (EIP). Fisa de inventar in vederea predarii este OBLIGATORIE? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]