Guvernul a aprobat, printr-o ordonanta de urgenta, prelungirea, pana la 31 decembrie 2022, a aplicarii masurii de sprijin financiar pentru reducerea timpului de munca, destinata atat angajatorilor, precum si altor entitati economice care se confrunta cu diminuarea productiei ca urmare a crizei economice de la nivel international, generata de cresterea inflatiei si de scaderea puterii de cumparare, dar si in contextul conflictului armat din Ucraina, informeaza Ministerul Muncii.
Programul Kurzarbeit a fost initiat de Guvern in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aplicandu-se pe perioada starii de urgenta/alerta, dar si timp de 3 luni dupa incetarea acesteia, respectiv pana la data de 8 iunie a.c.
Atentie! S-a schimbat legislatia privind munca flexibila! Modelul Kurzarbeit se aplica in multe companii
Va oferim un ghid care contine toate informatiile necesare despre Legea nr. 58/2021!
Pentru a asigura in continuare mentinerea locurilor de munca si pentru prevenirea cresterii somajului, ordonanta de urgenta adoptata in 30 mai prevede acordarea in continuare a indemnizatiei de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru, salariatilor afectati de reducerea timpului de munca cu cel mult 80% din durata zilnica, saptamanala sau lunara, prevazuta in contractul individual de munca.
Indemnizatia este suportata de angajator, se achita la data platii salariului lunii respective si se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj.
Vor putea solicita acest sprijin angajatorii care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
- reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta, respectiv 2019; in situatia in care nu se inregistreaza o diminuare a cifrei de afaceri de 10%, se ia in calcul diminuarea productiei realizate in luna pentru care se solicita aplicarea masurii sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a productiei din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta.
Program de lucru flexibil post pandemie - model Kurzarbeit, o lucrare care va arata pas cu pas ce aveti de facut si va ajuta sa beneficiati in cel mai scurt timp de avantajele legislatiei Kurzarbeit pentru dvs. si pentru salariatii dvs,
detalii aici >>>
De asemenea, in scopul diminuarii riscului de excluziune sociala a celor care sunt activi economic, dar aflati si in situatia de a-si inceta activitatea, actul normativ mai prevede prelungirea perioadei de acordare a indemnizatiei de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale pentru profesionistii prevazuti de Codul Civil, pentru persoanele fizice care obtin venituri din drepturi de autor si drepturi conexe, potrivit Legii nr. 8/1996, si pentru persoanele cu conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005.
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE - Model nou Declaratie OUG 132/2020 Kurzarbeit
Conform art. 1^1 alin. (1) lit. b) si art. 3^1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Subsemnatul/Subsemnata, .........................., legitimat/legitimata cu CI/BI seria ...... nr. ........, eliberata/eliberat de ........... la data de ............, CNP ................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului .............., avand CUI ............., cod CAEN ............., cu sediul social in localitatea ......................, str. ................... nr. ........................., judetul .................../municipiul ..............................., sectorul ............., telefon ............................, fax ..............., e-mail ..............., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:
1. Angajatorul nu indeplineste conditia prevazuta la art. 1 alin. (16) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare (ordonanta de urgenta), privind diminuarea cifrei de afaceri/veniturilor realizate din luna anterioara aplicarii masurii prevazute la art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri/veniturilor realizate din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019.
2. Angajatorul indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) masura prevazuta la art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
b) reducerea activitatii este justificata de faptul ca*):
• productia realizata in luna .......................**) din anul ........ s-a diminuat cu ...........% fata de productia realizata in aceeasi luna a anului 2019, conform unui raport sintetic anexat prezentei declaratii pe propria raspundere, elaborat de catre angajator pe baza documentelor justificative si de evidenta operativa a productiei intocmite de catre acesta;
• productia realizata in luna ......................**) din anul ........ s-a diminuat cu ............% fata de media lunara a productiei realizate in anul 2019, conform unui raport sintetic anexat prezentei declaratii pe propria raspundere, elaborat de catre angajator pe baza documentelor justificative si de evidenta operativa a productiei intocmite de catre acesta;
• productia realizata in luna ...............**) din anul ........ s-a diminuat cu ............% fata de productia realizata in luna ............... din anul ......... anterioara aplicarii masurii prevazute la art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta, conform unui raport sintetic anexat prezentei declaratii pe propria raspundere, elaborat de catre angajator pe baza documentelor justificative si de evidenta operativa a productiei intocmite de catre acesta***).
3. Angajatorul nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare si nu are activitatile suspendate, potrivit legii.
4. Angajatorul nu este inregistrat in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar ................................
Semnatura ...................
Data .............
_____________
*) Se va bifa in mod corespunzator.
**) Se va completa cu luna pentru care se solicita aplicarea masurii prevazute la art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
***) Se va bifa de catre angajatorii infiintati in perioada 1 ianuarie—15 martie 2020 si care au cel putin un angajat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<