Evaluatorul de competente profesionale
Evaluarea se face de catre evaluatorul de competente profesionale care trebuie sa aiba urmatoarele doua calitati:
– sa fie un specialist cu experienta recenta si demonstrata de munca si/sau de coordonare in ocupatiile/calificarile pentru care este desemnat, de catre centrul de evaluare, sa efectueze evaluari;
– sa fie certificat de catre Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor, pe baza standardului ocupational pentru evaluator de competente profesionale.
El raspunde de punerea in aplicare a intregului proces de evaluare, stabilind impreuna cu candidatul programul si metodele de evaluare si inregistrand apoi rezultatele evaluarii.
![40 Modele de Regulament Intern](https://www.rs.ro/dbimg/product/3188-40-modele-de-re.png)
40 Modele de Regulament Intern
![Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca](https://www.rs.ro/dbimg/product/3037-ghid-practic-de.jpg)
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
![Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/1475-apararea-impotr.png)
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Evaluatorul certificat
Activitatile de evaluare pot fi indeplinite doar de specialistii care au certificate urmatoarele unitati de competenta:
• planificarea si organizarea evaluarii;
• inregistrarea si raportarea rezultatelor evaluarii;
• efectuarea evaluarii;
• elaborarea instrumentelor de evaluare;
• analizarea informatiilor si luarea deciziei privind competenta din standard.
In principal, evaluatorul are urmatoarele responsabilitati:
– Clarifica pentru candidat continutul standardului ocupational si etapele procesului de evaluare.
– Il asista pe candidat in efectuarea autoevaluarii si in identificarea competentelor pentru care poate sa intre in procesul de evaluare.
– Colaboreaza cu candidatul si il implica pe acesta in planificarea evaluarii.
– Intocmeste dosarul de evaluare.
– Efectueaza evaluarea, adica judeca dovezile de competenta produse de candidat in raport cu cerintele standardului ocupational.
– Identifica necesarul suplimentar de pregatire de care are nevoie candidatul atunci cand decizia pentru unele unitati de competenta este „inca nu competentâ€.
– Inregistreaza si raporteaza rezultatele evaluarii.