Este obligat angajatorul sa accepte cererea pentru acordarea de
zile libere platite pentru supravegherea copiilor in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, in cazul in care salariatul nu are functia de baza in unitatea respectiva?
Raspunsul specialistului:
Conform art. 1 din OUG 147/2020, se acorda zile libere unuia dintre parinti pentru supravegherea copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, unde acestia sunt inscrisi, ca urmare a rezultatului anchetei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, efectuata de directia de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, si avand in vedere hotararile comitetului judetean pentru situatii de urgenta, respectiv Comitetului pentru Situatii de Urgenta al Municipiului Bucuresti.
Prevederile se aplica parintilor care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au copii cu varsta de pana la 12 ani sau au copii cu dizabilitati cu varsta de pana la 26 de ani, inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant sau de educatie timpurie anteprescolara;
b) celalalt parinte nu beneficiaza, la randul sau, de zile libere.
Asadar, actul normativ nu face nici o precizare cu privire la functia salariatului daca este sau nu functie de baza.
In consecinta, beneficiaza de zile libere unul dintre parinti, in conditiile mai sus expuse, indiferent daca are sau nu functia de baza.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare pensionar. Durata contractuluiIntrebare: In sectorul privat, atunci cand incetam un contract individual de munca cu art. 56 alin. (1) lit. c), pe ce perioada se poate incheia un nou contract individual de munca?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Modificare salariu. ConditiiIntrebare: Un SRL care activeaza in domeniule constructiilor il are pe unul dintre salariati cu un salariu brut de incadrare de 8650 lei. De la 1 noiembrie 2025 angajatorul doreste sa ii scada salariul la 4600 lei brut de incadrare. Va rog frumos sa imi spuneti ce specificatii deosebite ar trebui sa cuprinda actul aditional la CIM al salariatului in cauza. Deasemenea, ce documente (decizii, hotarari) ar trebui sa intocmim pentru a nu avea eventuale probleme la un posibil viitor control ITM. In opinia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<