Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Regulamentul intern. Obligatiile angajatorului cu privire la OUG 96 din 2003

Resurse Umaneregulamentul intern. OUG 96/2003Legea 202/2002salariate gravide


Prin cele ce urmeaza, vom stabili in ce masura este obligat angajatorul sa includa in Regulamentul intern prevederile Legilor 96/2003 si 202/2002 referitoare la sanatatea in munca a salariatelor gravide sau mame.

Mentionam astfel ca potrivit dispozitiilor art. 18 din OUG 96/2003, pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a salariatelor gravide si/sau mame, lauze sau care alapteaza, regulamentele interne ale unitatilor trebuie sa contina masuri privind igiena, protectia sanatatii si securitatea in munca a acestora, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta si ale celorlalte acte normative in vigoare.

Asadar, cu privire la dispozitiile OUG 96/2003, regulamentele interne trebuie sa contina masuri privind igiena, protectia sanatatii si securitatea in munca a salariatelor gravide, lauze sau care alapteaza, in conformitate cu prevederile OUG 96/2003 si ale celorlalte acte normative in vigoare.

In ceea ce priveste Legea 202/2002, in temeiul art. 8 angajatorul are obligatia:

- sa asigure egalitatea de sanse si tratament intre angajati, femei si barbati, in cadrul relatiilor de munca de orice fel, inclusiv prin introducerea de dispozitii pentru interzicerea discriminarilor bazate pe criteriul de sex in regulamentele interne ale unitatilor;

- sa prevada in regulamentele interne ale unitatilor sanctiuni disciplinare, in conditiile prevazute de lege, pentru angajatii care incalca demnitatea personala a altor angajati prin crearea de medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin actiuni de discriminare, astfel cum sunt definite la art. 4 lit. a)-e) si la art. 11;

c) sa ii informeze permanent pe angajati, inclusiv prin afisare in locuri vizibile, asupra drepturilor pe care acestia le au in ceea ce priveste respectarea egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati in relatiile de munca;

d) sa informeze imediat dupa ce a fost sesizat autoritatile publice abilitate cu aplicarea si controlul respectarii legislatiei privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati.

Pentru realizarea in fapt a egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati, institutiile si autoritatile publice centrale si locale, structurile de dialog social, patronatele si sindicatele, partidele politice asigura reprezentarea echitabila si echilibrata a femeilor si barbatilor la toate nivelurile decizionale.

Toate comisiile si comitetele guvernamentale si parlamentare asigura reprezentarea echitabila si paritara a femeilor si barbatilor in componenta lor.

Partidele politice au obligatia sa prevada in statutele si regulamentele interne actiuni pozitive in favoarea sexului subreprezentat la nivel de decizie, precum si sa asigure reprezentarea echilibrata a femeilor si barbatilor in propunerea candidatilor la alegerile locale, generale si pentru Parlamentul European.

Orice dispozitii care incalca principiul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati, cuprinse in contractele individuale sau colective de munca, in regulamentele interne ale unitatilor, in statutele profesiilor independente si ale organizatiilor sindicale si patronale ori ale asociatiilor nonprofit sau ale celor cu scop lucrativ sunt si raman abrogate.

In concluzie, dispozitiile OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locul de munca vor fi preluate in regulamentele interne ale unitatilor. Drepturile salariatilor cu privire la respectarea egalitatii de sanse si tratament intre femei si barbati in relatiile de munca reglementate de Legea 202/2002 vor fi preluate in regulamentele interne si afisate in locuri vizibile.

Asadar, daca dispozitiile celor doua acte normative sunt preluate in cuprinsul regulamentelor interne si comunicate salariatilor nu exista obligatia afisarii actelor normative dar nici nu este interzis a fi afisate actele normative in integralitatea lor.



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse Umaneregulamentul intern. OUG 96/2003Legea 202/2002salariate gravide

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 27 Martie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Regulamentul intern. Obligatiile angajatorului cu privire la OUG 96 din 2003 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Tichete De Masa Neluate La TimpIntrebare: buna ziua, ma numesc dana si am lucrat la firma x aproape 2 ani de zile .in data de 19 feb 2019 am plecat de la angajator cu demisia la zi cu acordul ambelor parti ,iar angajatorul mi-a zis ca nu mai primesc tichetele de masa pt ca nu am respectat preavizul si legea prevede ca acordarea tichetelor de masa ramane la latitudinea angajatorului daca vrea sa mi le dea sau nu .in ceea ce priveste salariul mi-a zis ca in termen de 90 de zile legea prevede sa mi-l dea .vreau sa stiu daca este legal si c
 

Raspuns: Buna ziua, daca ati plecat cu acordul partilor, atunci nu mai intra in discutie nici o perioada de p... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]