Nivelul de satisfactie al angajatilor se vede in:
- gradul de retentie al acestora
- gradul de motivare cu care isi realizeaza activitatile profesionale
- gradul lor de productivitate
- gradul lor de fidelizare
- gradul lor de disponibilitate de a-si promova compania in randul celor cu care interactioneaza (rude, prieteni, cunostinte diverse).
- gradul lor de disponibilitate de perfectionare profesionala in domeniul in care activeaza.
- maniera in care respecta regulile trasate de cultura organizationala si regulamentul intern. Angajatii nemultumiti sunt primii care vor neglija regulile.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Imbucurator este faptul ca in departamentele de HR apar din ce in ce mai des discutii referitoare la strategiile de crestere a gradului de satisfactie al angajatilor.
Strategiile HR prin care vom creste nivelul de satisfactie al angajatilor se bazeaza pe:
- feedback-ul oferit de angajati in mod voluntar
- feedback-ul pe care acestia il ofera in sondaje pe care managerii HR ar trebui sa le realizeze semestrial sau anual
- rezultatele pe care acestia le ofera, in raport cu maririle salariale si bonusurile pe care angajatii le primesc, daca le primesc.
- conflictele de munca din cadrul organizatiei si factorii declansatori.
La final, mediul de lucru trebuie sa fie pozitiv si motivant. Oamenii trebuie sa se simta bine la locul de munca. Stresul este de doua feluri. Avem nevoie doar de stresul pozitiv, singurul care poate cataliza niveluri inalte de performanta si productivitate. Dar acolo unde apare stresul negativ, automat nu mai vorbim despre un mediu de lucru pozitiv si nici despre raporturi de munca pozitive. Angajatii stresati nu vor da randament decat cel mult pe termen prea scurt sa intre intr-o discutie rationala.
Cresterea nivelului de satisfactie al angajatilor se realizeaza prin actiuni precum:
- comunicare constanta intre manageri HR, manageri de linie si subordonatii acestora, pe baza careia sa fie oferite solutii eficiente pe termen lung.
- construirea unui mediu de lucru pozitiv si motivant, pe baza unei culturi organizationale de calitate
- solutionarea imediata a tuturor conflictelor la locul de munca
- implementarea unui stil de management pozitiv si motivant
- stabilirea si respectarea unui plan de compensatii salariale si extra-salariale pentru angajati
- stabilirea si respectarea unui plan de bonusare a performantei in companie
- eliminarea factorilor care va frustreaza angajatii (echipament de lucru invechit, un mediu de lucru dezordonat sau prea aglomerat, lipsa flexibilitatii programului de lucru acolo unde este perfect posibila si nu numai)
Satisfactia angajatilor la locul de munca reprezinta un subiect pe care angajatorii trebuie sa il trateze din ce in ce mai atent. In prezent angajatii valorosi migreaza foarte repede, in cautarea unui loc de munca unde vor gasi mai mult decat un salariu la final de luna. Alaturi de salariu isi doresc satisfactie si dorinta lor este complet justificata. De castigat vor avea angajatorii care vor avea intotdeauna un plan de strategii HR care sa se ocupe de acest aspect cu toata convingerea.
Sa aveti succes in Managementul Resurselor Umane!