Managementul resurselor umane: 12 trucuri care va vor ajuta sa construiti echipa de care aveti nevoie

13 Noiembrie 2008
13 Noiembrie 2008
resurse umanemanagementul resurselor umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
A crea o echipa este o provocare uriasa. Angajarea unor oameni nu este de ajuns pentru ca acestia sa se numeasca o "echipa".

Prima intrebare care survine este daca vorbim despre un grup sau despre o echipa?

O echipa este un grup de oameni cu un lider comun si ai carui membri sunt interdependenti, adica depind unul de altul pentru obtinerea de informatii sau alte lucruri necesare pentru atingerea obiectivelor comune ale echipei.

Pentru intrebarile dvs. legate de managementul resurselor umane, acum aveti raspunsurile! Pentru mai multe informatii despre
managementul resurselor umane , click aici!

Un grup reprezinta mai multi oameni care au si ei un sef, dar care raspund in fata acestuia individual, conform obiectivelor personale pentru atingerea carora nu depind de ceilalti membri ai grupului. Si in acest caz se poate vorbi intr-un anumit moment despre un "efort de grup", dar este ceva care apare rar, in cazuri izolate si nimeni nu se poate astepta de la un grup sa reactioneze ca o echipa chiar si in conditii de forta majora.

Determinati mai intai daca lucrati cu un grup sau cu o echipa si abia apoi incepeti sa sudati o echipa de succes. Avantajul acesteia fata de grup este ca va puteti baza cu totul pe echipa. Angajatii sunt retinuti in firma si de sentimentul de apartenenta la echipa si este foarte bine ca ei sa inteleaga ca muncesc si unul pentru altul, nu numai pentru succese personale.

Iata 12 trucuri care va vor ajuta sa construiti echipa de care aveti nevoie:

1. Va trebuie o fundatie pe care sa construiti

Cele mai bune echipe, spun specialistii, sunt cele care au investit timp in construirea unei fundatii care reprezinta un cadru de lucru comun pentru toti. "Cladirea" propriu-zisa este reprezentata de infrastructura si dinamica echipei.

Puteti incepe punandu-va urmatoarele intrebari:

Care este scopul echipei?
Care este rolul ei in atingerea obiectivelor firmei?
Care este obiectivul principal al echipei?

Se poate intampla ca membrii echipei sa dea raspunsuri total diferite la fiecare dintre aceste intrebari si acest lucru este un dezastru. Dar se poate evita o astfel de situatie prin simpla informare la inceput a membrilor echipei cu privire la obiectivele generale si individuale, astfel incat fiecare sa stie care ii sunt responsabilitatile personale si care sunt cele ale echipei in ansamblu.

2. Echipa trebuie sa fie constienta de cele patru niveluri de dezvoltare

Acestea sunt urmatoarele: formarea, agitarea, normarea si activarea. Toti trebuie sa inteleaga ca echipa va progresa, dar se poate intampla sa aiba si perioade mai putin faste, in functie de multiple variabile cum ar fi plecarea unor membri sau diferite alte schimbari.

Intrebati membrii echipei in ce stadiu de dezvoltare cred ei ca se afla si ce le lipseste pentru a avansa pe urmatorul nivel.

3. Luati "pulsul" echipei

O puteti face in doua moduri diferite. O metoda ar fi sa faceti un mic sondaj initial care sa genereze date despre felul in care membrii percep interactiunile din cadrul echipei si functiile acesteia. Sondajul trebuie sa includa teme cum ar fi increderea, dedicatia, comunicarea si rezolvarea conflictelor in echipa. Aplicati un astfel de sondaj o data pe trimestru, pentru a determina progresul si prioritatile de dezvoltare ale firmei.

Un alt mod de a lua "pulsul" echipei este sa aveti discutii foarte deschise, periodic, despre ceea ce este bine sau rau in mersul echipei. Sustineti conversatii informale care au menirea de a tine toate canalele de comunicare deschise.

4. Evaluati

Identificati o metoda pentru a evalua comportamentul fiecarui membru al echipei in timpul lucrului. Acest exercitiu pune in lumina invariabil toate preferintele, contributiile fiecaruia si toti primesc in felul acesta informatii necesare pentru a se adapta si pentru a lucra mai eficient impreuna cu ceilalti. Pentru cei mai multi oameni, o astfel de evaluare si cunoastere a celor din jur sunt benefice pentru a se intelege si a comunica mai bine.

