Recomandarile practice prezentate aici se bazeaza pe ghidul elaborat de Directia de Sanatate si Securitate din Regatul Unit „Coordonarea sanatatii si securitatii in munca”
Liderii ar trebui sa analizeze implicatiile pentru securitate si sanatate ale introducerii unor noi procese, metode de lucru sau a unui personal nou.
Liderii ar trebui sa garanteze ca activitatile de gestionare privind securitatea si sanatatea dispun de resurse suficiente si ca angajamentul fata de aceste initiative este sprijinit in mod vizibil si continuu de angajatori/conducere.
Conducerea este mai eficienta atunci cand este vizibila. Membrii consiliului de administratie si persoanele aflate in posturi superioare de conducere pot consolida gestionarea securitatii si sanatatii prin prezenta periodica la nivel de atelier si in intreaga organizatie.
Formarea in domeniul securitatii si sanatatii ar trebui asigurata pentru toti liderii din cadrul organizatiei. Aceasta ar putea contribui la cultivarea si promovarea constientizarii si intelegerii importantei SSM. Cresterea gradului de cunoastere si constientizare in randul liderilor i-ar putea ajuta sa actioneze ca sustinatori puternici - ‘campioni’ ai SSM.
Legis Plus Legislatia Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Liderii ar trebui sa asigure efectuarea unor evaluari periodice ale riscurilor si punerea in aplicare a masurilor preventive si de gestionare corespunzatoare pe baza rezultatelor evaluarii riscurilor.
Liderii ar trebui sa incurajeze si sa cultive participarea angajatilor in problemele de securitate si sanatate, pe langa obligatia legala a organizatiei de a consulta reprezentantii angajatilor.
Sursa: Agentia Europeana pentru SSM