Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Completari aduse Codului fiscal | Normele de aplicare privind diurna 2013

norme codul fiscalindemnizatie diurna 2013delegareadetasarealegea nr. 571/2003


Ministerul de Finante a publicat proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Nomelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

In contextul actual, se are in vedere corelarea actualelor norme  metodologice date in aplicarea Titlului III cu prevederile din  Ordonanta Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea  Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri  financiar-fiscale, precum si clarificarea unor aspecte tehnice generate  de situatii aparute in aplicarea prevederilor Codului fiscal.

Cele mai importante modificari si completari in domeniul  impozitului pe venit, aduse Normelor metodologice actuale, prin prezentul proiect, cuprind precizari privind:

Sunt incluse in categoria veniturilor impozabile din salarii a  urmatorele:

- asimilarea, in vederea impunerii, a venitului reprezentand  remuneratia platita avocatului coordonator numit/ales pentru  activitatea de coordonare desfasurata in cadrul societatii civile  profesionale de avocati si societatii profesionale cu raspundere  limitata (SPRL), potrivit legii, ca venit salarial realizat in afara  functiei de baza;

- indemnizatia primita de angajati pe perioada delegarii si detasarii  in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului,  precum si orice alte sume de aceeasi natura, pentru partea care  depaseste 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotarare a Guvernului  pentru personalul din institutiile publice, pentru drepturile aferente  perioadei incepand cu data de 1 februarie 2013;

Deducerea sumelor platite direct de catre angajat, membru de sindicat, in limitele stabilite potrivit legii, pentru determinarea bazei de calcul a impozitului pe veniturile din salarii realizate la functia de  baza.

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Ghid practic de salarizare
Ghid practic de salarizare

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici




Precizarea modalitatii de calcul, retinere si virare a impozitului pe  veniturile reprezentand salarii, diferente de salarii, dobanzi acordate in legatura cu acestea, precum si actualizarea lor cu indicele de inflatie, stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile, pentru drepturile platite incepand cu data de 1 februarie  2013;

Precizarea obligatiei de depunere a declaratiei privind calcularea si  retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit de catre angajator sau de catre platitorul de venituri din salarii in cazul in care angajatul detasat este platit de entitatea la care a fost detasat.

Veniturile de natura salariala obtinute de persoanele fizice detasate sa desfasoare activitate dependenta in strainatate platite de  catre sau in numele unui angajator care este rezident in Romania sau  are sediul permanent in Romania, se impun in Romania daca exista drept de impunere potrivit Conventiei pentru evitarea dublei impuneri  incheiata de Romania cu statul in care se desfasoara activitatea sau  daca nu exista incheiata o conventie pentru evitarea dublei impuneri  incheiata cu statul de detasare. Astfel, se stabilesc urmatoarele reguli:

- salariul platit de angajatorul roman sau de un sediu permanent din  Romania persoanei fizice detasate in strainatate pentru o perioada mai scurta decat perioada prevazuta de Conventie, este impozabil in  Romania;

- salariul platit de angajatorul roman sau de un sediu permanent din Romania persoanei fizice detasate in strainatate pentru o perioada mai mare decat perioada prevazuta de Conventie, este impozabil in statul  strain;

- daca initial contractul de detasare prevede o perioada de sedere in  strainatate mai scurta decat perioada prevazuta de Conventie dar  ulterior acesta se prelungeste, drept de impunere asupra venitului din  salarii revine statului strain in care salariatul isi desfasoara activitatea.

