Formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“ se completeaza si se depune de catre persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, ca si de catre entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care se desfasoara activitate, cat si pe perioada in care se beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate pentru:
– platitorii de venituri pentru persoanele care realizeaza venituri cu retinere la sursa (drepturi de proprietate intelectuala, conventii civile etc.);
– persoanele asimilate angajatorului, respectiv
– orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
Care sunt pasii de urmat in vederea completarii Declaratiei 112?
1. Se completeaza perioada de raportare si datele platitorului (adresa domiciliului fiscal)
2. Se completeaza Anexa nr. 1.2 – asigurati
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
– date de identificare asigurat, coasigurati si sectiunea corespunzatoare asiguratului astfel:
A) – numai pentru venituri din salarii sau asimilate salariilor, un singur raport de munca, conditii normale de munca, nu a beneficiat de concedii medicale sau scutiri
B) – se completeaza in situatia in care salariatul nu se incadreaza la Sectiunea A
C) – raportari pentru asigurati, completate de alte entitati asimilate angajatorului
– conventii civile si drepturi de autor
D) – Concedii medicale conform O.U.G. nr. 158/2005. Nu se completeaza pentru asigurat A.
Apoi se valideaza asigurati.
3. Se incarca Anexa nr. 1.1 – angajator
– se completeaza datele angajatorului – sediul social
– programul preia datele din Anexa nr. 1.2 si calculeaza contributiile angajatorului
4. Se incarca Anexa nr. 1.
– se selecteaza creantele fiscale aplicabile, programul calculand automat
contributiile
5. Validare
6. Semnatura electronica
Exemple de erori care fac imposibila inregistrarea declaratiei:
– necorelarea datelor fiscale din Anexa nr. 1 cu datele din Anexa nr. 1.1 si Anexa nr. 1.2;
– totalul venitului realizat este diferit de suma veniturilor realizate de asigurati la calculul contributiilor angajatorului: CAS, somaj, sanatate, fond de garantare etc.;
– contributie CAS, FNUASS angajator plafonata/neplafonata;
– sume deductibile la alte creante decat cele la care se admite deducerea;
– data incetare valabilitate concediu medical;
– necompletarea rubricii prescrierii medic de familie, ambulatoriu, spital, CNAS;
– durata concediului medical de urgenta medico-chirurgicala eliberat de medicul de familie sau de ambulatoriu mai mare de 5 zile;
– neinregistrarea certificatului digital pe portalul ANAF.
sursa: Cartea Verde a Legislatiei Muncii