Indata ce a fost informat ca s-a produs un eveniment care poate conduce la incapacitate temporara de munca, angajatorul trebuie sa numeasca comisia de cercetare a evenimentului. Comisia de cercetare va fi formata din cel putin 3 persoane, iar numirea ei se va face prin decizie scrisa.
Unul dintre membrii comisiei de cercetare trebuie sa fie, dupa caz:
- lucrator desemnat,
- reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau
- reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior.
Toti membrii comisiei de cercetare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
- sa aiba pregatire tehnica corespunzatoare
- sa nu fie implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul si
- sa nu fi avut o responsabilitate in producerea evenimentului.
Angajatorul care nu dispune de personal care sa indeplinesca aceste conditii va asigura cercetarea apelând la servicii externe de prevenire si protectie.
Daca in eveniment sunt implicate victime cu angajatori diferiti, comisia de cercetare va fi numita de angajatorul la care s-a produs evenimentul si va cuprinde si persoane numite prin decizie scrisa de catre ceilalti angajatori.
Membrii comisiei de cercetare au urmatoarele drepturi:
- sa ia declaratii scrise,
- sa preleveze sau sa solicite prelevarea de probe necesare cercetarii,
- sa solicite sau sa consulte orice acte ori documente ale angajatorului, acesta fiind obligat sa le puna
la dispozitie in conditiile legii.
Cheltuielile necesare prelevarii si analizarii probelor in vederea cercetarii vor fi suportate de angajatorul la care a avut loc evenimentul.
Cercetarea evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca trebuie sa se incheie in cel mult 10
zile lucratoare calculate de la data producerii lui. Face exceptie cercetarea evenimentelor pentru care este necesara prelevarea de probe, efectuarea de expertize, determinari de noxe. In acest caz, se poate solicita in scris, la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul, prelungirea termenului de cercetare.
Daca in urma accidentului cu incapacitate temporara de munca intervine invaliditatea confirmata prin decizie sau decesul victimei, inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul va completa dosarul de cercetare intocmit de angajator la data producerii evenimentului si va intocmi un nou proces-verbal de cercetare bazat pe dosarul completat.