- nivelul, tipul si durata expunerii, inclusiv expunerii la zgomot cu caracter de impuls;
- valorile limita de expunere si valorile de expunere de la care se declanseaza actiunea angajatorului privind securitatea si protectia sanatatii lucratorilor;
- efectele asupra sanatatii si securitatii lucratorilor care apartin unor grupuri sensibile la riscuri specifice;
- efectele asupra sanatatii si securitatii lucratorilor rezultate din interactiunile dintre zgomot si substante ototoxice din mediul de munca, precum si dintre zgomot si vibratii, in masura in care este posibil din punct de vedere tehnic;
- efectele indirecte asupra sanatatii si securitatii lucratorilor rezultate din interactiuni dintre zgomot si semnale de avertizare sau alte sunete care trebuie percepute pentru a reduce riscul de accidentare;
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Medicina muncii un aliat al angajatorului
40 Modele de Regulament Intern
- informatiile privind emisia de zgomot, furnizate de producatorii echipamentelor de munca in conformitate cu prevederile legale;
- existenta unor echipamente de munca alternative, proiectate pentru a reduce emisia de zgomot;
- prelungirea expunerii la zgomot peste programul de lucru normal, pe raspunderea angajatorului;
- informatiile adecvate obtinute in urma supravegherii sanatatii, inclusiv informatiilor publicate, atunci cand este posibil;
- punerea la dispozitia lucratorilor a mijloacelor de protectie auditiva cu caracteristici de atenuare adecvate.
Evaluarea riscurilor trebuie sa fie inregistrata pe un suport adecvat care sa asigure pastrarea datelor. Ea trebuie sa fie actualizata periodic si ori de cate ori s-au produs modificari semnificative care pot sa conduca la expunerea lucratorilor la zgomot sau atunci cand rezultatele supravegherii sanatatii fac necesar acest lucru.
ATENTIE!
Evaluarea si masurarea nivelurilor de zgomot trebuie realizate de catre servicii competente la intervale adecvate.