legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Obligatiile angajatorului in ceea ce priveste normarea muncii

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
01 Iunie 2016
01 Iunie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
normare muncanormativenorme de timpnorme productie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Obligativitatea de normare a muncii este prevazuta in Legea nr.53/2003 (Codul Muncii). Angajatorul are responsabilitatea de a elabora normele de munca.

Acestea pot fi elaborate:

- in conformitate cu normativele in vigoare
= cu acordul sindicatului sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, in cazul in care nu exista astfel de normative.

Prin alinierea legislatiei actuale din Romania la reglementarile comunitare, angajatorul are libertatea de a stabili normele corespunzatoare activitatii profesionale.
Astfel, normarea muncii presupune determinarea cât mai exacta a sarcinilor de munca pentru fiecare lucrator (individual sau colectiv) care are calificarea corespunzatoare pentru executarea unei lucrari in anumite conditii tehnico-organizatorice.

Potrivit specialistilor Portalssm.ro, norma de munca reprezinta detalierea obiectivului general al intreprinderii la nivelul fiecarui loc de munca.

Marimea normelor de munca se fundamenteaza pe determinari stiintifice; ele se revizuiesc periodic, stabilindu-se ca norme medii progresive, la un nivel situat intre realizarile cele mai bune si cele mijlocii pentru o anumita activitate.

Acestea pot fi stabilite ca:

- norme de timp (timpul fixat pentru executarea unei sarcini de munca de catre un lucrator cu o anumita calificare, in anumite conditii tehnico-organizatorice)

- norme de productie sau desfacere (cantitatea de bunuri sau echivalentul ei valoric, ce trebuie produsa/vânduta intr-o unitate de timp)

- norme de personal (numarul de lucratori cu o anumita calificare si specializare necesar si alocat unei diviziuni organizatorice din intreprindere sau pentru indeplinirea anumitor operatiuni)

Normele vor fi stabilite de catre personalul de conducere pe baza rezultatelor studiului muncii, a comparatiilor cu alte firme similare si a normativelor nationale sau internationale.

Atentie! Atunci cand normele de munca nu mai corespund conditiilor tehnice in care au fost adoptate sau nu asigura un grad complet de ocupare a timpului normal de munca, angajatorul trebuie sa le supuna unui proces de reexaminare.

Procedura de reexaminare, precum si situatiile concrete in care poate interveni se stabilesc prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]