Va reamintim ca Formularul 112 este o Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Se depune la ANAF de catre:
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori si entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care se desfasoara activitate, cat si pe perioada in care se beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
Salarii compensatorii - formularul 112
"O salariata a fost concediata si, prin intermediul unui acord intre cele doua parti, s-a stabilit ca timp de 12 luni sa-i fie platite esalonat salarii compensatorii. Cum ar fi corect sa figureze in declaratia 112 aceste salarii compensatorii: suma bruta totala aferenta celor 12 salarii compensatorii sa fie trecuta in declaratia 112 la momentul desfacerii contractului de munca, urmand ca ulterior, timp de 12 luni, angajata sa incaseze netul sau in fiecare luna salariata sa figureze in declaratie la sectiunea persoane cu venituri din salarii sau asimilare salariilor care nu mai au raporturi de munca cu angajatorul?"
Conform art. 80 din Codul fiscal:
Termenul de plata a impozitului
(1) Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l plati la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
Astfel, impozitul se datoreaza la data efectuarii platii. De aceea, nu este posibil sa se efectueze retinerea si declararea la luna desfacerii contractului individual de munca si ulterior sa se efectueze plata sumelor nete.
Situatia expusa se incadreaza la tipul 3.8 de asigurat (oersoane fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor si nu se mai regasesc in raporturi juridice cu persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, dar incaseaza venituri ca urmare a faptului ca au avut incheiate raporturi juridice si respectivele venituri se acorda, potrivit legii, ulterior sau la data incetarii raporturilor juridice astfel in cat fiecare suma va fi declarata in formularul 112 aferent fiecarei luni in care se efectueaza plata.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<