Angajatorii, obligati sa aiba un responsabil cu egalitatea de sanse in companie?

egalitatea de sanseresponsabil angajat atributii egalitate de sanselegea 202/2002 egalitate sanse
E obligatoriu sa avem un responsabil cu egalitatea de sanse?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
 
Un angajator cu peste 50 salariati are obligatia de a desemna un angajat caruia sa ii repartizeze, prin fisa postului, atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati? In Legea 202/2003 si in Normele de aplicare exista posibilitatea angajatorului de a desemna un angajat, dar ce obligatii si contraventii exista privind nedesemnarea unui responsabil in aceasta privinta?
 
 
Raspunsul specialistului:
 
Intr-adevar, la art. 2 din Legea 202/2002 privind privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare se prevede la alin. (4) ca Institutiile si autoritatile publice centrale si locale, civile si militare, cu un numar de peste 50 de angajati, precum si companiile private cu un numar de peste 50 de angajati au posibilitatea sa identifice un angajat caruia sa ii repartizeze, prin fisa postului, atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati. In limita bugetului existent pentru cheltuieli salariale, angajatorul poate opta pentru angajarea unui expert/tehnician in egalitate de sanse.
 
Avand in vedere formularea textului legal, constatam ca nu este vorba de o obligatie a entitatilor cu un numar de peste 50 de salariati de a desemna un angajat cu atributii in domeniul egalitatii de sanse, ci este o reglementare a posibilitatii de a face acest demers, precum si a atributiilor pe care le-ar avea o asemenea persoana.

Angajatorul alege cine va fi responsabil cu egalitatea de sanse

 
Angajatorul este cel care decide daca angajeaza un expert/tehnician cu asemenea atributii sau desemneaza un salariat care sa preia asemenea atributii in functie de necesitatea de a reduce riscurile aparitiei cazurilor de discriminare la locul de munca, situatie care ii poate aduce prejudicii in cazul in care salariatii care se considera discriminati se adreseaza instantei si au castig de cauza.
 
In orice caz, in ultimii ani se constata acordarea, de catre autoritatile cu atributii de legiferare, a unei atentii deosebite imbunatatirii/inaspririi legislatiei privind egalitatea de sanse si tratament si combaterea discriminarilor de orice fel, inclusiv la locul de munca, o serie de acte normative in domeniu suferind modificari si completari importante: Legea 202/2002 a fost modificata succesiv in anii 2015, 2018, 2020, au fost de asemenea emise Norme metodologice de aplicare in anul 2019, Codul muncii a fost modificat in anul 2020 in ceea ce priveste combaterea discriminarii/hartuirii la locul de munca, OG nr. 137/2000 a fost de asemenea modificata in anul 2020.
 
Apreciem ca si angajatorii, la randul lor, trebuie sa acorde atentie acestor reglementari tocmai pentru a reduce riscul aparitiei unor situatii de discriminare la locul de munca.
 
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
egalitatea de sanseresponsabil angajat atributii egalitate de sanselegea 202/2002 egalitate sanse

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Septembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


E obligatoriu sa avem un responsabil cu egalitatea de sanse? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariat apt conditionat.Obligatii angajatorIntrebare: In cadrul societatii se lucreaza in 3 schimburi, deci inclusiv schimb de noapte. Unul dintre angajati efectuand medicina muncii (controlul anual, in acest caz) a primit apt conditionat, cu urmatoarea recomandare: fara ture de noapte. Ce obligatii are angajatorul? Un alt loc de munca vacant, in acest moment, unde sa nu lucreze si schimb de noapte, nu exista.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariat pensionar. Baza de calcul concediu medicalIntrebare: Societatea a angajat o persoana care are si calitatea de pensionar. Baza de calcul al indemnizatiei de concediu medical poate fi constituita din veniturile obtinute din pensie, in cazul in care concediul medical ar interveni intr-un interval de timp mai mic de 6 luni de la data angajarii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]