Impozitul retinut de angajatorul roman se restituie salariatului de catre  autoritatea fiscala prin depunerea de catre contribuabil a declaratiei  privind veniturile realizate din strainatate, care reprezinta si cerere de  restituire;

- daca initial contractul de detasare prevede o perioada de sedere in  strainatate mai mare decat cea prevazuta de Conventie si inceteaza detasarea persoanei fizice inainte de expirarea perioadei prevazuta de  Conventie, dreptul de impunere revine Romaniei iar angajatorul are  obligatia retinerii impozitului pe salariu. Daca persoana fizic pentru  care angajatorul a efectuat calculul impozitului nu mai are relatii  contractuale generatoare de venituri din salarii si angajatorul nu poate  sa efectueze retinerea diferentelor de impozit, atunci persoana fizica declara aceste venituri in Romania potrivit declaratiei privind  veniturile realizate din strainatate si organul fiscal procedeaza la  regularizarea impozitului pe salarii;

- in  conditiile in care activitate salariala este desfasurata de  persoana fizica detasata intr-un stat cu care Romania nu are incheiata Conventie pentru evitarea dublei impuneri sau persoana fizica nu este  vizata de o conventie de evitare a dublei impuneri, venitul de aceasta natura se impune in Romania indiferent de perioada pentru care  activitatea este desfasurata in statul strain;

Contributii sociale obligatorii

Se aduc clarificari privind:

Noile reglementari referitoare la tratamentul fiscal al sumelor care  depasesc valoarea a de 2,5 ori nivelul stabilit prin hotarare a  Guvernului pentru personalul din institutiile publice, in cazul  indemnizatiilor primite pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in  interesul serviciului.

In cazul depasirii limitei de 2,5 % ori nivelul stabilit prin hotarare a Guvernului pentru personalul din institutiile publice, partea  care depaseste reprezinta venit asimilat salariilor si se cuprinde in baza de calcul al contributiilor  sociale individuale.

Modul in care se determina baza de calcul al contributiei de  asigurari sociale, pentru persoanele care realizeaza venituri din  activitati independente pentru care se aplica retinerea la sursa a  impozitului de venit. Intregirea bazei lunare de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate la  nivelul unui salariu de baza minim brut pe tara, in lunile in care persoanele prevazute la art. 29621 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal au realizat venituri sub acest nivel, se efectueaza de catre organul  fiscal competent, in anul urmator, dupa depunerea declaratiilor fiscale.

Formularul prevazut la pct.151 din normele metodologice de aplicare a titlului  V din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobat prin Hotararea Guvernului nr.44/2004 cu  modificarile si completarile ulterioare - Declaratia depusa de platitorii de venituri care au obligatia sa retina la sursa impozitul pentru veniturile obtinute de nerezidenti din Romania - utilizat de platitorii de venituri pentru declararea  veniturilor obtinute incepand cu 1 ianuarie 2012 din Romania de nerezidenti, se completeaza la  ultima coloana de la capitol B Datele de identificare a beneficiarului de venit nerezident fie cu  codul de identificare fiscala al nerezidentului atribuit de autoritatea din Romania, atunci cand  nerezidentul are atribuit un astfel de cod, fie date de identificare ale beneficiarului de venit  nerezident, atunci cand nu a fost atribuit un astfel de cod.

Sursa: idrept.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 04 Martie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Completari aduse Codului fiscal | Normele de aplicare privind diurna 2013 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Transformare Pensie Anticipata PartialaIntrebare: Buna seara! Eu fiind pensionara anticipat partiala cu diminuare de 12% si avand inca 2 ani pana la pensia pentru limita de varsta,pot face ceva ( sa platesc anticipat pentru cei 2 ani de exemplu) pentru a-mi primi pensia intreaga, fara diminuarea de 12% ? Multumesc.
 

Raspuns: Nu exista nicio alta posibilitate.Pensia anticipata partiala se va trasforma din oficiu in pensie la... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

NEGOCIEREA SALARIILOR - ce este OBLIGATORIU si ce NU?

 
Descarca GRATUIT raportul special
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"(OUG 82) Negocierea Salariilor - Sfaturi practice, Sanctiuni de evitat"

 

 

 

 
 
 



 
xx
(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?
Atentie la modificare prin OUG 82! Este OBLIGATORIE negocierea salariilor. Cititi sfaturile expertilor: Exemple concrete, Sanctiuni de evitat

Descarcati gratuit Raportul Special

"(OUG 82) Negocierea Salariilor in 2018 - ce este OBLIGATORIU si ce NU?"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii