Bugetarii vor fi inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de munca angajate

bugetari revisalregistrul electronic national salariatinstitutii publice revisal
Bugetarii vor fi inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de munca angajate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un nou proiect de Ordonanta de Urgenta propune ca salariatii platiti din fondurile publice sa fie inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania.
 
Asa cum se arata in Nota de fundamentare a noului proiect emis de Ministerul Muncii,  Registrul va cuprinde tot personalul platit din fonduri publice: atat personalul contractual, functionarii publici, cat si personalul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si personalul din cadrul regiilor autonome si al companiilor la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat.
 
Astfel, categoriile de personal avute in vedere isi pot desfasura activitate prin:
a) contractul individual de munca;
b) contractul de mandat;
c) contractul de management;
d) contractul de activitate sportiva;
e) conventie individuala de munca prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) decizie/ordin de numire in functie, raport de serviciu sau in baza actului de numire.
 
Masura vine ca urmare a faptului ca, pana la acest moment, nu exista o baza de date concreta care sa cumuleze toti angajatii de la stat, iar noua modificare va clarifica situatia salariatilor platiti din fondurile publice. Atentionarea asupra acestui aspect a venit inca din primavara acestui an in conditiile in care pandemia a trimis nenumarati angajati din domeniul privat in somaj tehnic, insa nu se cunostea situatia concreta a salariatilor de la stat. 
 
 
 
REDAM MAI JOS PROIECTUL INTEGRAL:
 
 
ORDONANTA DE URGENTA pentru infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania 
 
Avand in vedere ca, in prezent, salarizarea personalului bugetar este reglementata prin Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare ca, pana in prezent nu exista un sistem national unitar de evidenta a ocuparii in sectorul public,
 
tinand cont de faptul ca evidenta personalului platit din fonduri publice este fragmentat intrucat, pe de o parte
Inspectia Muncii detine o evidenta la nivel national doar a contractelor individuale de munca din sectorul public,
 
iar pe de alta parte institutiile si autoritatile publice au propriul sistem de baze de date si de raportare a
categoriilor de personal platit din fonduri publice, altele decat cele incadrate in baza unui contract individual de munca,
 
luand in considerare ca este necesara adoptarea in regim de urgenta a unui act normativ prin care sa se stabileasca cadrul legal in baza caruia si pentru sectorul public sa fie creat un sistem unic de evidenta si raportare similar cu cel privitor la contractele individuale de munca, dar care sa cuprinda personalul platit din fonduri publice,
 
avand in vedere faptul ca existenta unei infrastructuri integrate va oferi o imagine reala a dinamicii raporturilor de serviciu/de munca atat in sectorul privat cat si in sectorul public prin gestionarea bazei de date aferenta unei aplicatii informatice performante - Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania, acest aspect va contribui la elaborarea politicilor publice in sectorul bugetar, prin informatiile pe care le poate pune la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice interesate, in prezent nefiind identificat in timp real impactul bugetar pe domenii de activitate si paliere ocupationale in sectorul public in considerarea faptului ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
 
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 
Art. 1.
(1) Se infiinteaza Registrul Electronic al Fortei de Munca Angajate, denumit in continuare REFORMA, care cuprinde evidenta persoanelor angajate in baza unui contract individual de munca, a functionarilor publici incadrati in baza unui raport de serviciu, precum si a personalului care presteaza activitate lucrativa in baza unui alt tip de contract decat contractul individual de munca
 
(2) Sistemul informatic REFORMA este achizitionat administrat, dezvoltat si operat de catre Inspectia Muncii,
 
Art. 2.
in intelesul prezentei ordonante de urgenta, personalulul platit din fonduri publice reprezinta conform
prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, din cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu exceptia personalului din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala care tin evidenta personalului militar, precum si al functionarilor publici cu statut special care detin registre proprii de evidenta.
 
Art. 3.
Obligatia infiintarii si completarii REFORMA revine fiecarei institutii si autoritati publice, persoane juridice in cadrul carora isi desfasoara activitatea categoriile de personal prevazute la art. 2 precum si fiecarei persoane fizice si juridice de drept privat, pentru categoriile de personal care presteaza activitate in temeiul:
 
a) contractului individual de munca;
b) contractului de mandat;
c) contractului de management;
d) contractului de activitate sportiva;
e) conventiei individuale de munca prevazute de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea
cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) deciziei/ordinului de numire in functie, raportului de serviciu sau in baza actului de numire;
 
Art. 4.
(1) in vederea intocmirii, actualizarii si administrarii evidentei personalului propriu, persoanele juridice si fizice prevazute la art. 2 si art. 3 au obligatia de a utiliza instrumentele informatice puse la dispozitie de Inspectia Muncii, precum si de a inregistra, in formatul si la termenele prevazute de lege, datele si informatiile despre posturile si personalul propriu.
 
(2 ) REFORMA se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii. (3) Inspectia Muncii are competenta de a verifica aplicarea prevederilor privind REFORMA.
 
(6) Utilizarea si prelucrarea datelor cu caracter personal de catre Inspectia Muncii, precum si de catre persoanele juridice si fizice, autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 si art. 3 se face cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, conform REGULAMENTULUI (UE) 679/2016 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN sI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE . Persoanele care au acces la datele cuprinse in REFORMA au obligatia de a pastra confidentialitatea datelor cu caracter personal, in conditiile legii.
 
Art. 5 - Metodologia de intocmire a REFORMA, inregistrarile care se efectueaza, termenele de transmitere a inregistrarilor, orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestuia, se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
 
PRIM MINISTRU
LUDOVIC ORBAN

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bugetari revisalregistrul electronic national salariatinstitutii publice revisal

Data aparitiei: 07 August 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Bugetarii vor fi inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de munca angajate Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]