Regulamentul intern - componenta de baza a relatiei contractuale dintre angajator si lucrator

04 Aprilie 2011
04 Aprilie 2011
angajatorregulament intern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legatura dintre norma de munca si activitatea de prevenire si protectie

Dupa cum bine stiti, legislatia romana, chiar si cea armonizata cu prevederile legislatiei europene aplicabile, stabileste in general multe drepturi pentru salariati si multe obligatii pentru angajator.

In ceea ca priveste performanta pe care trebuie sa o realizeze lucratorul, cuantificabila prin norma de munca, nu se spun prea multe. Acest lucru, in opinia noastra, reprezinta o piedica in relatia angajator-lucrator.

Nu sunt legiferate normele minime pe care lucratorul sa le indeplineasca pentru a beneficia de drepturile care i se cuvin si pentru ca angajatorul sa-si poata indeplini obligatiile.

In mod evident, norma minima de munca pe domenii de activitate ar trebui sa includa si timpii necesari pentru realizarea de catre salariat a masurilor dispuse de angajator in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Obligatiile partilor

Orice angajator, indiferent de numarul de angajati sau tipul activitatii desfasurate, are obligatia, in virtutea prevederilor art. 258, lit. a) din Legea nr. 53/2003, sa prevada in regulamentul intern al societatii regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca pe care trebuie sa le respecte lucratorii.

La randul lor, lucratorii au si ei obligatia de a respecta prevederile regulamentului intern, lucru stipulat de art.  39, alin. (2), lit. c) din Legea nr. 53/2003.

Aceasta obligatie este asumata de catre lucrator si odata cu semnarea contractului individual de munca (conform modelului-cadru aprobat prin Ordinul nr. 64/2003, cu modificarile si completarile ulterioare), ce prevede la capitolul M, alin. (2), lit. d) faptul ca lucratorul are obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate.

Abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile

Unul dintre drepturile pe care le aveti in calitate de angajator, conform art. 258, lit. f) din Legea nr. 53/2003 este acela ca puteti stabili care sunt abaterile disciplinare in cadrul societatii dvs.. Acest lucru va este foarte util in cazul unui litigiu cu lucratorul dvs.. Fapta care constituie abatere disciplinara trebuie insa corect identificata.

De exemplu, stabiliti ca nepurtarea de catre salariat a echipamentului individual de protectie din dotare reprezinta o abatere disciplinara. Oricand se constata abaterea, se poate aplica o masura corectiva. Neavand precizata fapta care constituie abatere disciplinara, legal nu puteti lua nici o masura corectiva.

Recomandare
Legea nr. 319/2006 nu mai prevede sanctiuni contraventionale si pentru lucrator. In aceste conditii, singura modalitate de a va asigura ca dispozitiile pe care le dati sunt respectate este aceea de a adapta permanent regulamentul intern la situatiile cu care va confruntati.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]