Cu toate ca nu ne-am astepta, munca la birou presupune si ea riscuri profesionale demn de luat in considerare. Nerespectarea lor, neglijarea lor atrag sanctiuni!
Cateva exemple de factori de risc profesional ce pot fi intalniti intr-un birou:
- Pozitii incomode;
- Pozitie asezat prelungita;
- Miscari repetitive;
- Lucrul continuu in fata ecranului, fara pauze sau alternarea activitatilor;
- Solicitari ale sistemului vizual;
- Calitatea scazuta a aerului din interior;
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
- Emisii de la copiator sau imprimanta;
- Zgomot care perturba atentia;
- Fire sau cabluri care impiedica deplasarea libera si creeaza pericolul de impiedicare;
- Spatiu insuficient pentru schimbarea pozitiei in timpul lucrului;
- Temperatura necorespunzatoare;
- Nivel scazut de iluminare sau lumina exclusiv artificiala;
- Lipsa de control asupra lucrului;
- Ritm de munca alert;
- Intreruperi frecvente ale activitatii;
- Munca monotona;
- Stresul psihic;
- Caile de evacuare si iesirile de urgenta nu sunt semnalizate corespunzator sau sunt blocate.
Sanctiune
De la 01.10.2006, raspundeti contraventional si puteti fi sanctionat(a) cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei daca, ulterior evaluarii riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, nu luati masuri de prevenire si nu aplicati metode de lucru care sa asigure imbunatatirea nivelului securitatii si al protectiei sanatatii lor.
Sursa: Ghid practic de securitate si sanatate in munca