5. Echipa isi stabileste regulamentul de functionare

Nu asteptati sa apara conflicte pentru a stabili un regulament al echipei. Un astfel de regulament de ordine interioara, conceput de catre membrii echipei, trebuie sa specifice foarte clar toate limitele si regulile de comportament acceptate.

Acest document lamureste ce se asteapta de la fiecare in parte si stabileste ce este acceptabil si ce nu se poate tolera. Desigur, un astfel de regulament suporta amendamente permanente si echipa trebuie sa stie ca nu este batut in cuie.

Toti trebuie sa intre in posesia unei copii a regulamentului si fiecarui nou membru trebuie sa i se explice punct punct astfel incat sa poata aduce si el propriile amendamente la regulament.

6. Formati aptitudini de comunicare

Asigurati-va ca fiecare are aptitudinile necesare unei comunicari permanente si care sunt foarte importante de asemenea in aplanarea conflictelor, rezolvarea problemelor, ascultarea reciproca.

Echipele in cadrul carora o astfel de comunicare este ceva obisnuit sunt mult mai productive, deoarece nu se pierde vremea, iar oamenii nu isi pun unii altora bete in roate. Se pare ca pregatirea si experienta personalului reprezinta doar jumatate din valoarea unei echipe, celalta jumatate o reprezinta abilitatile lor de comunicare.

7. Identificati asteptarile fiecaruia

Asteptarile membrilor echipei unul de la altul si asteptarile managerului de la fiecare in parte si de la echipa in ansamblu trebuie mai intai cunoscute pentru a putea fi satisfacute.

Nu va bazati doar pe fisa postului o discutati. De exemplu, ce se asteapta oamenii de la munca in echipa o expresivitate, creativitate, si cu ce pot contribui ei insisi.

8. Rasplatiti capacitatile deosebite si contributiile membrilor echipei

Fiecare membru al echipei aduce o valoare in plus grupului. Scoateti in evidenta si rasplatiti calitatile fiecaruia. In sedinte este bine sa mai laudati una-doua persoane mai merituoase, dar asigurati-va ca toti au parte in aceeasi masura de recunoasterea meritelor lor.

9. Construiti dialogul, eliminati monologul

Tintiti interactiunea bidirectionala, schimbul de idei si dezvoltarea de noi modalitati de comunicare. Indemnati membrii echipei sa isi impartaseasca motivele pentru care au luat o decizie sau modul in care vad o anumita situatie.

10. Actiuni destinate exclusiv consolidarii echipei

Initial puteti lua in considerare organizarea unor sesiuni in cadrul carora sa discutati toate sfaturile de mai sus cu membrii echipei. Dupa ce echipa este stabila, puteti rari sesiunile de doua sau patru ori pe an.

Felul actiunilor pe care le alegeti pentru consolidarea echipei, de la cursuri specializate pana la catarari pe franghie, trebuie sa sa potriveasca obiectivelor echipei. Sunt sute de activitati din care puteti alege exact ceea ce se potriveste mai bine echipei.

Orice ati decide insa sa faceti asigurati-va ca acea activitate are un rol educativ si este si amunzanta in acelasi timp.

11. Radeti impreuna

Rasul este un limbaj comun, pe care intreaga echipa il intelege. Asa ca lasati frau liber umorului si veti inlatura stresul, iar legaturile personale intre membrii echipei vor deveni mult mai stranse. Creati evenimente care sa le permita oamenilor sa rada impreuna si sa se destinda. Acest lucru va stimula si creativitatea.

Iata niste idei: incepeti o sedinta cu un banc foarte nou sau o istorisire interesanta, puneti un filmulet (de exemplu secvente amuzante din sport), oferiti-le tuturor nasuri rosii de clown sau alte accesorii amuzante.

12. Sarbatoriti

Oferiti-le membrilor echipei un mic dejun sau comandati pranzul din partea firmei fara nici un motiv special, doar pentru a le aminti din cand in cand ca le recunoasteti meritele. Rezervati o incapere in care sa se poata lua masa sau stabiliti o pauza in care accesul strainilor in birou sa nu fie permis.

Muzica are un rol important in destinderea atmosferei de lucru si daca activitatea o permite puteti sa puneti muzica tot timpul in birouri. Nu le bagati insa oamenilor pe gat activitati de grup dupa orele de serviciu, pentru ca toti gandesc ca este timpul lor liber pe care si-l petrec cum isi doresc.

In plus, oamenii au diferite obligatii de familie. Iar la picnicuri sau la alte activitati de acelasi fel trebuie sa fie invitati cu sotiile si nu va mai atingeti scopul.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]