10 reguli de la Inspectia Muncii pentru angajatori si salariati la locul de munca

10 reguli inspectia munciidezinfectare biroureguli angajator birou covid
10 reguli de la Inspectia Muncii pentru angajatori si salariati la locul de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inspectia Muncii a anuntat recent, in cadrul unui comunicat, ca au fost desfasurate, prin inspectoratele teritoriale de munca, in perioada 26.04 – 15.05 2021, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 6.246.000 de lei, din care 6.107.500 de lei pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca. Au fost depistate 279 persoane care desfasurau munca nedeclarata, au fost aplicate 3.437 avertismente si au fost dispuse 7.909 masuri de remediere a neconformitatilor constatate.
 
Rezultatele detaliate ale actiunilor de control in domeniul relatiilor de munca, al securitatii si sanatatii in munca, precum si cele privind respectarea prevederilor Legii nr. 55/2020, desfasurate de inspectorii de munca in perioada 26.04 – 15.05 2021, sunt disponibile pe site-ul Inspectiei Muncii AICI
 
Inspectia Muncii atrage atentia asupra unora dintre regulile importante pe care angajatorul trebuie sa le respecte in vederea revenirii la locul de munca a lucratorilor:
 
1. Soseste la sediul companiei inainte de venirea angajatilor pentru a verifica implementarea masurilor de prevenire a raspandirii virusului SARS COV-2;
 
2. Delimiteaza culoarele de circulatie pentru evitarea aglomeratiei;
 
3. Dezinfecteaza spatiile comune si spatiile de lucru ale angajatilor, urmand ca acestia sa contribuie ulterior la mentinerea igienei spatiului de lucru;
 
4. Verifica aplicarea corecta a benzilor de marcare a distantei minime recomandate in unitatile unde se lucreaza cu publicul;
 
5. Asigura reinstruirea angajatilor ce revin la locul de munca dupa o intrerupere a activitatii mai mare de 30 de zile sau dupa o perioada in care si-a desfasurat activitate de acasa.
 
Angajatul, chiar daca in spatiu exterior a simtit efectele masurilor de relaxare, in special nepurtarea mastii, trebuie sa stie ca la locul de munca are, in continuare, o serie de obligatii, dintre care cele mai importante sunt:
 
6) sa nu vina la serviciu daca are temperatura mai mare de 37,3 grade sau alte simptome ale infectarii cu SARS COV-2;
 
7) sa poate masca de protectie tot timpul cat se afla la locul de munca;
 
8)  sa isi spele si dezinfecteze mainile ori de cate ori este necesar;
 
9) sa aeriseasca constant incaperea in care isi desfasoara activitatea;
 
10) sa dezinfecteze spatiul de lucru, obiectele si instrumentele cu care lucreaza si sa evite stationarea in spatiile comune si sa se deplaseze doar pe caile de circulatie asigurate de angajator. 
 
”Dupa o perioada restrictiva, generata de pandemia de COVID-19, care a avut un impact puternic in vietile tuturor, Romania se intoarce la munca in toate domeniile de activitate.
 
Ne dorim ca aceasta revenire la normalitate sa se realizeze in conditii de siguranta pentru angajati si angajatori si sa fie tratata cu responsabilitate si seriozitate de fiecare angajat si angajator din Romania.
 
Inspectia Muncii intelege importanta acestui moment si vine in sprijinul tuturor actorilor implicati pe piata muncii incercand sa aduca solutii si recomandari pentru desfasurarea activitatii in conditii de siguranta, dar si masuri aplicabile in diverse situatii potentiale cu care acestia se pot confrunta la locul de munca. Inspectorii de munca din domeniul securitatii si sanatatii in munca vegheaza, in continuare, la buna desfasurare a activitatii la locurile de munca pe care le inspecteaza, dar vrem sa subliniem ca atentia noastra este directionata in primul rand pe informarea si indrumarea angajatorilor si lucratorilor cu cele mai bune masuri pe care le pot lua in vederea prevenirii infectarii cu virusul SARS-COV-2 la locul de munca. Inspectorii de munca pot aplica si sanctiuni contraventionale acolo unde neconformitatea constata are un risc social ridicat, dar, asa cum am aratat si cu alte ocazii, amenda nu este un scop in sine, ci doar un mijloc de a-i indrepta pe cei certati cu legea. Mult succes in activitate!” a precizat Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, potrivit comunicatului Inspectiei Muncii. 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce fel de documente va poate solicita ITM?


In primul rand, documentele de baza – contracte de munca, fise de post, fise de instruire SSM, decizii de iesire la pensie, referate ale abaterilor disciplinare, note de lichidare, pontaje, diverse acte aditionale etc. – dar de multe ori pot aparea solicitari care sa va ia prin surprindere.
 
De exemplu, inspectorii va pot cere:  

  •     Notificarea pentru prelungirea unei detasari
  •     Actul aditional cu clauza de formare profesionala
  •     Convocatorul pentru negocierea CCM la nivel de unitate

Puteti prezenta inspectorilor, pe loc, astfel de documente?
Va oferim 160 de modele si formulare EDITABILE care acopera orice situatie!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
10 reguli inspectia munciidezinfectare biroureguli angajator birou covid

Data aparitiei: 21 Mai 2021
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Urmareste-ne pe Google News
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


10 reguli de la Inspectia Muncii pentru angajatori si salariati la locul de munca Nota: 3.67 din 5 - 6 voturi.
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Incetarea CIM din motive neimputabile salariatului da dreptul acestuia la indemnizatie de somajIntrebare: Salariatul care si-a incetat activitatea in baza art. 55 lit. b) din Codul muncii poate solicita ajutor de somaj?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Diverse venituri. Declaratia 112Intrebare: Art. 76 ain 4 si 4 (1) prevede o lista de venituri printre care si - f) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi privind sanatatea si securitatea in munca, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare; - p) cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“MODIFICARILE aparute in Codul Muncii. TOP 10 Studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]