Protectia muncii: Numirea comisiei de cercetare a evenimentului care a produs incapacitate temporara de munca

11 Octombrie 2012
11 Octombrie 2012
protectia munciiprodus
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Indata ce a fost informat ca s-a produs un eveniment care poate conduce la incapacitate temporara de munca, angajatorul trebuie sa numeasca comisia de cercetare a evenimentului. Comisia de cercetare va fi formata din cel putin 3 persoane, iar numirea ei se va face prin decizie scrisa.

Unul dintre membrii comisiei de cercetare trebuie sa fie, dupa caz:

- lucrator desemnat,
- reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau
- reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior.

Toti membrii comisiei de cercetare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- sa aiba pregatire tehnica corespunzatoare
- sa nu fie implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul si
- sa nu fi avut o responsabilitate in producerea evenimentului.

Angajatorul care nu dispune de personal care sa indeplinesca aceste conditii va asigura cercetarea apelând la servicii externe de prevenire si protectie.

Daca in eveniment sunt implicate victime cu angajatori diferiti, comisia de cercetare va fi numita de angajatorul la care s-a produs evenimentul si va cuprinde si persoane numite prin decizie scrisa de catre ceilalti angajatori.

Membrii comisiei de cercetare au urmatoarele drepturi:

- sa ia declaratii scrise,
- sa preleveze sau sa solicite prelevarea de probe necesare cercetarii,
- sa solicite sau sa consulte orice acte ori documente ale angajatorului, acesta fiind obligat sa le puna
la dispozitie in conditiile legii.

Cheltuielile necesare prelevarii si analizarii probelor in vederea cercetarii vor fi suportate de angajatorul la care a avut loc evenimentul.

Cercetarea evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca trebuie sa se incheie in cel mult 10
zile lucratoare calculate de la data producerii lui. Face exceptie cercetarea evenimentelor pentru care este necesara prelevarea de probe, efectuarea de expertize, determinari de noxe. In acest caz, se poate solicita in scris, la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul, prelungirea termenului de cercetare.

Daca in urma accidentului cu incapacitate temporara de munca intervine invaliditatea confirmata prin decizie sau decesul victimei, inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul va completa dosarul de cercetare intocmit de angajator la data producerii evenimentului si va intocmi un nou proces-verbal de cercetare bazat pe dosarul completat.
NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]