Proiect de lege: ajutoare sociale cu peste 30% mai mari

ajutor socialvenit minim de incluziuneajutoare materiale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
UPDATE:
Proiectul de lege in ceea ce priveste venitul minim de incluziune a fost promulgat de presedintele Klaus Iohannis, in cursul zilei de vineri (28 octombrie).

Aceste fusese adoptat de Senat in cursul lunii trecute, iar in data de 4 octombrie, anul curent, a trecut de Camera Deputatilor, votul acesteia fiind decisiv.

Ajutoarele sociale acordate persoanelor si familiilor cu venituri minime vor putea fi integrate intr-unul singur, cu scopul simplificarii procedurilor birocratice si extinderii sprijinului acordat.

Sub denumirea de venit minim de incluziune, acest tip de ajutor reuneste venitul minim garantat, alocatiile pentru sustinerea familiilor sarace cu copii si ajutoarele pentru incalzire si urmeaza sa fie implementat incepand cu 1 aprilie 2018.

Obiectivul vizat de Guvern este reducerea numarului de persoane sarace cu 580.000 pana in 2020. De asemenea, noile prevederi stabilesc anumite restrictii, in vederea stimularii participarii pe piata muncii si prevenirii abandonului scolar.

Pentru aplicarea programului si implementarea ajutoarelor sociale, bugetul estimat pentru anul 2018 este de 2,087 miliarde lei.

Cum se stabileste venitul minim de incluziune


Toate cele trei tipuri de ajutoare cuprinse in venitul minim de incluziune reprezinta sume variabile in functie de venitul beneficiarilor.
 
Pentru calcularea ajutoarelor, legea introduce concepul de venit lunar ajustat, echivalent cu suma ce revine fiecarui membru al familiei din venitul lunar total al acesteia.

Ajutorul de incluziune


Ajutorul de incluziune este acordat persoanelor sau familiilor care au un venit ajustat pe membru de familie de pana la 260 lei.
Acesta se va calcula ca diferenta intre suma de 260 lei pe membru de familie si venitul realizat de familie in fiecare luna.

Pot beneficia de ajutorul de incluziune persoanele care:

- se inscriu la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca pentru gasirea unei slujbe
- nu au refuzat un loc de munca
- participa la programele pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala oferite de agentii

Sunt exceptate de la indeplinirea acestor conditii:

Persoanele care cresc, ingrijesc unul sau mai mulți copii în varsta de pana la 7 ani
Persoanele care cresc sau ingrijesc un copil in varsta de pana la 18 ani cu handicap grav sau accentuat
Persoanele care ingrijesc una sau mai multe persoane cu handicap/dizabilitate grava sau accentuata
Persoanele care ingrijesc una sau mai multe persoane varstnice dependente
Persoanele care urmeaza o forma de invatamant
Persoanele care participa la programe de pregatire profesionala sau cele care sunt incadrate în munca

Important! In cazul familiilor in cadrul carora unul sau mai multi membri realizeaza venituri in baza unei forme legale de angajare, sau care desfasoara activitati independente sau agricole, 50% din totalitatea veniturilor nu vor fi incluse la calcularea venitului lunar al familie. Dar, potrivit actului normativ, procentul care nu va fi luat in calcul nu poate depasi 400 lei/familie.

Ajutorul acordat familiilor cu copii


In functie de venitul lunar ajustat, ajutorul se va acorda astfel:

Familiilor cu venit lunar ajustat de pana la 260 lei

- 107 de lei pentru fiecare copil, in cazul familiilor biparentale
- 120 de lei  pentru fiecare copil, in cazul familiilor monoparentale

 Familiilor cu venituri intre 260 si 600 lei

- 85 de lei pentru fiecare copil, in cazul familiilor biparentale
- 100 de lei pentru fiecare copil, in cazul familiilor monoparentale

Actul normativ stabileste si plafonul maxim al ajutorului acordat familiilor, dupa cum urmeaza:

428 de lei, respectiv 480 de lei pentru familiile din prima categorie de venituri;
- 340 de lei, respectiv 400 de lei pentru familiile din a doua categorie de venituri;

Atentie! Ajutorul acordat familiilor cu copii de varsta scolara este conditionat de frecventarea cursurilor. Numarul de absente scolare va determina reducerea proportionala a ajutorului.

Ajutorul pentru incalzirea locuintei (suplimentul pentru locuire)


Familiile cu un venit net ajustat de pana la 600 lei/luna, vor beneficia de acest ajutor in functie de tipul de combustibil utilizat:

- 64 de lei/luna (in perioada rece) pentru incalzirea cu lemne
- 182 de lei/luna pentru incalzirea cu gaze
- 156 de lei/luna pentru incalzirea pe baza de energie electrica
- 178 de lei in cazul racordarii la sistemul centralizat de distributie a energiei termice

Sumele vor fi ajustate in functie de venitul beneficiarilor si pretul energiei din zona de care apartin.

Concret, valoarea sumelor acordate drept ajutor social va creste dupa cum urmeaza:

Ajutorul de incluziune - de la 221 lei/lună la 349 lei/luna
Ajutorul acordat familiilor - de la 142 lei în prezent, la 185 lei
Suplimentul pentru locuire - de la 56 lei la 106 lei

Ministerul Muncii estimeaza ca noile prevederi vor duce la cresterea semnificativa a numarului familiilor si persoanelor singure care beneficiaza de ajutoare sociale :

344.600 vor beneficia de ajutorul de incluziune
281.000 vor beneficia de ajutorul acordat familiilor
650.000 vor beneficia de ajutorul pentru incalzirea locuintei

Parcursul institutional de acordare a venitului minim de incluziune


Cererile, declaratiile si documentele se vor depune la primaria de domiciliu

Agentiile judetene de plati si inspectie sociala (AJPIS) vor realiza analiza si calcularea drepturilor

Agentia Nationala de Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) va monitoriza procesul de plata si va asigura cercetarea cazurilor de suspiciuni


Sursa: www.mmuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor socialvenit minim de incluziuneajutoare materiale

Data aparitiei: 28 Octombrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Proiect de lege: ajutoare sociale cu peste 30% mai mari Nota: 4.42 din 5 - 6 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]