Un nou proiect de lege publicat de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale in transparenta decizionala propune modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.
Mentionam ca proiectul a fost publicat la data 07.06.2023 si se va afla in dezbatere publica pana la data de 18.07.2023.
Modificari esentiale in ReviSal! A aparut versiunea 6.0.9
Instructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2023 cu ajutorul Caietului practic de completare in ReviSal, detalii AICI >>>
REVISAL se modifica din nou - ce schimbari apar?
Asa cum se poate citi in nota de fundamentare, modificarile propuse pentru REVISAL sunt urmatoarele:
"Prin hotararea sus mentionata se reglementeaza:
a) obligatia angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, de a intocmi, completa si transmite registrul general de evidenta a salariatilor, cu respectarea dispozitiilor privind protectia datelor cu caracter personal;
b) posibilitatea angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, de a contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in registru prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale
in vigoare, inclusiv ale prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal;
c) completarea si transmiterea datelor in registru se realizeaza de catre:
- una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat;
- persoanele care au aceste atributii stabilite prin fisa postului in cazul angajatorilor
institutii sau autoritati publice;
- prestatorii care ofera serviciul de completare si transmitere a datelor in registru.
d)interdictia de a subcontracta serviciile de completare si transmitere a datelor in registru incredintate de angajator;
e) obligatia angajatorilor care opteaza pentru externalizarea serviciului de completare si transmitere a datelor in registru de a notifica, in scris, inspectoratul teritorial de munca, in a carui raza teritoriala isi au sediul/domiciliul, despre incheierea contractelor de prestari
servicii, precum si datele de identificare ale prestatorului, in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari de servicii;
f) contractarea serviciului de completare si transmitere a datelor in registru nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite de prezenta hotarare;
g) angajatorii sau, dupa caz, prestatorii care completeaza si transmit datele in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor, cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal.
LISTA MODIFICARI - HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor
Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1005 din 19 decembrie 2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (5) al articolului 2 se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in registru prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare, inclusiv ale prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal, dupa cum urmeaza:
Modificari esentiale in ReviSal! A aparut versiunea 6.0.9
Instructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2023 cu ajutorul Caietului practic de completare in ReviSal, detalii AICI >>>
a) cu servicii externe specializate in
resurse umane si
salarizare coordonate de catre un expert in legislatia muncii;
b) cu servicii externe de contabilitate autorizate de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
2. Alineatul (6) al articolului 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Completarea si transmiterea datelor in registru se realizeaza de catre reprezentantul legal al angajatorului ori de catre una sau mai multe persoane desemnate de catre acesta si care au aceste atributii stabilite prin fisa postului, ori, dupa caz, de catre prestatorii prevazuti la alin. (5)".
3. Alineatul (8) al articolului 2 se modifica si se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
„(8) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) au obligatia de a notifica, in scris, in format letric sau electronic prin e-mail, inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul/domiciliul, despre incheierea/incetarea contractelor de prestari servicii prevazute la alin. (5) in termen de 5 zile lucratoare de la data incheierii/incetarii contractului, precum si urmatoarele informatii:
a) datele de identificare ale prestatorului si ale expertului in legislatia muncii care coordoneaza serviciul extern specializat in resurse umane si salarizare, precum si data incheierii/incetarii contractului;
b) datele de identificare ale prestatorului si ale contabilului autorizat sau, dupa caz, ale expertului contabil, precum si data incheierii/incetarii contractului"
4. Alineatul (9) al articolului 2 se completeaza si va avea urmatorul cuprins:
"(9) Contractarea serviciului de completare si transmitere a datelor in registru, in conditiile prevazute la alin. (5), nu exonereaza angajatorul de obligatiile si raspunderea stabilite de prezenta hotarare".
5. La articolul 2, dupa alineatul (9), se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), care va avea urmatorul cuprins:
"( 9^1) La incetarea contractului de prestare servicii pentru completarea si transmiterea datelor in registru, serviciul extern este obligat sa elibereze angajatorului baza de date in format electronic, care contine toate inregistrarile facute de prestator pe durata contractului".
6. La articolul 4 alineatul (1) litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„e) datele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. o) se transmit cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii / datei incetarii suspendarii, cu exceptia situatiei absentelor nemotivate cand transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii deciziei de suspendare, in conditiile prevazute la art. 51 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare".
7. La articolul 5, dupa alineatul (3), se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), care va avea urmatorul cuprins:
"(3^1) In situatia in care angajatorul nu mai detine din diferite motive datele din registru, poate solicita inspectoratului teritorial de munca sa-i elibereze o copie a acestora. Inspectoratul teritorial de munca elibereaza o copie a acestor date, pe suport electronic/letric in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii".
8. La articolul 8, alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), care va avea urmatorul cuprins:
"e) nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (9^1) privind obligatia serviciului extern de a elibera angajatorului baza de date in format electronic, care contine toate inregistrarile facute de prestator in registru pe durata contractului".