Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca transmite angajatorilor ca pot incarca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41.5% din salariul de baza pe luna iunie al angajatilor reveniti din
somaj tehnic.
Transmiterea documentelor prin
Registratura electronica asigura procesarea mai rapida, o evidenta mai buna a actelor transmise si faciliteaza accesul la formularele ce trebuie completate.

Angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii si nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, incepand cu data de 1 iunie 2020, beneficiaza de decontarea unei parti din salariu.
Suma care se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj reprezinta 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare.
Pentru a beneficia de aceasta masura, angajatorii au obligatia de a mentine raporturile de munca ale salariatilor pana la 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri si a situatiei in care incetarea contractului individual de munca intervine din motive neimputabile angajatorului.
Pentru decontarea de la bugetul asigurarilor pentru somaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile OUG 92/2020 si ulterior, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile, depun documentele prevazute in textul ordonantei.
ANOFM aminteste ca numarul unic de telefon - 021.444-0000, la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la somajul tehnic, la facilitatile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 precum si prin prevederile OUG 92/2020 este in continuare disponibil. Call-centerul va functiona in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Sursa: ANOFM
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<