Regulamentul UE 2016/679 (GDPR) a intrat in vigoare si, vreti-nu vreti, el trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sunt sanctionate abaterile este REALA si ea va poate destabiliza serios afacerea!
Ce masuri trebuie sa luati pentru a avea siguranta ca nu incalcati prevederile GDPR >>>
"Care sunt categoriile de date cu caracter personal prelucrate, temeiurile si scopurile pe relatia client-operator telefonie mobila?", se intreba cineva in cadrul PortalProtectiaDatelor.ro.
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Portal Codul Muncii
Legis Plus Legislatia Muncii
Raspunsul specialistilor:
Va precizam ca aceste categorii de date cu caracter personal difera in functie necesitatea si scopul prelucrarii. Fara indoiala ca trebuie avuta in vedere respectarea principiului reducerii la minim a acestor date.
Date fiind aceste circumstante, categoriile de date prelucrate sunt stabilite de operator respectand principiul anterior mentionat. Trebuie precizat si faptul caeste necesar saexiste un temei de prelucrare, fie case regaseste in contract, fie case regaseste in temeiul unei obligatii legale a operatorului sau in interesul legitim urmarit de operator.
ATENTIE!
Scopul prelucrarii este stabilit pe baza respectivului temei juridic si poate diferi de la un caz la altul, de exemplu, prelucrarea pentru emiterea facturii, caz in care, temeiul de prelucrare se regaseste in executarea contractului.
Desigur ca toate aceste formalitati se stabilesc de catre operator in functie de specificul activitatii si de necesitati. Fara o analiza detaliata realizata printr-un Data Protection audit NU putem preciza cu exactitate.
Atentie la monitorizarea angajatilor!
Puteti monitoriza GPS deplasarile angajatilor cu autovehiculele firmei?
Adevarul este ca monitorizarea este uneori interzisa chiar daca aveti consimtamantul angajatilor, iar...vezi continuarea aici >>>
Sursa: PortalProtectiaDatelor