Reducerea atributiilor unui salariat - o modalitate ilegala de a i se cere demisia unui angajat?

reducere atributii salariatdemisie salariatconcediere salariat
Reducerea atributiilor unui salariat - o modalitate ilegala de a i se cere demisia unui angajat?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Mi-ar fi de ajutor si as aprecia opinia dumneavoastra cu privire la situatia in care angajatorul decide sa angajeze o persoana careia sa-i transfere o parte din atributiile si responsabilitatile prevazute in fisa mea de post. De fapt luand de la mine aceste atributii, aduce atingere celorlalte atributii intrucat acestea sunt legate intre ele, fiind astfel in imposibilitatea de a-mi efectua sarcinile zilnice de munca. Fiind o practica utilizata de acest angajator, urmeaza a mi se cere demisia, a fi concediata sau apelat la alte tertipuri si a fi "fortata" sa plec. Mentionez ca nu exista un temei real pentru a fi concediata, parcursul meu profesional a fost ireprosabil (exista si dovezi scrise in acest sens - mail-uri, rezultate) si nu au existat abateri disciplinare."
 
• Tip societate: S.A.
• Numar de angajati: 11-50 angajati
• Cod CAEN: 2030
 
Raspunsul specialistilor: 
 
In opinia noastra, in situatia prezentata, daca angajatorul incearca sa va modifice fisa de post prin reducerea atributiilor, ar fi util sa ii prezentati in scris opinia dumneavoastra prezentand motivele pentru care considerati ca respectiva modificare va afecteaza posibilitatea de a duce la indeplinire celelalte atributii care va raman.
 
De asemenea, puteti refuza semnarea actului aditional de modificare a contractului de munca prin care se modifica fisa postului care este anexa la contract si sa prezentati in scris motivele dumneavoastra, asa cum am mentionat mai sus.
 
Un alt demers pe care il puteti face este acela de a va adresa sindicatului din unitate, daca exista, sau daca nu, sa va adresati reprezentantului/reprezentantilor salariatilor.
 
Cele mai sensibile 92 de probleme care apar in cazul unei concedieri!
 
Orice manager HR trebuie sa le cunoasca si sa stie cum sa le rezolve - Atentie, o simpla eroare de procedura anuleaza masura concedierii!
Protejati-va folosind informatiile din lucrarea Concedierea perfect legala, detalii aici >>> 
 
Referitor la cele mentionate mai sus, in Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exista niste prevederi, la art. 6 alin. (4) si (5) prin care se prevede ca salariatul care ”inainteaza angajatorului o plangere sau initiaza proceduri in scopul asigurarii respectarii drepturilor sale, beneficiaza de protectie impotriva oricarui tratament advers din partea angajatorului”.
 
Insa, din pacate, Codul muncii nu precizeaza in ce consta aceasta protectie, singura prevedere fiind cea de la alin. (5) in care se prevede ca ”salariatul care se considera victima unui tratament advers din partea angajatorului in sensul alin. (4) se poate adresa instantei de judecata competente cu o cerere pentru acordarea de despagubiri si restabilirea situatiei anterioare sau anularea situatiei create ca urmare a tratamentului advers, cu prezentarea faptelor in baza carora poate fi prezumata existenta respectivului tratament”.
 
De altfel, si in cazul in care angajatorul, chiar daca ati facut aceste demersuri, ia masuri de concediere singura posibilitate este sa va adresati instantei de judecata.
 
In Codul muncii exista si prevederi referitoare la discriminare si hartuire (art. 5), insa trebuie sa analizati daca acele prevederi ar fi aplicabile situatiei dumneavoastra concrete, deoarece aceasta discriminare si hartuirea trebuie analizate raportat la criterii de rasa, cetatenie, etnie, culoare, limba, religie, origine sociala, trasaturi genetice, sex, orientare sexuala, varsta, handicap, boala cronica necontagioasa, infectare cu HIV, optiune politica, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, apartenenta la o categorie defavorizata.
 
Separat de Codul muncii, referitor la discriminare, mai exista si prevederile Ordonantei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
La art. 2 din acest act normativ discriminarea este definita intr-un mod mai larg decat in Codul muncii si, in plus, este reglementata si hartuirea morala la locul de munca.
Astfel in situatia in care angajatorul ia fata de dumneavoastra masuri care s-ar putea incadra in prevederile Ordonantei Guvernului nr. 137/2000, aveti posibilitatea de a adresa o plangere catre Consiliul National pentru Combaterea Discriminarilor.
 
Un raspuns valabil in octombrie 2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reducere atributii salariatdemisie salariatconcediere salariat

Data aparitiei: 21 Octombrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Reducerea atributiilor unui salariat - o modalitate ilegala de a i se cere demisia unui angajat? Nota: 4.38 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]