Facilitatile la plata impozitului pe cladiri au fost extinse pana la finalul anului fiscal 2020

Isabela Alexe
Isabela Alexe
25 Iunie 2020
25 Iunie 2020
Isabela Alexe
Isabela Alexe
plata impozit pe cladiri 2020anul fiscal 2020impozitul anual pe cladiri 2020facilitati plata impozit cladiri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
La jumatatea saptamanii in curs a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului 69/2020 pentru modificarea Codul fiscal. Se extind astfel facilitatile la plata impozitului anual pe cladiri sau a taxei lunare pe cladiri acordate pe perioada starii de urgenta pana la sfarsitul anului fiscal 2020.
 
Proiectul pentru aprobarea OUG 69/2020 are ca obiect de reglementare instituirea unor masuri fiscale, prorogarea unor termene, acordarea unor facilitati la plata impozitului anual pe cladiri sau a taxei lunare pe cladiri, acordarea unor facilitati la plata taxei si a chiriei datorate pentru ocuparea domeniului public, precum si anularea unor obligatii accesorii, pentru perioada de urgenta, alerta si pentru durata ulterioara incetarii starii de alerta pana la sfarsitul anului fiscal 2020, informeaza Agerpres.
 
Prin amendament se extind facilitatile acordate pe perioada starii de urgenta si pe timpul starii de alerta si pana la sfarsitul acestui an fiscal.
 
Conform noii propuneri, citate de aceeasi sursa, "pentru durata starii de urgenta, a starii de alerta si pentru durata ulterioara incetarii starii de alerta pana la sfarsitul anului fiscal 2020, in cazul contribuabililor platitori de impozit pe cladiri/taxa pe cladiri, consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti pot adopta hotarari pana la data de 14 august 2020 privind: a) reducerea impozitului anual pe cladiri cu o cota de pana la 50%, pentru cladirile nerezidentiale, aflate in proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economica proprie a acestora sau date in folosinta (...) daca in perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii cladirilor au fost obligati, potrivit legii, sa isi intrerupa total activitatea economica sau detin certificatul pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri prin care se certifica intreruperea partiala a activitatii economice; b) scutirea de la plata taxei lunare pe cladiri datorate de catre concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinta a unei cladiri proprietatea publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, dupa caz, daca, in perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii cladirilor au fost obligati, potrivit legii, sa isi intrerupa total activitatea economica".
 
Astfel, conform sursei citate, daca autoritatile administratiei publice locale competente adopta hotarari de acordare a reducerii impozitului pe cladirile nerezidentiale, proprietarii cladirilor au obligatia ca, pana la data de 15 septembrie 2020 inclusiv, sa depuna la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta se afla cladirea o cerere de acordare a reducerii, insotita de o declaratie pe propria raspundere.
Totodata, amendamentul adoptat stabileste ca pentru proprietarii care detin cladiri nerezidentiale date in folosinta pentru desfasurarea unor activitati economice catre alte persoane fizice sau juridice, pe perioada in care s-a instituit starea de urgenta, din declaratia pe propria raspundere trebuie sa reiasa ca acestia se regasesc concomitent in urmatoarele situatii:
 
 a) au renuntat la cel putin 50% din dreptul de a incasa contravaloarea chiriei, redeventei sau alta forma de utilizare a cladirii, stabilita conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgenta;
 
 b) cel putin 50% din suprafetele totale detinute si afectate activitatilor economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului ca titularii dreptului de folosinta a cladirilor respective au fost obligati, potrivit legii, sa isi intrerupa total si/sau partial activitatea economica.
 
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]