A fost adoptat in Parlament, la inceputul saptamanii in curs, proiectul de lege care prevede introducerea obligativitatii introducerii Certificatului digital pentru anumite categorii de angajati din administratia publica, dar si din mediul privat.
Proiectul propune ca personalul din cadrul unitatilor sanitare publice si private, aflate in subordinea sau coordonarea Ministerului Sanatatii, din cadrul caselor de asigurari de sanatate, Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratului General de Aviatie al Ministerului Afacerilor Interne si unitatilor subordonate, precum si din cadrul laboratoarelor de analize medicale, personalul din cadrul unitatilor de asistenta medicala profilactica si curativa si persoanele fizice care activeaza ca furnizori de servicii medicale, de dispozitive medicale si de medicamente sa fie obligat sa prezinte certificat digital al UE privind COVID-19.
"Dispozitiile (...) se aplica si autoritatilor, institutiilor publice si de interes public, de utilitate publica si celorlalte unitati publice, centrale si locale, regiilor autonome, operatorilor economici care isi desfasoara activitatea in cladiri de birouri private cu mai mult de 50 de persoane simultan. In cadrul entitatilor publice si private, obligatia prezentarii certificatului digital al UE privind COVID-19 revine membrilor Camerei Deputatilor si ai Senatului, persoanelor care ocupa functii publice sau de demnitate publica, precum si tuturor categoriilor de personal care isi desfasoara activitatea in cadrul respectivelor entitati”, se arata in amendamentele aduse recent, informeaza
Manager.ro.
Astfel, se are in vedere ca si persoanele care intra in aceste institutii, fara a avea calitatea de angajat, sa detina si sa prezinte Certificatul verde.
Potrivit aceleiasi surse, costurile privind activitatea de testare pentru virusul SARS-CoV-2 sunt suportate de catre personalul unitatilor publice, de membrii Camerei Deputatilor si Senatului, de persoanele care ocupa functii publice sau de demnitate publica, de persoanele fizice - furnizori de servicii medicale, de dispozitive si de medicamente.
De asemenea, se mentioneaza ca, pentru personalul din cadrul unitatilor publice si private care face dovada unei afectiuni ce reprezinta contraindicatie la vaccinare si e stabilita de un medic de specialitate conform normelor medicale in vigoare, activitatea de testare se organizeaza cu suportarea costurilor de catre angajator. Pentru unitatile private, costurile privind activitatea de testare pentru virusul SARS-CoV-2 sunt suportate conform procedurilor stabilite la nivelul acestora, se mai arata in propunerea legislativa amendata in comisiile de specialitate ale Senatului.
ATENTIE! „Raporturile de serviciu in baza carora isi desfasoara activitatea personalul din unitatile publice si private care nu prezinta certificatul digital al UE privind COVID-19 se suspenda de drept, fara plata drepturilor salariale, pe o perioada de 30 de zile. Suspendarea se constata prin dispozitia scrisa a organului de conducere al unitatii. In situatia in care personalul din unitatile publice cumuleaza 30 de zile de suspendare, raportul de serviciu inceteaza de drept”, informeaza sursa amintita anterior.
Conform acestei initiative, suspendarea de drept nu opereaza sau, dupa caz, inceteaza in cazul persoanei vaccinate cu cel putin o doza de vaccin. In acest caz persoana vaccinata beneficiaza de testarea gratuita la locul de munca exclusiv pana la incheierea la termen a schemei complete de vaccinare, avand obligatia incheierii schemei complete in termenul stabilit de normele medicale. Dovada efectuarii primei doze de vaccin se face cu adeverinta de vaccinare, prevede un amendament adus de Florin Citu.
Proiectul prevede si amenzi de pana la 100.000 lei in cazul nerespectarii obligatiilor care revin in sarcina persoanelor juridice!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<