Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Facilitatile la plata impozitului pe cladiri au fost extinse pana la finalul anului fiscal 2020

plata impozit pe cladiri 2020anul fiscal 2020impozitul anual pe cladiri 2020facilitati plata impozit cladiri
La jumatatea saptamanii in curs a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului 69/2020 pentru modificarea Codul fiscal. Se extind astfel facilitatile la plata impozitului anual pe cladiri sau a taxei lunare pe cladiri acordate pe perioada starii de urgenta pana la sfarsitul anului fiscal 2020.
 
Proiectul pentru aprobarea OUG 69/2020 are ca obiect de reglementare instituirea unor masuri fiscale, prorogarea unor termene, acordarea unor facilitati la plata impozitului anual pe cladiri sau a taxei lunare pe cladiri, acordarea unor facilitati la plata taxei si a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public, precum si anularea unor obligatii accesorii, pentru perioada de urgenta, alerta si pentru durata ulterioara incetarii starii de alerta pana la sfarsitul anului fiscal 2020, informeaza Agerpres.
 
Prin amendament se extind facilitatile acordate pe perioada starii de urgenta si pe timpul starii de alerta si pana la sfarsitul acestui an fiscal.
 
Conform noii propuneri, citate de aceeasi sursa, "pentru durata starii de urgenta, a starii de alerta si pentru durata ulterioara incetarii starii de alerta pana la sfarsitul anului fiscal 2020, in cazul contribuabililor platitori de impozit pe cladiri/taxa pe cladiri, consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti pot adopta hotarari pana la data de 14 august 2020 privind: a) reducerea impozitului anual pe cladiri cu o cota de pana la 50%, pentru cladirile nerezidentiale, aflate in proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economica proprie a acestora sau date in folosinta (...) daca in perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii cladirilor au fost obligati, potrivit legii, sa isi intrerupa total activitatea economica sau detin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri prin care se certifica intreruperea partiala a activitatii economice; b) scutirea de la plata taxei lunare pe cladiri datorate de catre concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinta a unei cladiri proprietatea publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, dupa caz, daca, in perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii cladirilor au fost obligati, potrivit legii, sa isi intrerupa total activitatea economica".
 
Astfel, conform sursei citate, daca autoritatile administratiei publice locale competente adopta hotarari de acordare a reducerii impozitului pe cladirile nerezidentiale, proprietarii cladirilor au obligatia ca, pana la data de 15 septembrie 2020 inclusiv, sa depuna la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta se afla cladirea o cerere de acordare a reducerii, insotita de o declaratie pe propria raspundere.
Totodata, amendamentul adoptat stabileste ca pentru proprietarii care detin cladiri nerezidentiale date in folosinta pentru desfasurarea unor activitati economice catre alte persoane fizice sau juridice, pe perioada in care s-a instituit starea de urgenta, din declaratia pe propria raspundere trebuie sa reiasa ca acestia se regasesc concomitent in urmatoarele situatii:
 
 a) au renuntat la cel putin 50% din dreptul de a incasa contravaloarea chiriei, redeventei sau alta forma de utilizare a cladirii, stabilita conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta;
 
 b) cel putin 50% din suprafetele totale detinute si afectate activitatilor economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului ca titularii dreptului de folosinta a cladirilor respective au fost obligati, potrivit legii, sa isi intrerupa total si/sau partial activitatea economica.
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plata impozit pe cladiri 2020anul fiscal 2020impozitul anual pe cladiri 2020facilitati plata impozit cladiri

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Facilitatile la plata impozitului pe cladiri au fost extinse pana la finalul anului fiscal 2020 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]