Respectand GDPR 2019, adica Regulamentul de Protectie a Datelor cu Caracter Personal, cum va proceda un angajator in situatia expusa mai jos?
"Cum trebuie procedat in cazul in care un angajat al companiei solicita o copie dupa toate sesizarile facute de o persoana fizica cu privire la activitatea angajatului? Precizez ca aceste sesizari au fost facute de aceeasi persoana pe parcursul a cinci ani de zile, totalizand un numar de peste 30 de astfel de sesizari."
IMPORTANT!
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
250 Modele Fise de Post
Putem observa din textul legal mentionat ca obiectul cererii formulate de salariat se limiteaza doar la ceea ce este prevazut, adica la aspecte care privesc activitatea angajatului in legatura cu munca. Aceste informatii sunt regasite in dosarul de personal, intocmit potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) din Hotararea nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.
Sesizarile cu privire la activitatea unui angajat facute de o terta persoana privesc angajatul respectiv, insa acestea nu fac obiectul obligatiei legale a angajatorului de a pune la dispozitie sesizarile facute. Sunt insa si situatii in care angajatorul intelege sa dea curs sesizarilor respective si se ajunge in situatia unei cercetari disciplinare sa in cazul unui litigiu.
Daca ne aflam in aceasta ultima ipoteza, salariatul va lua la cunostinta de sesizarile respective in vederea garantarii dreptului sau la aparare.
Din punct de vedere legal, angajatorul nu este obligat sa-i puna la dispozitia salariatului sesizarile facute de persoana fizica.
ATENTIE:
Aceste sesizari nu fac parte din dosarul de personal al salariatului. Documentele care fac parte din dosarul de personal sunt actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
Angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, in termen de 15 zile lucratoare de la data solicitarii.
Un raspuns oferit de specialistii de la PortalProtectiaDatelor >>>