Inspectia Muncii a publicat Registrul Electronic pentru zilieri

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
20 Decembrie 2019
20 Decembrie 2019
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
registrul electronic pentru zilieriregistru electronic zilieriregistrul zilieriloroug 26/2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incepand cu anul 2020, firmele si PFA-urile vor avea obligatia sa inscrie lucratorii intr-un nou tip de registru electronic, fapt modificat prin Ordonanta de urgenta nr. 26/2019. Este vorba despre registrul electronic pentru zilieri care are ca termen-limita data de publicare ziua de 20 decembrie. Inspectia Muncii a lansat oficial la 20 decembrie aplicatia mobila denumita "Inspectia Muncii". 
 
Registrul electronic pentru zilieri inlocuieste astfel registrul fizic si ar urma sa devina functional odata cu implementarea sistemului. 
 
Inspectia Muncii a lansat aplicatia mobila disponibila AICI care poarta numele institutiei, fiind un instrument de lucru util angajatorilor care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara.
 
Intr-un comunicat oficial transmis in dupa-amiaza zilei de 20 decembrie, Inspectia Muncii a anuntat:

"Ca urmare a infiintarii, incepand cu data de 20 decembrie 2019, a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, ca modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor, Inspectia Muncii pune la dispozitia beneficiarilor o aplicatie mobila, care va putea fi utilizata de catre toti angajatorii care folosesc ca forta de munca zilieri, in conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare".

Astfel, conform informatiilor oficiale transmise de Inspectia Muncii, beneficiarul/utilizatorul are obligatia:

- sa infiinteze, sa completeze si sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform metodologiei si modelului ce urmeaza a fi stabilite in termenul legal prevazut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale,

- sa inregistreze, in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, toti zilierii cu care exercita activitati cu caracter ocazional,

- sa transmita registrul electronic, zilnic, inainte de inceperea activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul.
 
Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile "Inspectia Muncii" se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, www.inspectiamuncii.ro.
 
Inspectia Muncii recomanda tuturor utilizatorilor acestei aplicatii sa parcurga, in intregime, Manualul de utilizare precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.
 
"Inspectia Muncii este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si va reprezenta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii. Totodata, tin sa multumesc public echipei de lucru care, prin mult efort si tenacitate, a facut posibila realizarea acestei prime aplicatii mobile din administratia publica centrala.", a transmis Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, prin intermediul comunicatului oficial. 

Masura de inlocuire a registrului fizic cu un registru electronic pentru zilieri vine si in contextul deficitului de forta de munca de pe piata muncii, iar masurile din OUG 26/2019 vizeaza cresterea crediilitatii mediului de afaceri, asigurand totodata desfasurarea activitatilor specifice necalificate in conditii optime, in timp util si cu un impact social pozitiv pe piata muncii,
 

 
 
De asemenea, se considera ca e “necesara acoperirea vidului legislativ in domeniul muncii ocazionale si in scopul reducerii muncii fara forme legale”.

In plus, se “ofera o facilitate pentru beneficiar in vederea recrutarii rapide a fortei de munca, crescand gradul de ocupare, reducand concomitent procedurile birocratice si reducand semnificativ ponderea muncii nedeclarate in domeniile reglementate”. 
 
In ce priveste Registrul Electronic pentru zilieri, in OUG 26/2019, publicata in luna aprilie, se mentioneaza ca registrul electronic ar trebui sa se infiinteze la data de 20 decembrie 2019. 
 
"4. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu urmatorul cuprins:
Art. 41. -
La data de 20 decembrie 2019 se infiinteaza Registrul electronic de evidenta a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor. Sistemul informatic aferent Registrului electronic de evidenta a zilierilor se achizitioneaza de Inspectia Muncii, in conditiile legii. Metodologia de intocmire si transmitere a registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 60 de zile de la infiintarea registrului electronic de evidenta a zilierilor."
 
 
In ce priveste firmele si PFA-urile care vor trebui sa inscrie muncitorii zilieri in noua aplicatie, se mentin si urmatoarele obligatii:
 
"a) sa infiinteze, sa completeze si sa tra
nsmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform metodologiei si modelului stabilite prin ordinul ministrului muncii si justitiei sociale;
 
b) sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor inspectoratului teritorial de munca, zilnic, inainte de inceperea activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul;
c) sa prezinte Registrul electronic de evidenta a zilierilor organelor de control abilitate;".


Aplicatia afiseaza, momentan, doar mesajul: "Cerere in curs de autorizare - Administratorul societatii pentru care ati solicitat autorizarea va folosi portalul www.inspectiamuncii.ro sectiunea Angajator pentru a autoriza accesul dvs.".

De asemenea, in pagina de "Autorizare acces", in aceeasi aplicatie, se mentioneaza ca sunt necesare urmatoarele date: CUI-ul, numele, prenumele si adresa de e-mail. De asemenea, pe pagina oficiala a Inspectiei Muncii, in sectiunea Angajator, sunt necesare date de logare pentru a accesa pagina. 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]