Bugetarii vor fi inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de munca angajate

Ioana Pavel
Ioana Pavel
07 August 2020
07 August 2020
Ioana Pavel
Ioana Pavel
bugetari revisalregistrul electronic national salariatinstitutii publice revisal
Bugetarii vor fi inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de munca angajate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un nou proiect de Ordonanta de Urgenta propune ca salariatii platiti din fondurile publice sa fie inclusi in Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania.
 
Asa cum se arata in Nota de fundamentare a noului proiect emis de Ministerul Muncii,  Registrul va cuprinde tot personalul platit din fonduri publice: atat personalul contractual, functionarii publici, cat si personalul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si personalul din cadrul regiilor autonome si al companiilor la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat.
 
Astfel, categoriile de personal avute in vedere isi pot desfasura activitate prin:
a) contractul individual de munca;
b) contractul de mandat;
c) contractul de management;
d) contractul de activitate sportiva;
e) conventie individuala de munca prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) decizie/ordin de numire in functie, raport de serviciu sau in baza actului de numire.
 
Masura vine ca urmare a faptului ca, pana la acest moment, nu exista o baza de date concreta care sa cumuleze toti angajatii de la stat, iar noua modificare va clarifica situatia salariatilor platiti din fondurile publice. Atentionarea asupra acestui aspect a venit inca din primavara acestui an in conditiile in care pandemia a trimis nenumarati angajati din domeniul privat in somaj tehnic, insa nu se cunostea situatia concreta a salariatilor de la stat. 
 
 
 
REDAM MAI JOS PROIECTUL INTEGRAL:
 
 
ORDONANTA DE URGENTA pentru infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania 
 
Avand in vedere ca, in prezent, salarizarea personalului bugetar este reglementata prin Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare ca, pana in prezent nu exista un sistem national unitar de evidenta a ocuparii in sectorul public,
 
tinand cont de faptul ca evidenta personalului platit din fonduri publice este fragmentat intrucat, pe de o parte
Inspectia Muncii detine o evidenta la nivel national doar a contractelor individuale de munca din sectorul public,
 
iar pe de alta parte institutiile si autoritatile publice au propriul sistem de baze de date si de raportare a
categoriilor de personal platit din fonduri publice, altele decat cele incadrate in baza unui contract individual de munca,
 
luand in considerare ca este necesara adoptarea in regim de urgenta a unui act normativ prin care sa se stabileasca cadrul legal in baza caruia si pentru sectorul public sa fie creat un sistem unic de evidenta si raportare similar cu cel privitor la contractele individuale de munca, dar care sa cuprinda personalul platit din fonduri publice,
 
avand in vedere faptul ca existenta unei infrastructuri integrate va oferi o imagine reala a dinamicii raporturilor de serviciu/de munca atat in sectorul privat cat si in sectorul public prin gestionarea bazei de date aferenta unei aplicatii informatice performante - Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania, acest aspect va contribui la elaborarea politicilor publice in sectorul bugetar, prin informatiile pe care le poate pune la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice interesate, in prezent nefiind identificat in timp real impactul bugetar pe domenii de activitate si paliere ocupationale in sectorul public in considerarea faptului ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
 
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 
Art. 1.
(1) Se infiinteaza Registrul Electronic al Fortei de Munca Angajate, denumit in continuare REFORMA, care cuprinde evidenta persoanelor angajate in baza unui contract individual de munca, a functionarilor publici incadrati in baza unui raport de serviciu, precum si a personalului care presteaza activitate lucrativa in baza unui alt tip de contract decat contractul individual de munca
 
(2) Sistemul informatic REFORMA este achizitionat administrat, dezvoltat si operat de catre Inspectia Muncii,
 
Art. 2.
in intelesul prezentei ordonante de urgenta, personalulul platit din fonduri publice reprezinta conform
prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, din cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu exceptia personalului din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala care tin evidenta personalului militar, precum si al functionarilor publici cu statut special care detin registre proprii de evidenta.
 
Art. 3.
Obligatia infiintarii si completarii REFORMA revine fiecarei institutii si autoritati publice, persoane juridice in cadrul carora isi desfasoara activitatea categoriile de personal prevazute la art. 2 precum si fiecarei persoane fizice si juridice de drept privat, pentru categoriile de personal care presteaza activitate in temeiul:
 
a) contractului individual de munca;
b) contractului de mandat;
c) contractului de management;
d) contractului de activitate sportiva;
e) conventiei individuale de munca prevazute de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea
cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) deciziei/ordinului de numire in functie, raportului de serviciu sau in baza actului de numire;
 
Art. 4.
(1) in vederea intocmirii, actualizarii si administrarii evidentei personalului propriu, persoanele juridice si fizice prevazute la art. 2 si art. 3 au obligatia de a utiliza instrumentele informatice puse la dispozitie de Inspectia Muncii, precum si de a inregistra, in formatul si la termenele prevazute de lege, datele si informatiile despre posturile si personalul propriu.
 
(2 ) REFORMA se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii. (3) Inspectia Muncii are competenta de a verifica aplicarea prevederilor privind REFORMA.
 
(6) Utilizarea si prelucrarea datelor cu caracter personal de catre Inspectia Muncii, precum si de catre persoanele juridice si fizice, autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 si art. 3 se face cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, conform REGULAMENTULUI (UE) 679/2016 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN sI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE . Persoanele care au acces la datele cuprinse in REFORMA au obligatia de a pastra confidentialitatea datelor cu caracter personal, in conditiile legii.
 
Art. 5 - Metodologia de intocmire a REFORMA, inregistrarile care se efectueaza, termenele de transmitere a inregistrarilor, orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestuia, se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
 
PRIM MINISTRU
LUDOVIC ORBAN

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]