In randurile urmatoare vom defini un potential model de fisa a postului pentru pozitia de specialist Marketing comert intracomunitar. Vom defini pozitia in COR, nivelul postului, sarcinile si responsabilitatile, scopul general si obiectivele postului si nu numai.
Specialist Marketing comert intracomunitar
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ...........
2. Denumirea postului: Specialist Marketing
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Pozitia in COR / Cod: 243103
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
3. Departamentul / locatia: Departamentul Marketing
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
4. Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Nu este cazul
Executie: Specialist
5. Relatiile:
Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
se subordoneaza: Managerului de Marketing
are in subordine: Nu este cazul
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu Departamentele Comunicare, Relatii Publice si Vanzari
Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu firme de sondare a pietei, clienti etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Realizarea de studii de marketing care evalueaza pozitia brandului companiei in piata comertului intracomunitar, pe baza liberei circulatii a marfurilor, precum si alegerea metodelor si instrumentelor potrivite pentru pozitionarea buna a firmei pe piata.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Obiectivele postului
Urmarirea evolutiei brandului companiei in acord cu politicile de marketing ale firmei si legea Comertului intracomunitar si libera circulatie a marfurilor
Urmarirea evolutiei lansarii noilor produse / servicii pe piata.
Implementarea planului de marketing stabilit la nivelul intregii firme.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Contribuie la implementarea planului de marketing stabilit la nivelul intregii companii.
Transmite ofertele catre furnizorii externi si ȋi informeaza ȋn legatura cu documentele necesare achizitiilor intracomunitare
Asigura implementarea politicii de marketing ȋn comertul intracomunitar si libera circulatie a marfurilor
Participa la realizarea auditurilor de marketing (interne si externe).
Proiecteaza chestionare pentru studiul pietei.
Realizeaza studii si elaboreaza propuneri privind lansarea de noi produse / servicii, stoparea vanzarii anumitor produse / servicii sau dezvoltarea unor noi linii de afaceri.
Elaboreaza si actualizeaza site-urile de internet ale companiei.
Coordoneaza actiuni de publicitate / advertising, prin mijloace ATL (above the line) sau BTL (below the line), in colaborare cu Departamentul Relatii Publice.
Elaboreaza si actualizeaza cataloagele si materialele de prezentare ale companiei (tiparite sau in format electronic), in colaborare cu Departamentul Relatii Publice.
Dezvolta politici de fidelizare a clientilor existenti.
Culege, prin studii de piata, informatii despre brandurile din domeniul comertului intracomunitar
Contribuie la realizarea campaniilor de promovare a noilor produse / servicii lansate pe baza legii comertului intracomunitar ;i libera circulatie a marfurilor
Urmareste rezultatele campaniilor de promovare.
Intocmeste rapoarte pe care le prezinta periodic Managerului de Marketing.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
4. Descrierea responsabilitatilor postului
Privind relatiile interpersonale / comunicarea
Mentine relatii profesionale cu toti partenerii interni si externi (agentii de publicitate, firme de sondare de piata etc.).
Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre toate departamentele din firma.
Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi cat si fata de persoanele din exterior cu care vine in contact in cadrul firmei.
Fata de echipamentul din dotare
Respecta procedurile interne legate de utilizarea echipamentului si a aparaturii din dotarea departamentului.
Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
In raport cu obiectivele postului
Se preocupa in permanenta de cresterea gradului de profesionalism cu care isi indeplineste sarcinile.
Respecta obiectivele propuse, in acord cu strategia companiei.
Raspunde de confidentialitatea datelor din studiile de piata si ale concurentei.
Privind securitatea si sanatatea muncii
Respecta normele privind Securitatea si Sanatatea in Munca si PSI.
Privind regulamentele / procedurile de lucru
Respecta metodologia de marketing adoptata in cadrul firmei.
Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare.
Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei.
Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
5. Conditiile postului de lucru
Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este cazul.
[Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.]
Conditiile materiale
Ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
Deplasari Deplasari frecvente, participari la evenimente in afara firmei, in localitate, in tara si in strainatate.
Spatiu Isi desfasoara activitatea in cadrul Departamentului Marketing.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, PC sau laptop.
Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate etc.
d. Buget Nu este cazul.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
6. Gradul de autonomie
Autoritate asupra altor posturi ........................
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
inlocuieste pe Un alt Specialist de Marketing sau pe Managerul de Marketing, cu responsabilitati si sarcini limitate.
este inlocuit de Un alt Specialist de Marketing sau de Managerul de Marketing.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
7. Indicatori de performanta
Cresterea numarului de clienti cu ...% in decurs de .....
Cresterea vanzarilor unui produs nou cu ...% in decurs de ...
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
8. Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
9. Evolutii posibile
Poate avansa pe pozitia de Manager Marketing.
[Se stabileste in functie de sistemul de planificare a carierei din fiecare firma.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii
Studii superioare in domeniul marketing, sociologie sau economie.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Calificarea / specializarea necesara
Cursuri de perfectionare in domeniul specific de activitate al firmei.
Limbi straine: engleza, franceza, preferabil nivel avansat.
Operare PC: Word, Excel, PowerPoint, programe de baze de date.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
3. Competentele postului (pachet de competente)
cunostinte solide in domeniul pietei produsului / produselor firmei;
cunostinte de psihologie si sociologie;
cunoasterea instrumentelor de sondare a pietei;
corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
bun echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari;
atitudine pozitiva;
capacitate de a redacta lucrari si rapoarte clare si corecte.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 1 an experienta intr-o pozitie similara.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma, in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T