Ce masuri de protectie trebuie luate in cazul activitatii de vanzare cu amanuntul

masuri de protectieaccident de muncavanzari
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conducerea persoanei juridice sau fizice care are drept domeniu de activitate vânzarile cu amanuntul trebuie sa ia masuri de organizare a locului de munca si a activitatilor astfel incât sa fie evitata producerea accidentelor de munca.

Masuri de protectie in cazul vanzarilor cu amanuntul clasice

• Marfurile din magazinele cu vânzare clasica vor fi asezate astfel:

- la un nivel situat intre 50 si 180 cm inaltime de la podea, pe o lungime de 150-165 cm;
- sub 50 cm inaltime se vor aseza stocurile de rezerva, iar pe partile laterale, marfurile care se manipuleaza mai rar;
- cantarele se vor aseza in centrul locului de munca.
 
• Curatenia in magazine va fi efectuata numai in timpul pauzelor sau la sfârsitul programului de lucru, când unitatera va fi inchisa.

• Conducerea persoanei juridice sau fizice va lua masurile necesare privind dezinfectia, dezinsectia si deratizarea spatiilor comerciale.

• Marfurile vor fi asezate pe sortimente si in acelasi loc, in functie de natura lor, astfel incât sa fie evitate miscarile inutile, aglomerarea cailor de acces si producerea accidentelor.

• Asezarea si manipularea marfurilor in si din rafturile situate la inaltime se vor executa cu ajutorul scarilor simple sau duble prevazute cu dispozitive de peindere si fixare. Se interzice utilizarea in acest scop a butoaielor, scaunelor, lazilor, pachetelor sau a altor improvizatii.

• Marfurile vor fi asezate in rafturi si pe gondole astfel incât acestea sa nu depaseasca marginile mobilierului.

• Sticlele vor fi asezate pe rafturi si pe gondole astfel incât sa se evite accidentele produse prin rasturnarea, caderea si spargerea acestora.

• Baloturile cu tesaturi grele se vor aseza pe politele de jos ale rafturilor sau pe podiumuri, iar cele cu tesaturi usoare, pe politele de sus.

• In magazinele destinate vânzarii articolelor electrice care trebuie verificate in fata cumparatorilor, se vor amenaja prize de incercare. Aceste vor fi protejate impotriva atingerii lor accidentale. Se interzice folosirea oricaror instalatii improvizate.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri de protectieaccident de muncavanzari

Data aparitiei: 10 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce masuri de protectie trebuie luate in cazul activitatii de vanzare cu amanuntul Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]