Unii angajati care NU au certificat digital COVID risca sa fie concediati!

obligatie certificat verde angajaticoncediere certificat digitalcertificat verde covid
Unii angajati care NU au certificat digital COVID risca sa fie concediati!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
 
A fost adoptat in Parlament, la inceputul saptamanii in curs, proiectul de lege care prevede introducerea obligativitatii introducerii Certificatului digital pentru anumite categorii de angajati din administratia publica, dar si din mediul privat. 
 
Proiectul propune ca personalul din cadrul unitatilor sanitare publice si private, aflate in subordinea sau coordonarea Ministerului Sanatatii, din cadrul caselor de asigurari de sanatate, Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratului General de Aviatie al Ministerului Afacerilor Interne si unitatilor subordonate, precum si din cadrul laboratoarelor de analize medicale, personalul din cadrul unitatilor de asistenta medicala profilactica si curativa si persoanele fizice care activeaza ca furnizori de servicii medicale, de dispozitive medicale si de medicamente sa fie obligat sa prezinte certificat digital al UE privind COVID-19.
 
"Dispozitiile (...) se aplica si autoritatilor, institutiilor publice si de interes public, de utilitate publica si celorlalte unitati publice, centrale si locale, regiilor autonome, operatorilor economici care isi desfasoara activitatea in cladiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan. In cadrul entitatilor publice si private, obligatia prezentarii certificatului digital al UE privind COVID-19 revine membrilor Camerei Deputatilor si ai Senatului, persoanelor care ocupa functii publice sau de demnitate publica, precum si tuturor categoriilor de personal care isi desfasoara activitatea in cadrul respectivelor entitati”, se arata in amendamentele aduse recent, informeaza Manager.ro.
 
Astfel, se are in vedere ca si persoanele care intra in aceste institutii, fara a avea calitatea de angajat, sa detina si sa prezinte Certificatul verde.
 
Potrivit aceleiasi surse, costurile privind activitatea de testare pentru virusul SARS-CoV-2 sunt suportate de catre personalul unitatilor publice, de membrii Camerei Deputatilor si Senatului, de persoanele care ocupa functii publice sau de demnitate publica, de persoanele fizice - furnizori de servicii medicale, de dispozitive si de medicamente. 
 
De asemenea, se mentioneaza ca, pentru personalul din cadrul unitatilor publice si private care face dovada unei afectiuni ce reprezinta contraindicatie la vaccinare si e stabilita de un medic de specialitate conform normelor medicale in vigoare, activitatea de testare se organizeaza cu suportarea costurilor de catre angajator. Pentru unitatile private, costurile privind activitatea de testare pentru virusul SARS-CoV-2 sunt suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, se mai arata in propunerea legislativa amendata in comisiile de specialitate ale Senatului.
 
 
ATENTIE! „Raporturile de serviciu in baza carora isi desfasoara activitatea personalul din unitatile publice si private care nu prezinta certificatul digital al UE privind COVID-19 se suspenda de drept, fara plata drepturilor salariale, pe o perioada de 30 de zile. Suspendarea se constata prin dispozitia scrisa a organului de conducere al unitatii. In situatia in care personalul din unitatile publice cumuleaza 30 de zile de suspendare, raportul de serviciu inceteaza de drept”, informeaza sursa amintita anterior. 
 
Conform acestei initiative, suspendarea de drept nu opereaza sau, dupa caz, inceteaza in cazul persoanei vaccinate cu cel putin o doza de vaccin. In acest caz persoana vaccinata beneficiaza de testarea gratuita la locul de munca exclusiv pana la incheierea la termen a schemei complete de vaccinare, avand obligatia incheierii schemei complete in termenul stabilit de normele medicale. Dovada efectuarii primei doze de vaccin se face cu adeverinta de vaccinare, prevede un amendament adus de Florin Citu.
 
Proiectul prevede si amenzi de pana la 100.000 lei in cazul nerespectarii obligatiilor care revin in sarcina persoanelor juridice!
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatie certificat verde angajaticoncediere certificat digitalcertificat verde covid

Data aparitiei: 27 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Unii angajati care NU au certificat digital COVID risca sa fie concediati! Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dovada veniturilor. Adeverinta pentru pensieIntrebare: De la aparitia Legii 360/2023, primim solicitari de la angajati in care ne cere o adeverinta de vechime cu veniturile defalcate pe categorii: salariu de incadrare, regie, acord, sporuri diverse, prime, salariu brut, incasate incepand cu anul 1986 pana in 2001, din statele aflate in arhiva nu reusim sa identficam daca toate aceste venituri au fost supuse contributiei de pensie. Stim sigur ca societatea si-a achitat intotdeauna contributiile catre buget in conformitate cu legea in vigoare din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Deducerea personala in luna angajariiIntrebare: Un angajat isi schimba locul de munca in cursul lunii, Astfel, pana in 10 aprilie lucreaza la angajatorul X si din 11 aprilie lucreaza la angajatorul Y. Poate beneficia de deducere in ambele locuri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]