Functionarii publici vor putea fi concediati sau mutati pe alte posturi si in perioada in care acestia sunt in concediu de boala, in concediu de maternitate sau de crestere si ingrijire a copiilor, potrivit proiectului de modificare a Statutului functionarilor publici, citat de Mediafax.
Ministerul Administratiei si Internelor a supus, joi, dezbaterii publice proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii 188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
Potrivit proiectului de act normativ, dupa intrarea in vigoare a modificarilor la Statutul functionarilor publici va fi abrogat articolul 36 din Legea 188/1999, potrivit caruia "in perioada concediilor de boala, a concediilor de maternitate si a celor pentru cresterea si ingrijirea copiilor, raporturile de serviciu nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa functionarului public in cauza".
Totodata, proiectul prevede ca studiile universitare sau studiile de doctorat nu sunt considerate forme de perfectionare profesionala si nu pot fi finantate din bugetul de stat sau din bugetul local.
Raportul de serviciu se suspenda de drept atunci cand functionarul public este incadrat la cabinetul unui demnitar, primar sau presedinte al consiliului judetean ori la cancelaria prefectului, precum si atunci cand este desemnat de catre autoritatea sau institutia publica sa desfasoare activitati in cadrul unor misiuni diplomatice ale Romaniei, unor organisme sau institutii internationale, potrivit proiectului de act normativ.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Totodata, raporturile de serviciu se suspenda in perioada in care functionarul public desfasoara activitate sindicala pentru care este prevazuta suspendarea in conditiile legii.
Pe perioada suspendarii, raporturile de serviciu ale functionarilor publici nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa sau cu acordul acestora.
Proiectul de act normativ face insa referire si la "situatii temeinic justificate", determinate de reducerea unor atributii ale institutiilor sau autoritatilor publice, in care functionarul public va putea fi eliberat din functie.
Totodata, in cazul in care o institutie sau autoritate publica nu poate functiona normal din cauza absentei temporare a unor functionari publici, conducatorul institutiei sau autoritatii publice va putea dispune demararea procedurilor pentru ocuparea functiilor publice prin transfer, redistribuire, concurs sau alte modalitati prevazute in lege.
Proiectul mai prevede si ca la incetarea raportului de serviciu, functionarul public nu isi mai pastreaza drepturile dobandite in cadrul carierei, fiind astfel abrogat articolul 103 alineatul 2 din Legea 188/1999.
Functia de inspector guvernamental va fi scoasa din categoria inaltilor functionari publici, iar cei care ocupa aceste functii vor fi transferati intr-un corp de rezerva, din care ar putea fi trecuti si in functii de executie.
Potrivit proiectului de act normativ, dupa intrarea in vigoare a modificarilor la Statutul functionarilor publici va fi abrogat articolul 12 litera f, care prevede ca in categoria inaltilor functionari publici intra si inspectorii guvernamentali.
Angajatii care ocupa functii de inspector guvernamental vor fi transferati intr-un corp de rezerva gestionat de Agentia Nationala a Functionarilor Publici, format din persoanele care au fost eliberate din functia publica din motive neimputabile lor.
Proiectul de lege prevede ca functionarii publici din corpul de rezerva care au ocupat anterior functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici sau de conducere pot fi redistribuiti pe functii publice de conducere de acelasi nivel sau de nivel inferior vacante ori pe functii publice de executie vacante.
Redistribuirea pe functii publice de executie vacante sau temporar vacante a functionarilor publici din corpul de rezerva va fi facuta de Agentia Nationala a Functionarilor
Publici. In cazul in care exista mai multi functionari publici care indeplinesc conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice respective, ANFP va organiza, in colaborare cu autoritatea sau institutia publica in cadrul careia se afla functia publica, o testare profesionala pentru selectarea functionarului public care urmeaza sa fie redistribuit, se arata in proiectul de lege.
Prin modificarile aduse Statutului functionarilor publici au fost instituite unele masuri care sa protejeze interesele autoritatii sau institutiei publice, dar si ale functionarului public, care trebuie sa raspunda penal pentru infractiunile comise in timpul serviciului sau in legatura cu atributiile functiei publice pe care o ocupa.
In expunerea de motive a proiectului se arata ca functionarul public trimis in judecata trebuie suspendat din functie de catre superiorul sau, iar in cazul inceperii urmaririi penale, acesta poate fi mutat in cadrul altui compartiment sau altei structuri, fara personalitate juridica, a autoritatii ori institutiei publice, numai daca se constata ca functionarul in cauza poate influenta cercetarea. In cazul in care instanta dispune achitarea sau incetarea procesului, functionarul isi va relua activitatea in functia publica detinuta anterior si ii vor fi achitate drepturile salariale aferente perioadei de suspendare.
Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici va fi aprobata in 90 de zile de la data intrarii in vigoare a acestei legi, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, prin hotarare a Guvernului. Totodata, standardele ocupationale in sistemul functiei publice vor trebui aprobate la un an de la data intrarii in vigoare a actului normativ.
CLICK AICI SI CITESTE PROIECTUL DE LEGE