Angajatorul doreste sa infiinteze o linie de sesizare a abuzurilor la locul de munca...

abateri disciplinareabuzuri la muncaplangeri angajatiresurse umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Recent, pe adresa redactiei PortalCodulMuncii.ro a sosit o intrebare referitoare la posibilitatea ca un angajator sa infiinteze o linie online prin intermediul careia, angajatii societatii sa sesizeze anumite nereguli, fraude, probleme legate de activitatile la locul de munca, sa reclame abuzuri ale sefilor, ale colegilor, probleme de indiscipilina muncii si nu numai. Evident, toate sesizarile vor fi anonime.

Ce spune legea despre acest aspect? Este legal? Unde trebuie sa apara prevederile referitoare la demersurile de infiintare  a acestei linii?

" Da, aspectele pe care doriti sa le implementati la nivelul unitatii dvs. apreciem ca sunt legale si ca atare, posibile.", precizeaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.

Acestia amintesc faptul ca  la nivelul institutiilor publice aceste aspecte sunt obligatorii si decurg din norme cu putere de lege, cum ar fi Ordonanta Guvernului 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, Legea nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza inalcari ale legii, Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare si alte asemenea dispozitii legale.

Prevederile referitoare la infiintarea acestei linii online trebuie sa existe in  in regulamentul intern al organizatiei, elaborat la nivelul angajatorului cu consultarea reprezentantilor salariatilor.

La final, specialistii PortalCodulMuncii.ro subliniaza faptul ca "implementarea unui asemenea sistem la nivelul angajatorului este posibil, insa numai in masura in care aceasta procedura are la baza principiul legalitatii, al proportionalitatii, al bunei credinte si al contradictorialitatii."



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
abateri disciplinareabuzuri la muncaplangeri angajatiresurse umane

Data aparitiei: 22 Septembrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajatorul doreste sa infiinteze o linie de sesizare a abuzurilor la locul de munca... Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]