Evaluarea angajatilor - reglementari pentru angajatorii din sectorul PRIVAT. Ce prevede legea?

Ioana Pavel
Ioana Pavel
30 Noiembrie 2023
30 Noiembrie 2023
Ioana Pavel
Ioana Pavel
Evaluarea angajatilorModalitatea de evaluaremetoda concediere salariat incompetent
Evaluarea angajatilor - reglementari pentru angajatorii din sectorul PRIVAT. Ce prevede legea?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"In cadrul societatii exista in prezent doua tipul de evaluare a angajatilor, fisa de evaluare 1:1 cu prevederile legale si un alt document numit dialog de dezvoltare care presupune si o auto-evaluare din partea angajatului cu accent mai mare pe partea comportamentala. Intrebarea mea este: putem sa avem la nivelul societatii un singur document de evaluare, chiar si cel creat de catre noi si sa renuntam la formatul standard? Majoritatea responsabililor de departamente sunt cumva consternati ca trebuie sa faca de 2 ori aceasta evaluare. Trebuie formularul nostru propriu sa urmeze niste cerinte legale legate de intrebari anume/aptitudini?!"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Modalitatea de evaluare a activitatii profesionale a salariatilor din sectorul privat este stabilita de angajator.
 
Nu puteti concedia un salariat incompetent daca nu aveti aceasta evaluare. Fara ea, concedierea este nula si salariatul va fi reintegrat pe loc de orice instanta de judecata.  
 
V-am convins de importanta evaluarii? Atunci iata si o lucrare cu informatii complete despre aceasta activitate obligatorie pentru orice manager HR, Procedura completa de evaluare a angajatilor, detalii AICI >>>
 
Nu exista o reglementare a modului in care angajatorii din sectorul privat realizeaza evaluarea salartiatilor, ci doar niste prevederi generale prin care se stabileste, in sarcina acestora, realizarea evaluarii.
 
Astfel, Legea 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare prevede ca:
 
- angajatorul trebuie sa prevada in contractul individual de munca al salariatului ”criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului” - art. 17 alin. (3) lit. e);
- angajatorul stabileste obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora - art. 40 alin. (1) lit. f);
- procedura de evaluare a activitatii profesionale a salariatului trebuie sa fie stabilita prin Regulamentul intern - art. 242 lit. i).
 
Avand in vedere aceste prevederi, procedura de evaluare, inclusiv documentele aferente acesteia sunt stabilite de angajator, iar, in cazul prezentat, daca considerati ca procedura de evaluare a activitatii profesionale a salariatilor nu este cea mai potrivita, puteti sa o modificati, de asa maniera incat sa raspunda nevoilor societatii. Prin urmare, puteti modifica sau completa fisa/formularul de evaluare atat din perspectiva formei cat si a continutului, astfel incat sa fie usor de utilizat de catre responsabilii de departamente si de catre personalul evaluat.
 
Nu am identificat cerinte legale, altele decat cele mentionate mai sus, cu privire la modul de realizare a evaluarii activitatii profesionale a angajatilor din sectorul privat. Important este ca evaluarea sa reflecte in mod corect modul in care salariatul si-a desfasurat activitatea profesionala, si-a dus la indeplinire atributiile, a realizat indicatorii/criteriile/tintele de performanta stabilite de angajator.
 
Un raspuns oferit in iulie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]