Ministerul Muncii modifica Normele de SSM

norme lege sanatate si securitate in muncaboli profesionalesemnatura electronica
Ministerul Muncii modifica Normele de SSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Un nou proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1425/2006, a fost recent publicat de Ministerul Muncii.
 
Redam mai jos noile propuneri de modificare:
 
Tinand cont de prevederile Legii nr. 208/2021, sunt necesare modificari referitoare la instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca din cuprinsul Hotararii Guvernului nr. 1425/2006, in sensul completarii acesteia pentru a acoperi si situatia utilizarii semnaturii electronice in cadrul instruirii lucratorilor.
 
8. La articolul 81, dupa alineatul (3) se introduc cinci noi alineate, alineatele (3^1) - (3^5), cu urmatorul cuprins: 
 
(3^1) In functie de modalitatea stabilita de angajator prin regulamentul intern, fisa de instruire individuala se semneaza olograf sau semnatura electronica, semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata. 
 
(3^2) In conformitate cu prevederile punctul 1 al articolului unic din Ordonanta de Urgenta nr. 37/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, in cazul microintreprinderilor definite la art.4 alin.(1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, modalitatea aleasa de angajator pentru aplicarea prevederilor art. 81 alin. (3^1) precum si procedurile privind utilizarea semnaturii electronice, semnaturii electronice avansata sau semnaturii electronice calificata, se stabilesc prin contractul individual de munca. 
 
(3^3) In cazul utilizarii semnaturii electronice, regulamentul intern/contractul individual de munca, dupa caz, va contine urmatoarele: 
 
a) descrierea mecanismelor tehnice si procedurale de creare a semnaturii specifice tipului de semnatura electronica utilizata, cu justificarea detaliata a modului in care aceste mecanisme asigura faptul ca un document electronic semnat cu acel tip de semnatura electronica reprezinta intr-adevar actul de vointa al semnatarului; 
 
b) pasii necesari ce trebuie realizati pentru a verifica faptul ca o anumita semnatura electronica asociata unui document electronic a fost una valida la momentul semnarii. 
 
(3^4) In cazul utilizarii semnaturii electronice avansate, regulamentul intern/contractul individual de munca, dupa caz, trebuie sa contina urmatoarele: 
 
a) descrierea mecanismelor tehnice si procedurale de creare a semnaturii specifice tipului de semnatura avansata utilizata, cu justificarea detaliata a modului in care aceste mecanisme asigura indeplinirea conditiilor prevazute la art.2, alin (2), punctul (c) din Decizia de punere in aplicare (UE) 2015/1506 a Comisiei din 8 septembrie 2015; 
b) Pasii necesari ce trebuie realizati pentru a valida respectiva semnatura avansata. 
 
(3^5) In cazul utilizarii semnaturii electronice calificate, regulamentul intern/contractul individual de munca, dupa caz, trebuie sa contina pasii necesari ce trebuie realizati pentru a valida semnatura electronica calificata, conform art. 32, alin (1) din Regulamentul (UE) nr. 910/2014.
 
 
Schimbari preconizate:

Principalele modificari care au reiesit ca urmare a schimbarilor care au loc pe piata muncii, a situatiilor identificate in procesul de implementare precum si a promulgarii Legii nr. 208/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2021 privind utilizarea semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate, insotite de marca temporala electronica sau marca temporala electronica calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului in domeniul relatiilor de munca, si pentru modificarea si completarea unor acte normative si a procesului de consultare interinstitutionala si care vizeaza Hotararea Guvernului nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, sunt: 
 
1. La CAPITOLUL V - Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca - s-a reglementat posibilitatea utilizarii semnaturii electronice in sensul completarii cerintelor in vigoare pentru a acoperi si situatia utilizarii semnaturii electronice in cadrul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca; 
 
2. La CAPITOLUL VII - Comunicarea si cercetarea evenimentelor, inregistrarea si evidenta accidentelor de munca si a incidentelor periculoase, semnalarea, cercetarea, declararea si raportarea bolilor profesionale - SECTIUNEA a 4-a - Comunicarea, cercetarea si inregistrarea evenimentelor produse in afara granitelor Romaniei, in care sunt implicati lucratori ai unor angajatori romani, aflati in indeplinirea sarcinilor de stat, de interes public sau a indatoririlor de serviciu: 
 
