In cazul acestor persoane, indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca se platesc in baza urmatoarelor documente:
- cererea-tip privind solicitarea drepturilor de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;
- certificatul de concediu medical;
- procesul-verbal de cercetare a accidentului de munca;
- formularul de inregistrare accidentului de munca (FIAM) sau procesul-verbal avizat de Inspectoratul Teritorial de Munca ce a confirmat caracterul de munca al accidentului, respectiv fisa BP2, dupa caz.
ATENTIE!
In cazul asiguratilor care se regasesc in doua sau mai multe dintre situatiile prevazute la punctele 1) si 2) si care desfasoara activitate la mai multi angajatori, indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca se platesc o singura data de catre angajatorul la care a avut loc accidentul de munca sau la care s-a declarat boala profesionala.
In cazul persoanelor asigurate obligatoriu prin efectul Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata, cuantumul indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca reprezinta 80% din baza de calcul.
In cazul persoanelor care se asigura pe baza de contract individual de asigurare, cuantumul indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca reprezinta 80% din media venitului lunar asigurat din ultimele 6 luni anterioare manifestarii riscului.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
40 Modele de Regulament Intern
Procedura completa de evaluare a angajatilor
Autor: Florina Mohanu