Masura face parte din programul Guvernului de informatizare a administratiei publice. Celor care se angajeaza pentru prima data dupa 1 ianuarie 2011 nu li se va mai emite carte de munca in varianta fizica. Datele carnetelor existente au fost deja transferate in baza de date a Casei Nationale de Pensii. Angajatii vor primi inapoi cartile de munca in urmatoarea jumatate de an, pe care trebuie sa le pastreze in eventualitatea unor erori aparute in sistemul electronic, scrie incont.ro.
Din aceasta luna, toate datele de identificare ale salariartilor din Romania, precum si istoricul profesional vor fi inscrise in registrul de evidenta al salariatilor, pe care angajatorii au obligatia sa il completeze si sa il trimita lunar Inspectoratelor Teritoriale de Munca.
Pe baza acestor registre electronice se completeaza baza de date cu fiecare modificare aparuta in parcursul profesional al angajatilor (data angajarii si a concedierii, majorari sau miscorari de salariu, reincadrari), astfel incat la data iesirii la pensie casele judetene de pensii vor avea toate datele necesare la calcularea punctajului de pensie.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii