3 OUG-uri care modifica bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2014!

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
19 Decembrie 2014
19 Decembrie 2014
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
bugetul asigurarilor sociale de statasigurari sociale 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 OUG 73/2014 din 3 decembrie 2014, OUG nr. 74 din 3 Decembrie 2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014 si unele masuri bugetare si OUG 75/2015 pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014. Iata cele 3 ordonante  privind masurile derogatorii de la Legea 500/2002 si legea responsabilitatii fiscal-bugetare care ne atrag atentia.

Prin intermediul acestor 3 ordonante se aduc modificari pentru  rectificarea bugetului de stat si rectificarea bugetului asigurarilor sociale pentru anul 2014.


OUG nr. 73/2014
Prin intermediul acestei ordonante se reeaza cadrul normativ pentru adoptarea unor rectificari bugetare in luna decembrie. Ordonanta introduce doua exceptii:

a) prin derogare de la legea finantelor publice, in anul 2014, se pot adopta rectificari ale legii bugetului de stat si dupa data de 30 noiembrie. in lipsa acestei derogari, conform legii finantelor publice, nu se pot efectua modificari ale legii bugetului de stat in luna decembrie.

b) a doua derogare este adusa fata de prevederile Legii nr. 69/2010 privind responsabilitatea fiscal-bugetara. Conform exceptiei, in anul 2014, se pot adopta mai mult de doua rectificari bugetare. in lipsa acestei derogari, intr-un an fiscal nu pot fi adoptate decat doua rectificari bugetare.

OUG nr. 74/2014
Aceasta ordonanta modifica bugetul de stat prin introducerea reducerii veniturilor bugetare cu suma de 2.065,9 milioane lei si cu suma de 154,1 milioane lei pentru cheltuieli. in acelasi timp, se majoreaza deficitul cu suma de 2.220 milioane lei.

"Pe ansamblu, este o rectificare negativa, deoarece se diminueaza veniturile bugetare. insa, analizata in amanunt este o veste optimista din punctul de vedere al bugetului general consolidat, respectiv observam ca diferenta intre prognozele bugetare privind veniturile realizate si cele efectiv realizate, este in suma mai mica de 500 milioane euro, lucru absolut remarcabil in contextul bugetelor din ultimii 10 ani.

     Practic, observam ca in luna decembrie, va fi alocata o suma foarte mare catre diverse activitati, cel putin egala cu deficitul bugetar majorat.

     Legiuitorul a decis sa aloce fonduri bugetare pentru cel putin 20 de programe bugetare, iar noi vom trece in revista cateva dintre aceste situatii, sugerand persoanelor interesate sa analizeze mai in detaliu aceasta ordonanta, daca se afla in situatia de a fi in sfera acestor alocatii bugetare.", noteaza Adrian Benta, consultant fiscal si expert contabil, citat de Contabilul.ro.

OUG nr. 75/2014
"OUG nr. 75/2014 aduce o modificare foarte interesanta in structura bugetului asigurarilor sociale. Bugetul asigurarilor sociale pentru pensii se majoreaza cu suma de 48.593 mii lei. insa, aceasta majorare este data de majorarea veniturilor curente cu suma de 688.963 mii lei, concomitenta cu diminuarea subventiei incasate din bugetul de stat cu suma de 640.370 mii lei.

      Ce retinem? Tendinta este foarte importanta, respectiv se constata o majorare a incasarilor de la operatorii economici a contributiei la pensii, concomitent cu reducerea finantarii bugetului de pensii din bugetul de stat.", noteaza Adrian Benta.

Conform acestuia, tendinta este de mare importante pentru ca se constata o majorare a incasarilor de la operatorii economici a contributiei la pensii si in acelasi timp o reducere a finantarii bugetului de pensii din bugetul de stat.

"In acest sens, daca tendinta se pastreaza si in anul 2015, reducerea CAS datorata de angajator cu 5 puncte procentuale, aplicabila de la 01 octombrie 2014, nu mai este chiar atat de nesustenabila si nu ar genera alte impozite pentru suplinire. Urmeaza sa vedem o situatie concreta dupa primele 6 luni ale anului 2015. Pentru bugetul asigurarilor de somaj, dar si pentru fondul pentru garantarea creantelor salariale, se observa tendinte similare.

     In termen de 5 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a acestei ordonante, ordonatorii principali de credite vor comunica Ministerului Finantelor influentele modificarilor generate de aceste acte normative preluate in bugetele proprii.", explica Adrian Benta pentru Contabilul.ro.


NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]