Autorizarea functionarii din punct de vedere SSM in baza Legii nr. 359 din 2004

24 Octombrie 2011
24 Octombrie 2011
Legea nr. 359/2004autorizare SSMpersoane fizice autorizateregistrul comertului
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Au obligatia sa se autorizeze in baza Legii nr. 359/2004:
a) societatile comerciale, societatile si companiile nationale, grupurile de interes economic, grupurile europene de interes economic, regiile autonome si organizatiile cooperatiste, sucursalele infiintate de acestea, precum si alte persoane juridice care se inregistreaza in registrul comertului potrivit unor acte normative speciale;

b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare.

Sanctiune
Desfasurarea oricarei activitati de catre persoana juridica obtinerii autorizarii functionarii din punctul de vedere al SSM constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 1.000 de lei si 10.000 de lei, potrivit art. 41 alin. (1) din Legea nr. 359/2004.

Procedura de autorizare

La data eliberarii de catre Oficiul Registrului Comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, aveti obligatia de a solicita autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii ai sanatatii in munca.

Veti depune, in calitate de solicitant, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul competent cererea de inregistrare/autorizarea functionarii impreuna cu declaratia pe propria raspundere prin care va asumati responsabilitatea ca indepliniti conditiile legale privind securitatea ai sanatatea in munca.

Aceste documente se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.

Declararea obiectelor de activitate

Pentru ca firma dvs. sa poata desfasura legal una sau mai multe activitati, acestea trebuie declarate:
- in actul constitutiv sau prin act aditional la actul constitutiv al societatii si
- in declaratia pe propria raspundere

Sfat
Inaintea inceperii procedurii de autorizare inscrieti in actul constitutiv al societatii dvs. TOATE obiectele de activitate.

Declaratia pe propria raspundere

In functie de obiectul de activitate al firmei dvs., in declaratia pe propria raspundere specificati toate codurile CAEN aferente activitatilor desfasurate. Aceste coduri trebuie sa se regaseasca si in actul constitutiv al societatii.

Unde solicitati autorizarea

La infiintarea sediilor sociale secundare din alte judete, autorizarea functionarii acestora se solicita la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul din judetul in a carui raza se afla acest sediu.

Cine semneaza declaratia

Persoanele indreptatite sa semneze declaratia pe propria raspundere sunt fondatorii, asociatii, administratorii sau reprezentantii – in cazul sucursalelor.

Cine va controleaza

Autoritatea competenta sa verifice conformitatea celor declarate cu situatia de fapt in domeniul SSM este Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza se afla sediul solicitantului.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]