Managerii HR, angajatorii, precum si toti cei care prelucreaza astfel de date ar trebui sa fie la curent cu toate aceste modificari legislative, avand in vedere ca amenzile date de inspectori sunt uriase!
Ce trebuie sa faceti dvs., in calitate de manager HR, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol?
Raspunsul vi-l ofera o lucrare specializata, conceputa in mod special pentru particularitatile activitatii Departamentului de Resurse Umane - GDPR pentru managerii HR >>>
Ghidul va explica exact ce masuri trebuie sa luati pentru a va conforma Regulamentului si a evita cu succes amenzi de pana la 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri.

Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale

Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic

Noua lege a pensiilor Ghid practic
"In cazul angajatilor ale caror date personale sunt folosite in relatia cu clientii/autoritatile/colaboratori diversi (trimit mailuri, figureaza ca reprezenant al societatii, sunt delegate etc.) ce document trebuie intocmit? Ar trebui sa-si dea consimtamantul expres pentru acest lucru?"
Raspunsul specialistilor PortalProtectiaDatelor:
Din cele mentionate intelegem ca activitatile enumerate fac practic din atributiile de serviciu ale salariatilor societatii si, prin urmare, pentru indeplinirea acestora nu este necesar consimtamantul suplimentar al acestora.
Realizarea atributiilor de serviciu se face in temeiul unui CIM si a fisei postului care este anexa la acest contract. Aceste documente sunt deja semnate atat de angajator cat si de angajat.
ATENTIE!
Consideram ca nu sunt necesare documente speciale care trebuie intocmite, dar bineinteles, trebuie sa va asigurati ca fisele postului contin toate atributiile salariatilor (inclusiv cele de reprezentare a societatii in relatiile cu tertii), sa va asigurati ca exista decizii/dispozitii de delegare care sunt semnate atat de salariat cat si de angajator, astfel incat salariatii sa-si cunoasca foarte bine atributiile si faptul ca intre acestea se numara si relatia cu clientii sau cu alte institutii.
De asemenea, puteti analiza la nivelul companiei ce fel de date cu caracter personal ale angajatilor comunicati clientilor si puteti lua masuri de reducere a acestora (spre exemplu sa nu comunicati CNP-ul salariatilor decat daca este absolut necesar si exista o justificare serioasa a unei asemenea necesitati).
Sursa: PortalProtectiaDatelor