Hotararea 558/2021: Ce schimbari ii asteapta pe angajatori in urmatorii 6 ani

hotararea 558/2021masuri angajatori 6 anisprijin angajatoripreconcediere
Hotararea 558/2021: Ce schimbari ii asteapta pe angajatori in urmatorii 6 ani
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Hotararea nr. 558/2021 privind aprobarea Strategiei nationale pentru ocuparea fortei de munca 2021—2027 si a Planului de actiuni pe perioada 2021-2027 pentru implementarea Strategiei nationale pentru ocuparea fortei de munca 2021-2027 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 559 din 31 mai 2021.

Redam mai jos principalele masuri pe care strategia le include, cu precadere acele situatii care vizeaza strict angajatorii si care vor fi implementate in urmatorii 6 ani:
 
Art. 1 – Se aproba Strategia nationala pentru ocuparea fortei de munca 2021-2027, denumita in continuare Strategie, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2 – (1) Se aproba Planul de actiuni pe perioada 2021-2027 pentru implementarea Strategiei nationale pentru ocuparea fortei de munca 2021-2027, denumit in continuare Plan de actiuni, prevazut in anexa nr. 2.
 
Anexele nr. 1 si 2 au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 bis.
 
VIZIUNE, OBIECTIV GENERAL SI OBIECTIVE SPECIFICE IN PERSPECTIVA ANULUI 2027
 
VIZIUNE: In anul 2027 piata muncii din Romania va deveni dinamica, sustenabila, rezilienta, pro-activa si bazata pe inovare sociala. Forta de munca va fi ocupata sustenabil si va fi inzestrata cu competente necesare pentru a face fata schimbarilor tehnologice, digitale si tendintelor globale. Piata muncii va asigura o competitivitate durabila si cu sisteme de protectie sociala flexibile adaptate si adecvate.
 
OBIECTIV GENERAL: Cresterea ocuparii de calitate, in conditii de sustenabilitate, astfel incat, pana la sfarsitul anului 2027, rata de ocupare a populatiei 20-64 ani sa fie de 75%.
 
Atingerea obiectivului general se va realiza prin masuri de activare a persoanelor inactive apte de munca, a somerilor, in special a celor de lunga durata, a tinerilor, inclusiv NEETs, prin asigurarea unor tranzitii rapide si de calitate in ocupare pentru tinerii absolventi, prin dezvoltarea resurselor umane, prin stimularea culturii si a initiativei antreprenoriale si prin stimularea crearii de noi oportunitati si locuri de munca.
 
Totodata, vor fi implementate masuri de crestere a calitatii ocuparii, promovare a unei forte de munca competente, calificate si adaptabile, avandu-se in vedere combaterea excluziunii sociale si promovarea dialogului social pentru a creste convergenta si pentru a imbunatati rezilienta, dar si pentru a reduce disparitatile la nivel teritorial.
 
Tinta generala: Rata de ocupare a populatiei 20-64 ani de 75% la orizontul anului 2027
 
OBIECTIVE SPECIFICE
 1. Integrarea durabila pe piata muncii a fortei de munca disponibile 
2. Cresterea gradului de valorificare a potentialului economic al tinerilor (inclusiv a tinerilor NEET) 
3. Modernizarea si consolidarea institutiilor pietei muncii in vederea crearii unui mediu care sa conduca la sustinerea unei piete a muncii flexibile, functionale si reziliente
4. Consolidarea sistemului de formare profesionala a adultilor pentru o mai buna conectare la cerintele pietei muncii
 
DIRECTIA DE ACTIUNE 1: Promovarea de noi abordari in furnizarea masurilor active pentru imbunatatirea accesului la piata muncii pentru toate persoanele aflate in cautarea unui loc de munca
 
(...) in vederea eficientizarii activitatii, este necesar ca furnizorul public de servicii de ocupare sa isi modernizeze instrumentele de interactiune cu angajatorii, prin debirocratizarea si digitalizarea activitatii, astfel incat relatia dintre acestia sa se desfasoare in mod facil si rapid. Un prim pas in vederea modernizarii serviciilor este implementarea proiectului "Relatia SPO cu angajatorii – eSPOR". Prin acest proiect se urmareste cresterea gradului de satisfactie al clientilor Serviciului Public De Ocupare (SPO) - angajatori, prin dezvoltarea si implementarea de noi servicii/ instrumente/ sisteme/ proceduri/ mecanisme, cu accent pe servicii de mediere a muncii modernizate. Se va crea posibilitatea de interactiune directa intre angajatori si someri/ persoane aflate in cautarea unui loc de munca si declarare locuri de munca cu functionalitati care sa permita operarea rapida a ofertelor repetitive si gestionarea flexibila a acestora. Platforma unica, dezvoltata in cadrul acesui proiect, va integra toate serviciile dedicate angajatorilor si clientilor SPO si va facilita interactiunea cu agentiile teritoriale de ocupare a fortei de munca in accesarea acestora, inclusiv in depunerea documentelor si realizarea de analize ale pietei muncii.
 
