"Avem urmatoare situatie: 1 Un contract de excutie lucrari A EXPIRAT, iar lucrarea a fost facuta partial (aprox 75%). Antreprenorul General si subantreprenorii au parasit santierul. Pe durata contractuuil initial Coordonarea de SSM in baza HG 3002006 a fost asigurata din faza de proiectare pana la sfarsitul contractului cu toate documentele coordonarii (ex. decizie CoSSM, Declaratie prealabila, Plan de ssm etc.). 2. Dupa o perioada de timp, de la expirarea contractului, s-a luat decizia finalizarii lucrarilor. Va exista un alt proiect, alt Antreprenor General. Intrebarea este : In situatia actuala (2) care sunt noile documente care sunt necesare d.p.d.v. HG 3002006 - coordonare de santier ? Nota* Se face o noua decizie pt CoSSM cu declaratie prealabila noua si transmisa la ITM? Se actualizeza sau se intocmeste un nou plan de ssm? Se continua cu aceeasi registru de coordonare?"
Raspunsul specialistului:
1. Declaratia prealabila se intocmeste conform Anexei 3 din HG nr. 300/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile.
2. Analizandu-se continutul declaratiei, pentru situatia data, trebuie refacuta si transmisa o noua declaratie.
Pentru situatia reluarii activitatii in santier, cu un nou antreprenor general, trebuie emisa o noua decizie de numire a coordonatorului in materie de SSM inainte de reinceperea lucrarilor.
3. Planul de securitate si sanatate trebuie sa faca parte din proiectul lucrarii si sa fie adaptat continutului acestuia.
Intrucat, reluarea activitatilor se realizeza dupa un alt proiect, implicit, trebuie elaborat un nou plan de securitate si sanatate.
Planul de securitate si sanatate trebuie sa fie elaborat de coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii.
Planul de securitate si sanatate trebuie sa se afle in permanenta pe santier pentru a putea fi consultat, la cerere, de catre inspectorii de munca, inspectorii sanitari, membrii comitetului de securitate si sanatate in munca sau de reprezentantii lucratorilor, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii.
4. Planurile proprii de securitate si sanatate ale antreprenorilor/suantreprenorilor trebuie sa fie integrate in planul de securitate si sanatate al antreprenorului general.
Planul propriu de securitate si sanatate cuprinde ansamblul de masuri de securitate si sanatate specifice fiecarui antreprenor sau subantreprenor.
Aceste planuri trebuie elaborate in cel mult 30 de zile de la data contractarii lucrarii.
5. Registrul de coordonare cuprinde ansamblul de documente redactate de catre coordonatorii in materie de securitate si sanatate, informatii privind evenimentele care au loc pe santier, constatarile efectuate si deciziile luate.
Pentru a se pastra evidenta tuturor evenimentelor produse pe santier se recomanda utilizarea aceluiasi registru de coordonare.
Un raspuns valabil in octombrie 2022, oferit de expertii de la
PortalSSM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Decizie de numire a persoanei responsabile de hartuire la locul de muncaIntrebare: Ne puteti indruma in ceea ce priveste elementele obligatorii pe care trebuie sa le contina decizia cu numirea persoanei desemnate pentru hartuirea la locul de munca, precum si cu atributiile acesteia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Numirea unui salariat ca vicepresedinte cu contract de mandat. Situatia contractului individual de muncaIntrebare: Avem un angajat cu contract individual de munca care urmeaza sa fie numit in pozitia de Vicepresedinte al unei subsidiare din grup. In momentul in care se va incheia contractul de mandat ce se intampla cu actualul contract de munca? Este necesara incetarea raporturilor de munca sau contractul va fi doar suspendat pe intreaga perioada a mandatului de Vicepresedinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<