Asigurati-va in functie de noul tarif de risc!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Gabriela Dita in newsletterul "Securitatea si sanatatea in munca"

In data de 3 februarie 2008 s-a publicat H.G. nr. 50/2009 (M.Of. nr. 63/3.02.2009) care modifica H.G. nr. 144/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de calcul al contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.

Contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorata de dvs., in calitate de angajatori, se calculeaza pe baza datelor statistice din perioada de referinta, aferente sectorului de activitate – clasei CAEN din care faceti parte.

Clasa de risc reprezinta gradul de risc de accidentare in munca si de imbolnavire profesionala, iar tariful de risc reprezinta procentul aplicat asupra bazei lunare de calcul a contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.

Baza lunara de calcul a contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale la care dvs., ca angajator, datorati contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale o constituie:

a) suma veniturilor brute realizate lunar;

b) salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, corespunzator numarului zilelor lucratoare din concediul medical, cu exceptia cazurilor de accident de munca sau boala profesionala.

Cotele de contributie datorate de dvs. in functie de clasa de risc se stabilesc prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat si se aplica asupra bazei lunare de calcul.

Contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale nu se aplica asupra sumelor reprezentand:

a) prestatii suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat, inclusiv cele acordate pentru accidente de munca si boli profesionale;

b) diurnele de deplasare si de delegare, indemnizatiile de delegare, detasare si transfer, precum si drepturile de autor;

c) participarea salariatilor la profit.

Fiecarei clase de risc ii corespunde un tarif de risc. Tariful de risc, respectiv cota de contributie, are valoarea cuprinsa intre 0,15 si 0,85%, aplicata asupra bazei lunare de calcul.

Daca modificati activitatea principala, implicit codul CAEN aferent, veti plati cota de contributie aferenta noului tarif de risc incepand cu luna urmatoare schimbarii activitatii principale, in baza declaratiei pe propria raspundere depuse.

In cazul in care plata contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale nu s-a efectuat in termenul legal, cheltuielile pentru prestatiile si serviciile de asigurare prevazute de lege si efectuate de asigurator se recupereaza de la angajator.

Recuperarea sumelor se va face de catre asigurator dupa stabilirea caracterului de munca al accidentului, respectiv caracterului profesional al bolii, si primirea documentelor justificative de plata de la prestatorii de servicii.


de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 23 Aprilie 2008
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Asigurati-va in functie de noul tarif de risc! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]