- modificarea procedurii de cercetare a evenimentelor petrecute in afara granitelor tarii in care sunt implicati cetateni romani in sensul simplificarii acesteia pentru a permite deblocarea unor situatii aparute in procesul de implementare; 
 
- introducerea a trei noi anexe necesare in cadrul procedurii de cercetare a evenimentelor petrecute in afara granitelor tarii in care sunt implicati cetateni romani; 
 
- stabilirea unui termen maxim pentru cercetarea evenimentelor mai sus mentionate; 
 
- aplicarea noilor prevederi formulate prin prezenta hotarare referitoare la completarea dosarelor de cercetare a evenimentelor produse in afara teritoriului tarii si pentru dosarele de cercetare aflate deja in derulare, dar nefinalizate, acestea fiind inregistrate la angajator, respectiv la inspectoratele teritoriale de munca. 
 
3. La CAPITOLUL VII - SECTIUNEA a 7-a - Cercetarea bolii profesionale: 
 
- modificarea numarului de zile pentru cercetarea bolii profesionale realizata de medicul specialist de medicina muncii din cadrul directiei de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti (de la 7 la 30 de zile) avand in vedere dificultatea procurarii documentelor necesare cercetarii; 
 
- intocmirea procesului-verbal de cercetare in 7 exemplare, fiind introdus ca noutate inmanarea unui exemplar al acestuia si Centrului national de monitorizare a riscurilor din mediul comunitar – Institutul National de Sanatate Publica (INSP); 
 
- trecerea activitatii Comisiei de experti din zona juridica spre zona exclusiv stiintifica de expertiza propriu-zisa, prin abrogarea art. 155 si 156 din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si preluarea atributiilor Comisiei de experti de catre Comisiile de solutionare a contestatiilor, constituite la nivelul Directiilor de sanatate publica. 
 
- SECTIUNEA a 8-a - Declararea bolilor profesionale: 
 
- intocmirea fisei de declarare a cazului de boala profesionala BP2 in 6 exemplare, pentru informarea partilor interesate, respectiv: directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti, lucratorul diagnosticat cu boala profesionala, medicul de medicina muncii din clinica/sectia de medicina muncii sau cabinetul de medicina muncii din structura spitalelor care a semnalat imbolnavirea, inspectoratul teritorial de munca, Institutului National de Sanatate Publica - Centrul national de monitorizare a riscurilor din mediul comunitar - Sectia sanatate ocupationala si informare toxicologica, si asiguratorul la nivel teritorial; 
 
- reglementarea unei proceduri simplificate de semnalare-cercetare-declarare a cazurilor de boala profesionala, prevazuta la art. 149-158 din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, in situatii epidemiologice exceptionale (pandemii sau epidemii), respectiv: cercetarea se face de catre medicul de medicina muncii din directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti in baza documentelor primite in format electronic sau prin corespondenta postala, fara a mai fi necesara prezenta acestuia la sediul unitatii economice la care a fost semnalat cazul de boala profesionala. 
 
- SECTIUNEA a 9-a Raportarea bolilor profesionale: 
 
- introducerea termenului de 30 de zile pentru raportarea bolilor profesionale nou declarate de catre directia de sanatate publica la Centrul national de monitorizare a riscurilor din mediul comunitar, INSP, in vederea inregistrarii in Registrul operativ national informatizat al bolilor profesionale. 
 
4. actualizarea a cinci anexe (anexa nr. 13, nr. 19-22) tinand cont de modificarile mai sus mentionate precum si de noile date stiintifice in legatura cu bolile profesionale.
 
 
 
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
norme lege sanatate si securitate in muncaboli profesionalesemnatura electronica

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ministerul Muncii modifica Normele de SSM Nota: 4.5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariul minim de 2550 lei. RevisalIntrebare: De la data de 01.01.2022 salariu minim va fi 2550 lei,cand se inregistreaza in Revisal majorarea,in luna decembrie 2021 sau in primele zile ale lunii ianuarie 2022?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decesul salariatului care este si asociat unic si administrator. Incetare contract de muncaIntrebare: Avem o societate la care asociatul unic care este si administrator a decedat. Acesta era si singurul angajat pe firma. In acest caz cine poate semna decizia de incetare a contractului de munca si adeverinta de vechime? Poate prestatorul extern de servicii de resurse umane si salarizare sa semneze aceste acte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]