Inspectia Muncii a publicat Registrul Electronic pentru zilieri

registrul electronic pentru zilieriregistru electronic zilieriregistrul zilieriloroug 26/2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incepand cu anul 2020, firmele si PFA-urile vor avea obligatia sa inscrie lucratorii intr-un nou tip de registru electronic, fapt modificat prin Ordonanta de urgenta nr. 26/2019. Este vorba despre registrul electronic pentru zilieri care are ca termen-limita data de publicare ziua de 20 decembrie. Inspectia Muncii a lansat oficial la 20 decembrie aplicatia mobila denumita "Inspectia Muncii". 
 
Registrul electronic pentru zilieri inlocuieste astfel registrul fizic si ar urma sa devina functional odata cu implementarea sistemului. 
 
Inspectia Muncii a lansat aplicatia mobila disponibila AICI care poarta numele institutiei, fiind un instrument de lucru util angajatorilor care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara.
 
Intr-un comunicat oficial transmis in dupa-amiaza zilei de 20 decembrie, Inspectia Muncii a anuntat:

"Ca urmare a infiintarii, incepand cu data de 20 decembrie 2019, a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, ca modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor, Inspectia Muncii pune la dispozitia beneficiarilor o aplicatie mobila, care va putea fi utilizata de catre toti angajatorii care folosesc ca forta de munca zilieri, in conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare".

Astfel, conform informatiilor oficiale transmise de Inspectia Muncii, beneficiarul/utilizatorul are obligatia:

- sa infiinteze, sa completeze si sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform metodologiei si modelului ce urmeaza a fi stabilite in termenul legal prevazut de 60 de zile, prin ordinul ministrului muncii si protectiei sociale,

- sa inregistreze, in Registrul electronic de evidenta a zilierilor, toti zilierii cu care exercita activitati cu caracter ocazional,

- sa transmita registrul electronic, zilnic, inainte de inceperea activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul.
 
Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile "Inspectia Muncii" se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, www.inspectiamuncii.ro.
 
Inspectia Muncii recomanda tuturor utilizatorilor acestei aplicatii sa parcurga, in intregime, Manualul de utilizare precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.
 
"Inspectia Muncii este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si va reprezenta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii. Totodata, tin sa multumesc public echipei de lucru care, prin mult efort si tenacitate, a facut posibila realizarea acestei prime aplicatii mobile din administratia publica centrala.", a transmis Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, prin intermediul comunicatului oficial. 

Masura de inlocuire a registrului fizic cu un registru electronic pentru zilieri vine si in contextul deficitului de forta de munca de pe piata muncii, iar masurile din OUG 26/2019 vizeaza cresterea crediilitatii mediului de afaceri, asigurand totodata desfasurarea activitatilor specifice necalificate in conditii optime, in timp util si cu un impact social pozitiv pe piata muncii,
 

 
 
De asemenea, se considera ca e “necesara acoperirea vidului legislativ in domeniul muncii ocazionale si in scopul reducerii muncii fara forme legale”.

In plus, se “ofera o facilitate pentru beneficiar in vederea recrutarii rapide a fortei de munca, crescand gradul de ocupare, reducand concomitent procedurile birocratice si reducand semnificativ ponderea muncii nedeclarate in domeniile reglementate”. 
 
In ce priveste Registrul Electronic pentru zilieri, in OUG 26/2019, publicata in luna aprilie, se mentioneaza ca registrul electronic ar trebui sa se infiinteze la data de 20 decembrie 2019. 
 
"4. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu urmatorul cuprins:
Art. 41. -
La data de 20 decembrie 2019 se infiinteaza Registrul electronic de evidenta a zilierilor, ca singura modalitate de transmitere a datelor privind evidenta zilierilor. Sistemul informatic aferent Registrului electronic de evidenta a zilierilor se achizitioneaza de Inspectia Muncii, in conditiile legii. Metodologia de intocmire si transmitere a registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta se stabilesc prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 60 de zile de la infiintarea registrului electronic de evidenta a zilierilor."
 
 
In ce priveste firmele si PFA-urile care vor trebui sa inscrie muncitorii zilieri in noua aplicatie, se mentin si urmatoarele obligatii:
 
"a) sa infiinteze, sa completeze si sa tra
nsmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor conform metodologiei si modelului stabilite prin ordinul ministrului muncii si justitiei sociale;
 
b) sa transmita Registrul electronic de evidenta a zilierilor inspectoratului teritorial de munca, zilnic, inainte de inceperea activitatii de catre fiecare persoana care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu beneficiarul;
c) sa prezinte Registrul electronic de evidenta a zilierilor organelor de control abilitate;".


Aplicatia afiseaza, momentan, doar mesajul: "Cerere in curs de autorizare - Administratorul societatii pentru care ati solicitat autorizarea va folosi portalul www.inspectiamuncii.ro sectiunea Angajator pentru a autoriza accesul dvs.".

De asemenea, in pagina de "Autorizare acces", in aceeasi aplicatie, se mentioneaza ca sunt necesare urmatoarele date: CUI-ul, numele, prenumele si adresa de e-mail. De asemenea, pe pagina oficiala a Inspectiei Muncii, in sectiunea Angajator, sunt necesare date de logare pentru a accesa pagina. 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul electronic pentru zilieriregistru electronic zilieriregistrul zilieriloroug 26/2019

Data aparitiei: 20 Decembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Inspectia Muncii a publicat Registrul Electronic pentru zilieri Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]