(...) Totodata, in conditiile schimbarilor economice si tehnologice, companiile reclama in mod constant necesitatea stimularii investitiei in formarea profesionala, care sa asigure imbunatatirea competentelor angajatilor si a adaptabilitatii organizatiilor. Apare astfel ca necesara implementarea unor scheme de finantare care sa se adreseaze angajatorilor ce investesc in formarea profesionala a propriilor salariati, respectiv acordarea unor subventii stabilite in functie de nivelul de calificare corespunzator programului de formare parcurs, dar si de marimea intreprinderii (IMM-urile urmand sa beneficieze de un sprijin mai consistent comparativ cu companiile mari).
 
DIRECTIA DE ACTIUNE 3: Dezvoltarea de masuri pentru identificarea si reducerea deficitelor de forta de munca, in pecial a celor de la nivel local/regional
 
(...) pentru a preveni necorelarea cererii de forta de munca cu oferta disponibila, se impune implementarea unui sistem complex de monitorizare a deficitului reclamat de angajatori, care sa furnizeze informatii clare cu privire la nevoile existente si care sa sprijine procesul de adoptare a masurilor necesare pentru acest tip de nevoi.
 
Masuri/actiuni: 
 
1) finantarea de interventii integrate in zone cu deficit de forta de munca si migratie sezoniera, prin acordare de granturi, care sa cuprinda printre altele si urmatoarele actiuni: 
 
- identificarea dimensiunii fenomenului de deficit de forta de munca, in special de la nivel local/regional;
 - proiectarea serviciilor suport pentru reducerea deficitelor de forta de munca in parteneriat cu comunitatea locala, cu partenerii sociali si cu alte parti interesate (angajatori etc.); 
- acordarea serviciilor suport pentru reducerea deficitelor de forta de munca in parteneriat cu comunitatea locala, cu partenerii sociali si cu alte parti interesate (angajatori etc.);
 
DIRECTIA DE ACTIUNE 4: Reducerea disparitatii de gen privind ocuparea fortei de munca
 
Masuri /actiuni: 
1) promovarea formelor atipice de ocupare a fortei de munca, care sa permita asumarea responsabilitatilor de ingrijire a persoanelor dependente, cu respectarea echilibrului dintre viata profesionala si cea privata;
 
2) furnizarea de servicii suport de integrare pe piata muncii a persoanelor care au calitatea de unici intretinatori ai familiilor monoparentale si/sau a persoanelor care au copii mai mici de 12 ani, in special a celor provenind din mediul rural; 
 
3) sprijin acordat angajatorilor/consortiilor de angajatori pentru amenajarea unor spatii destinate supravegherii si ingrijirii copiilor cu varsta anteprescolara, in vederea asigurarii echilibrului dintre viata profesionala si cea de familie a femeilor angajate.
 
DIRECTIA DE ACTIUNE 5: Furnizarea unor masuri de sprijin pentru mentinerea activitatii economice in contextul COVID19 sau a altor situatii exceptionale
 
Masuri / actiuni: 
 
1) sprijin pentru persoanele care se afla in somaj tehnic ca urmare a declararii situatiilor de urgenta/alerta (ex. pandemia COVID – 19), inclusiv subventii; 
 
2) sprijin pentru persoanele angajate in cadrul intreprinderilor a caror activitate este afectata direct/indirect ca urmare a declararii situatiilor de urgenta/alerta (ex. pandemia COVID – 19), inclusiv subventii; 
 
3) subventii acordate angajatorilor pentru plata unei parti din salariu, in vederea mentinerii locurilor de munca, pentru angajatii care au beneficiat de somaj tehnic  
 
4) acordare servicii de preconcediere (servicii de ocupare si de formare profesionala) pentru persoanele care urmeaza sa fie disponibilizate; 
 
5) sprijin acordat angajatorilor pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu.
 
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
hotararea 558/2021masuri angajatori 6 anisprijin angajatoripreconcediere

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 Iunie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Hotararea 558/2021: Ce schimbari ii asteapta pe angajatori in urmatorii 6 ani Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Temei legal concediu medical in continuareIntrebare: Dupa ultimele modificari legislative privind concediile medicale am primit la concedii medicale in continuare succesive in care nu se mai trece numarul concediului medical initial, se trece numarul concediului medical anterior. Este corect? Daca da care este temeiul legal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef linie productieIntrebare: Da adorim sa angajam o persoana care sa execute si operatii efective in productei si sa fie si team leader - adica sunt activitati de preluare a materiei prime de la magazie, raportare productie realizata, raportare rebuturi, preluare comenzi de la seful de schimb, cam asta sunt atributiile suplimentare. Nu exista cor pentru sef de linie productie - acea persoana va face si munca efectiv in productie . ( noi nu suntem o companie de productei filtre industriale). Cum as putea sa definesc asta?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]