legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

PSI: Model de instructiuni proprii de prevenire si protectie

SSM si PSImodel de instructiuni proprii de prevenire si protectie

Model de instructiuni proprii de prevenire si protectie pentru activitatile de curatenie

a)
Elaborate in conformitate cu:
• prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutia din 21 noiembrie 1991, republicata;
• prevederile art. 13 lit. e) din Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006;
• prevederile art. 15 alin. (1) punctul 3 din H.G. nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006.

b)
Prevederi generale

c)
Continut
Art. 1
Instructiunile proprii de prevenire si protectie pentru activitatile de curatenie cuprind masuri de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale.

Scop
Art. 2
Scopul prezentelor norme este eliminarea sau diminuarea riscurilor de accidentare existente in cadrul acestor activitati, proprii celor patru componente ale sistemului de munca (executant, sarcina de munca, mijloace de productie, mediu de munca).

Domeniu de aplicare
Art. 3
Prezentele instructiuni proprii se aplica tuturor salariatilor societatii.

Legatura cu alte normative
Art. 4
Prevederile prezentelor instructiuni proprii se aplica cumulativ cu prevederile instructiunilor proprii generale.

Art. 5
Prezentele instructiuni proprii se vor revizui periodic si vor fi modificate ori de cate ori este necesar, ca urmare a schimbarilor de natura legislativa, tehnica si de standardizare etc., survenite la nivel national.

Art. 6
Pentru procesele tehnologice noi sau pentru utilajele pentru care prezentele instructiuni proprii nu contin prevederi, vor fi intocmite instructiuni proprii.

Instruirea personalului
Art. 7
Instruirea personalului care desfasoara activitati in cadrul societatii se va face conform instructiunilor proprii generale.

Art. 8
Personalul care manipuleaza si utilizeaza in activitate substante insecticide va fi instruit asupra modului de folosire si a pericolului ce il prezinta pentru organismul uman.

Dotarea cu echipament individual de protectie

Art. 9
Acordarea echipamentului individual de protectie se va face in conformitate cu prevederile H.G. nr. 1.048 din 9 august 2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.

Repartizarea sarcinii de munca

Art. 10
La repartizarea sarcinii de munca, conducatorul locului de munca va indica procedeul corect de lucru (nepericulos) si masurile de securitate a muncii ce trebuie respectate. De asemenea, va verifica starea echipamentului individual de protectie si a echipamentului de lucru care va fi folosit de muncitori la lucrarea respectiva.
 
Art. 11
Deservirea aparatelor si a dispozitivelor se va face de catre personal specializat.

Masuri organizatorice
 
Art. 12
Se interzice aplicarea unui proces tehnologic sau introducerea in lucru a unor utilaje pentru care nu exista carti tehnice sau instructiuni proprii de securitate a muncii.

Art. 13
In cazul prestarilor de servicii (constructii, montaj instalatii etc.) de catre diferiti agenti economici, in contract se pot stabili clauze referitoare la obligatiile si raspunderile privind securitatea si sanatatea in munca.

Art. 14
Pe caile de acces unde se circula cu mijloace auto sau alte mijloace, precum si in locurile periculoase se vor pune panouri cu semne de interzicere si avertizare, potrivit reglementarilor in vigoare.

Art. 15
Pe usile de intrare in incaperile in care sunt montate instalatii prin a caror manevrare sau atingere se pot produce accidente, se vor fixa tablite cu inscriptia "Intrarea interzisa persoanelor straine".

Operatii si activitati desfasurate zilnic

Art. 16
Personalul de administratie si salariatii cu atributii de control vor efectua zilnic:
• verificarea starii ferestrelor si a geamurilor;
• verificarea starii mobilierului;
• verificarea instalatiilor sanitare.

Art. 17
Curatenia si aranjamentul salilor comune, a culoarelor si a anexelor, schimbarea prosoapelor si aprovizionarea zilnica cu materiale consumabile (sapun, hartie igienica, becuri, pahare etc.) se va efectua de catre personalul instruit in acest scop.

Art. 18
Substantele folosite la curatarea si dezinfectarea obiectelor sanitare se vor utiliza conform reglementarilor organelor sanitare si instructiunilor emise de furnizori.

Art. 19
Este interzisa curatarea si dezinfectarea obiectelor sanitare fara utilizarea echipamentului de protectie si de lucru din dotare (manusi din cauciuc, halate etc.).

Art. 20
Este interzisa spalarea cu lichide inflamabile a covoarelor, carpetelor, parchetului etc., precum si uscarea lor in interiorul spatiilor ce nu sunt destinate acestui scop.

Art. 21
Substantele inflamabile si combustibile se pastreza in bidoane inchise indicandu-se prin etichete continutul acestora, asigurand respectarea normelor PSI.

Art. 22
Materialele inflamabile de intretinere si curatenie (neofalina, benzina, ceara de parchet) vor fi pastrate in boxe separate cu respectarea normelor PSI.

Art. 23
Utilizarea substantelor insecticide se va face de catre personalul de la firmele specializate sau de catre personalul propriu specializat in acest scop.

Art. 24
Este interzisa folosirea substantelor insecticide necunoscute.

Art. 26
Substantele insecticide se vor pastra intr-un spatiu special amenajat, ventilat natural, in recipiente sau cutii cu etichete care sa semnalizeze pericolul pe care il prezinta.

Art. 26
Este interzisa amplasarea ghivecelor de flori pe pervazul ferestrelor, langa balustradele scarilor sau pe caile de evacuare.

Art. 27
Covoarele care acopera scarile vor fi bine fixate pe trepte pentru a se evita alunecarea accidentala a personalului.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSImodel de instructiuni proprii de prevenire si protectie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 11 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


PSI: Model de instructiuni proprii de prevenire si protectie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Cercetare disciplinaraIntrebare: In cazul unei cercetari disciplinare, convocarea la cercetare disciplinara se poate efectua prin e-mail sau alta metoda online? De asemenea, intrevederea comisiei cu salariatul cercetat poate avea loc online, mai ales ca salariatul are contract de munca la domiciliu?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Salariata revenita din CCC. Modificare functie. Incetare CIM in perioada de probaIntrebare: O salariata revine din concediu crestere copil pana la 2 ani pe postul suspendat. Angajatorul ii propune un alt post in alt departament, salariata accepta. Se poate pune perioada de proba pentru noua pozitie? In aceasta situatie pot sa ii incetez contractul dupa perioada de proba? sau trebuie sa respect cele 6 luni de la revenirea din suspendare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]