Ce spune legea despre acest aspect? Este legal? Unde trebuie sa apara prevederile referitoare la demersurile de infiintare a acestei linii?
" Da, aspectele pe care doriti sa le implementati la nivelul unitatii dvs. apreciem ca sunt legale si ca atare, posibile.", precizeaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.
Acestia amintesc faptul ca la nivelul institutiilor publice aceste aspecte sunt obligatorii si decurg din norme cu putere de lege, cum ar fi Ordonanta Guvernului 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, Legea nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza inalcari ale legii, Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare si alte asemenea dispozitii legale.
Prevederile referitoare la infiintarea acestei linii online trebuie sa existe in in regulamentul intern al organizatiei, elaborat la nivelul angajatorului cu consultarea reprezentantilor salariatilor.
La final, specialistii PortalCodulMuncii.ro subliniaza faptul ca "implementarea unui asemenea sistem la nivelul angajatorului este posibil, insa numai in masura in care aceasta procedura are la baza principiul legalitatii, al proportionalitatii, al bunei credinte si al contradictorialitatii."
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Portal Codul Muncii